ایران چه خبر؟چه خبر؟

افت ناگهانیِ سکه، دلار در محدوده‌ی ۱۲هزار تومان

در حالی که صرافی های بانکی نرخ فروش دلار را ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده اند، برخی از فروشندگان خیابانی دلار تاکید دارند، در حجم بالا حتی حاضرند دلار را به قیمت ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان بخرند. منظور این افراد از حجم بالا، تقاضای بیش از ۱۰ هزار دلار، به شرط نقد بودن پول است.

برخی به سفر قریب الوقوع نخست وزیر ژاپن اشاره می کنند و می‌گویند احتمال ریزش بالاست و برخی نیز معتقدند افزایش عرضه ارز از هفته گذشته گشایشی محسوس را نوید می دهد. در عین حال برخی تحولات امروز را به سفر اخیر همتی به کره ربط داده و می گویند، به دلیل توافق حاصل شده میان ایران و کره به زودی کره جنوبی ارزهای ایران را تحویل خواهد داد.

افت ناگهانیِ سکه، دلار در محدوده‌ی ۱۲هزار تومان

در عین حال پیشنهاد قیمت‌های ۱۲ هزار و ۱۰۰ تا ۱۲ هزار و سیصد تومان نیز به وفور در میدان فردوسی به گوش می رسد. در حالی تب تند فروش دلار از سوی دستفروشان به چشم می خورد که کمتر صراف و دلالی حاضر به خرید دلار از دست مردم است.

در شرایط فعلی صرافی های بانکی قیمت خرید دلار از مردم را ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده اند.

برخی از فعالان این بازار حتی وعده می دهند در صورت نقد بودن پول حاضرند، تا ساعت یک امروز دلار را با قیمت‌هایی پایین تر ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان تحویل دهند.

در حالی که نرخ یورو در صرافی های بانکی نیز ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است، در بازار آزاد هر یورو به قیمت ۱۴ هزار و ۶۰۰ تا ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته می شود. این وضعیت خود نشان می دهد احتمال ریزش قیمت ها تا ساعات اتی بالاست.

در حال حاضر هر پوند انگلیس به قیمت ۱۶ تا ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان فروخته می شود. در عین حال بهای پیشنهادی صدلالان برای فروش یورو نیز ۱۴ هزار و ۶۸۰ تا ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان است. این نرخ نیز کمتر از نرخ صرافی های بانکی است.

هر لیر ترکیه ۲۱۴۰ تومان از سوی دلالان فروخته می شود.

جولان شایعات در بازار به حدی بود که برخی حتی از تصمیم بانک مرکزی برای تزریق گسترده ارز به بازار خبر می دهند.

با این حال برخی ار صرافان نیز با نصب بنری پشت شیشه مغازه هایشان فعلا خرید و فروش را متوقف کرده اند چرا که می‌گویند دقیقا معلوم نیست بازار به کدام سمت حرکت می کند.

قیمت دلار در بازار امروز

قیمت سکه لحظه به لحظه می‌ریزد

یمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی امروز با کاهشی قابل توجه نسبت به روز گذشته به ۴ میلیون و ۴۷۳ هزار تومان رسید.

هر سکه تمام بهار آزادی دیروز در اولین ساعات به قیمت ۴ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان فروخته شد اما در میانه روز با رسیدن به محدوده ۴ میلیون و ۵۹۰ هزار تومانی کاهشی در حدود ۲۵ هزار تومان را تجربه کرد.

امروز اما قیمت ها با پذیرش کاهشی در حدود صد و چهل هزار تومانی به قیمت ۴ میلیون و ۴۷۳ هزار تومان فروخته می شود اما صرافان پیش بینی می کنند قیمت ها همچنان روندی کاهشی را طی کنند.

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به قیمت ۴ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان و هر نیم سکه به قیمت ۲ میلیون و ۵۲۲ هزار تومان فروخته می‌شود.

ربع سکه یک میلیون و ۶۴۲ هزار تومان و سکه گرمی ۹۹۰ هزار تومان قیمت خورد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به قیمت ۴۰۹ هزار تومان فروخته می شود که کاهشی ۱۰ هزار تومانی را نسبت به دیروز نشان می‌دهد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن