چه خبر؟

خداداد عزیزی: با حرف‌های کفاشیان باید درِ این فوتبال را تخته کرد

خداداد عزیزی با اشاره به صحبت‌های علی کفاشیان در برنامه ۹۰ گفت: «من این برنامه را ندیدم ولی آنطور که شنیده‌ام، آقای کفاشیان خیلی چیزها که فقط باعث تاسف است را تایید کرد. وقتی رئیس فدراسیون فوتبال اینگونه صحبت می کند واقعا باید تاسف خورد و با حرف های کفاشیان باید در این فوتبال را تخته کرد. او به راحتی بسیاری از اتفاقات زشت و تاسف آور را تایید کرد و واقعا معلوم نیست چرا همچنان روی میز ریاست نشسته است.»

وی عنوان کرد: «قبلا فکر می کردم کفاشیان صداقت دارد و سالم است ولی الان نمی دانم در مورد حرف های او چه چیزی بگویم. در فوتبالی که رئیس آن خیلی چیزها را تایید می کند باید هم  شاهد زد و بند در مسابقات فوتبال و رخنه دلال ها به این فوتبال باشیم. جالب اینجاست که جدیدا در مورد مربیان منشوری چیزی شنیده ام که واقعا تعجب آور است.»

عزیزی ادامه داد: «من شنیده ام که فدراسیون یک چیز من درآوردی به وجود آورده و دوباره به مربیان منشوری فرصت فعالیت داده است. مثل اینکه آقایان گفته اند این مربیان مورد رأفت اسلامی قرار می گیرند تا دوباره کار کنند. باید بگویم رأفت اسلامی به عنوان مثال برای کسانی در نظر گرفته می شود که ناخودآگاه مرتکب گناه یا خلافی شده اند که شاید از روی عمد نباشد ولی این مربیان که همیشه کارشان تخلف کردن است چرا باید مورد بخشش قرار بگیرند آن هم در حالی که همیشه بحث ناسالم بودن آنها یا مسائلی مثل زد و بند مطرح می‌شود.»

بازیکن پیشین تیم ملی اظهار داشت: «حالا که فوتبال ایران اینگونه شده و کفاشیان هم خیلی از مسائل را تایید کرده، بهتر است آدم های سالم را محروم کنند و عسکشان را کنار استادیوم ها بزنند. با این شرایط، فوتبال دست دلال ها و زد و بند بازها می‌افتد و خیال همه راحت می‌شود.»

عزیزی گفت: «در تمام کشورهای دنیا قوانین فوتبال آن کشور از قوانین فیفا پیروی می کند ولی در فوتبال ایران آقایان هر روز یک قانون از خودشان در می آورند. یک روز دروازه بان خارجی به ایران می آید و روز دیگر این کار ممنوع می شود. در مورد نحوه قرارداد بستن هم قانون های مختلفی وجود دارد و باید بگویم اتفاقات فوتبال ایران در روستاهای پاکستان هم دیده نمی شود. در این فوتبال من دیده ام که بازیکنان فلان تیم در جایگاه ویژه استادیوم نشسته و در فهرست ۱۸ نفره تیمش نبوده ولی در نیمه دوم به میدان رفته است، یا اینکه بازیکن محروم با یک شماره دیگر بازی کرده است.»

این مربی افزود: «قطع کردن پای دلال ها در فوتبال ایران تقریبا غیر ممکن است ولی تا جایی که امکان دارد باید آنها را از فوتبال دور کرد. این کار نیاز به یک اراده قوی دارد و نیروی انتظامی،  قوه قضائیه و چند نهاد دیگر باید دست به دست هم دهند تا مشکلات را برطرف کنند. متاسفانه الان دلال ها در بسیاری از تصمیم گیری های فوتبال ایران  نقش دارند.»

وی در مورد عملکرد کارلوس کی‌روش در تیم ملی و انتقادهایی که از او می شود گفت: «در سابقه و بزرگی کی‌روش شکی وجود ندارد ولی این یک اشتباه بسیار بزرگ بود که ما تمام اختیارات فوتبال را به او دادیم. او در مورد لیگ ایران، جام حذفی، کاهش تیم های لیگ برتری، برنامه ریزی بازی ها و تصمیمات مهم دیگر نظر می دهد و مسئولان فدراسیون هم تمام خواسته های کی‌روش را اجرا می کنند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن