چه خبر؟

اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده ریاست جمهوری فردا اعلام می شود/ آغاز تبلیغات از سوم خرداد

تبلیغات رسمی نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح سوم خرداد ماه آغاز می شود.

فقها و حقوقدان های شورای نگهبان از یکشنبه هفته گذشته کار بررسی صلاحیت ۶۸۶ نامزد حضور در انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کردند و پس از پایان ۵ روز زمان قانون و به نتیجه نهایی نرسیدن زمان شورای نگهبان ۵ روز دیگر برای بررسی صلاحیت ها تمدید شد.
در شرایطی که امروز زمان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده است شایعات فراوانی درباره نامزدهای تایید صلاحیت شده مطرح شده است.
بر همین اساس صبح امروز سید صولت مرتضوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هنوز در مورد این که ما در وزارت کشور اسامی افراد تایید صلاحیت شده که از سوی شورای نگهبان برای ما ارسال می‌شود را چطور اعلام کنیم، تصمیمی گرفته نشده است.
وی افزود: ما بر طبق قانون ۴۸ ساعت فرصت داریم که اسامی را اعلام کنیم، اما هنوز در مورد این که پس از اعلام اسامی از سوی شورای نگهبان این اسامی در چه زمان و چطور به اطلاع مردم برسد، تصمیمی گرفته نشده است.
همچنین بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت،سید صولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری براساس قانون از ۲۲ اردیبهشت توسط شورای نگهبان آغاز و ۳۱ اردیبهشت ماه به پایان می رسد.
وی اظهارداشت: پس از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان، براساس قانون شورای نگهبان اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده را به وزارت کشور اعلام خواهد کرد و وزارت کشور نیز دو روز مهلت دارد نسبت به انتشار اسامی نامزدها از طریق رسانه ها اقدام کند.
رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: تبلیغات رسمی نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح سوم خرداد ماه آغاز و به مدت ۲۰ روز یعنی تا تاریخ ۲۲ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.
مرتضوی گفت: در۲۳ خرداد نامزدها ممنوعیت تبلیغات دارند و۲۴ خرداد نیزشاهد حضور گسترده مردم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهیم بود.
وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه مشترک نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات تصریح کرد: این اتفاق برای اولین ‌بار و با تصویب هیات اجرایی صورت خواهد گرفت.
همچنین امروز علیرضا علی احمدی نیز از ادامه حضور در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد و به این ترتیب تا کنون از میان ۳۸ نامزد شاخص انتخابات ریاست جمهوری محمدحسن ابوترابی فرد، کامران باقری لنکرانی، رامین مهمانپرست، داوود احمدی نژاد، صادق واعظ زاده، علی اکبر جوانفکر، محمدرضا رحیمی و صادق خلیلیان، جواد اطاعت و علیرضا علی احمدی انصراف داده اند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن