کامپیوتر و اینترنت

اساتید تبلت بخرند یا لپ‌تاپ؟

سردرگمی در هنگام خرید یکی از بدترین حس‌هایی است که می‌تواند برای ما اتفاق بیفتد. به‌ویژه هنگامی که بر سر دوراهی انتخاب دو فناوری نزدیک به‌هم بمانید.
انتخاب و خرید محصولات جدید بازار فناوری اطلاعات باید با توجه به نوع حرفه و موارد استفاده صورت بگیرد. قصد داریم در یک‌سری متوالی مطالب، شما را در خرید بهتر و لذت بردن از فناوری‌های نوین روز همراهی کنیم.

اساتید دانشگاه خصوصیات و نیازهای عمومی مشترکی داشته و با توجه به رشته‌های تخصصی خود خصوصیات و نیازهای تخصصی مرتبط به رشته‌های خود دارند. به همین خاطر در بررسی خرید لازم است که اساتید را تقسیم‌بندی کنیم.
۱- اساتید رشته‌های علوم فنی مهندسی و علوم پایه
۲- اساتید رشته‌های علوم‌انسانی و علوم‌پزشکی
۳- اساتید علوم هنرهای گرافیکی، تصویری و صوتی
۴- اساتید علوم هنرهای غیرگرافیکی، تصویری و صوتی

گروه ۱
در رشته‌های علوم فنی مهندسی و علوم پایه، متخصصین و کارشناسان نیاز به کار با نرم‌افزارهای خاص و مرتبط با رشته خود هستند که در محیط ویندوز باید اجرا شود. این برنامه‌ها برای برخی رشته‌ها از قبیل عمران، معماری ، مکانیک و… نیازمند سخت‌افزارهای پرقدرت و ویژه است.
به اساتید این دسته از رشته‌ها پیشنهاد لپ‌تاپ یک پیشنهاد عالی و کامل است، البته دقت روی سخت‌افزار هم برای این گروه از اساتید بسیار لازم و ضروری است. پیشنهاد می‌شود سعی شود ویندوز دستگاه ۷ و یا ۸ انتخاب شود.

برای راحتی در جابه‌جایی توصیه می‌شود که از لپ‌تاپ‌های باریک که در اصطلاح به آنها اولترابوک (UltraBook) گفته می‌شود، تهیه شود تا به لحاظ سلامت جسمی در طولانی‌مدت دچار مشکل نشوید.
اساتیدی که با برنامه‌های طراحی و نقشه‌کشی سر و کار دارند بهترین انتخاب برایشان لپ‌تاپ‌هایی با صفحه نمایش لمسی است. به خاطر داشته باشید که لپ‌تاپ‌های ویندوز ۸ دارای صفحه نمایش‌های لمسی است.
همچنین برای اجرای برنامه‌های شرکت Adobe و برنامه‌های CAD نیز باید به مشخصات سخت‌افزاری از قبیل کارت گرافیک (VGA)، پردازنده (CPU) و حافظه اصلی(RAM) دقیت کنید تا در هنگام نصب و اجرای برنامه‌های فوق به مشکل برنخورید.

گروه ۲
اساتید رشته‌های علوم‌انسانی و پزشکی نیاز به دستگاهی دارند که بتوانند با آن اسلاید خود را بسازند و نمایش دهند، عکس ها و فیلم‌های علمی مورد نظر خود را نمایش دهند، برای تحقیق یا دریافت ایمیل یا مرور سایت‌ها به اینترنت بروند، فایل‌های موردنظر را با خود ببرند و دیگر امور شخصی.

برای انجام این امور تبلت‌های حاضر در بازار امروز نیز می‌تواند نیازهای این دسته از اساتید را حل کند. هنگام خرید تبلت به قابلیت اتصال سیم کارت توجه شود تا در زمان در دسترس نبودن شبکه‌های بدون سیم نیز بتوانید به اینترنت دسترسی داشته باشید. همچنین پورت‌های ویدئویی نیز قابلیت بسیار خوبی است.
تبلت ها Galaxy Note ۱۰.۱، Galaxy Tab۲ ۱۰.۱، iPad ۲، New iPad، MediaPad، Transformer توصیه می‌گردد.

گروه ۳
به دلیل حساسیت گرافیکی، ویدئویی و صوتی، این دسته از اساتید باید از لپ‌تاپ‌های بسیار قدرتمند با قابلیت Rendring استفاده کنند. لپ‌تاپ‌های سری بازی برندهای معتبر و لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای این برندها گزینه انتخابی خوبی برای خرید این دسته از اساتید است.
پیشنهاد ما استفاده از صفحه نمایش ۱۵ به بالا برای این اساتید است تا در طراحی‌ها و ویرایش‌های خود به مشکل برنخورند.

گروه ۴
این دسته از اساتید هنری برای کارهای خود نیاز به تبلت‌هایی با صفحه نمایش ۱۰ اینچی، با قابلیت اتصال سیم کارت و همچنین پورت‌های ویدئویی دارند. تبلت‌های گروه ۲ برای این گروه هم خوب است اما پیشنهاد ما Galaxy Note ۱۰.۱ است زیرا قابلیت استفاده از قلم را دارد و می‌تواند برای این دسته از اساتید بسیار حیاتی باشد.

نشریه کسب و کار – حامد قاسمی‌نراقی –

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن