هنر آشپزی و خانه داری

طرز تهیه آب غوره خانگی

روش اول:

*. غوره ها را پاک کرده ، دم آن ها را می گیریم و می شوییم. سپس آنها را درون آبمیوه گیری می ریزیم و آب آنها را می گیریم. در روش دیگر می توان غوره ها را درون مخلوط کن ریخته و پس از آن غوره های له شده را که دارای پوست و هسته هستند، درون یک تنظیف و یا صافی ریخته.

*. به طور کامل صاف کرد. برای تهیه ی آب غوره ، نوع غوره ی مورد استفاده زیاد مهم نیست، ولی اگر از نوع عسگری استفاده شود، بهتر است. توجه به این نکته لازم است که بعضی از انواع غوره ها ترش تر از برخی دیگر هستند. در صورتی که میزان ترشی آب غوره ی به دست آمده به اندازه ی دلخواه نباشد ، می توان آن را به مدت چند دقیقه جوشانید تا کمی غلیظ تر و ترش تر شود. در ضمن با این عمل مدت نگهداری آبغوره هم بیشتر خواهد شد.

*. آب غوره را در بطری مورد نظر می ریزیم و درب آن را به طور کامل می بندیم تا هوا به داخل آن نفوذ نکند. در صورتی که بخواهیم آن را برای مدت طولانی نگهداری کنیم ، از ترکیب آب و آرد، خمیری تهیه کنید و دور درب را با خمیر می پوشانیم. همچنین می توانیم با نوار چسب های بسیار محکم درب بطری را به طور کامل پلمپ کنیم.

روش دوم:

۱ -غوره را بایستی دانه دانه کرد و چند بار چنگ زده آبکشی کنیم .

۲ – غوره تمیز را به یکی از مراکز آبگیری می بریم .

۳ -آب غوره فعلی را با پارچه تمیز صاف می کنیم .

۴ – آب موجود را در ظرف مناسب می جوشانیم .

۵ – در طول جوشیدن آب غوره با کفگیر زایدات را می گیریم .

۶ – اگر می خواهیم آبغوره شفافی داشته باشیم بایستی بعد اینکه آب نصف شد از روی اجاق برداشته بگذاریم سرد شود . بعد آنکه املاح آن ته نشین شد آب صاف را جدا کرده جوشانده تا به یک ششم آب اصلی برسد . البته املاح را هم می توانیم مجددا صاف کنیم .

۷ – می گویند بهترین غوره برای اینکار فخری می باشد .

66b8a2b92c8833b7b5fc61fceffe977d

آبغوره را هرگز در معرض آفتاب قرار ندهید

قرار دادن آبغوره در معرض آفتاب اثرات زیانباری به همراه دارد.

در صورت نگهداری آبغوره و آبلیمو در ظروف پلاستیکی و با توجه به اسیدی بودن این مواد، اسید، مواد پلاستیکی را تجزیه می‌کند و این مواد داخل آب لیمو و آبغوره شده و مصرف آن خطرناک است.

هنگامی که ترشیجات، آبغوره و آبلیمو را در ظروف پلاستیکی ریخته به مرور زمان به صورت رگه رگه می‌شود و در نهایت باعث فساد آن شده و مصرف آنها برای سلامتی خطرناک است.

قراردادن آبغوره در آفتاب نیز باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در ترشی می‌شود و لازم است در قرار دادن مواد غذایی در آفتاب جداً جلوگیری شود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن