چه خبر؟

داشتن ابرو های زیبا و طبیعی

اکنون دوران  ابروهای  بسیار  باریک گذشته است  و ابروهای  ضخیم  طبیعی  هنوز مد هستند. این روزها داشتن آرایش طبیعی، خیلی بهتر از آرایش غلیظ و ناجور است. از دوران بازیگران معروف قدیمی مثل  الیزابت تیلور تا دنیای مُد امروزی، ابروهای طبیعی بار دیگر مد شده اند

حتی آرایشگران مشهور معتقدند که هرچه ابروها طبیعی باشند، باعث زیبایی و جوانی بیشتر در ظاهر خانم‌ها می‌شوند. در اینجا چند راهنمایی و نکته برای چگونگی داشتن ابروهای طبیعی زیبا، که تفاوت جدی و مؤثر در ظاهر شما (اگر شما هنوز شخصی هستید که ابروهای عروسکی نازک دارید) ایجاد می‌کند، ارائه داده می‌شود.

چگونگی داشتن ابروهای زیبا طبیعی

۱) کندن/بند انداختن
حتی اگر شما ابروهایتان را بند می‌اندازید، آن‌ها را بیش از اندازه باریک نکنید. اگر شما شخصی نیستید که دوست داشته باشید از موچین برای کندن موهای ابرویتان، استفاده کنید، پس اجازه بدهید که به شما بگویم که این راه بی‌دردترین، راحت‌ترین و طبیعی‌ترین روش برای بیرون کشیدن ابروها در جهت رشد مو می‌باشد و با تکرار دائمی این عمل، شما می‌توانید قطعاً به کنترل پوست خود دسترسی پیدا کنید. همچنین شما مجبور نخواهید بود که هر زمان که می‌خواهید به ابروهایتان شکل دهید، به آرایشگاه مراجعه کنید. باز هم اگر دوست دارید که مخالفت کنید، در آن صورت می‌توانید از بند کردن استفاده کنید. اما یادتان باشد که ابروهایتان را زیاد با بند نازک نکنید و سعی کنید که پهنای طبیعی ابروهای خودتان را از دست نداده و آن‌ها را با توجه به شکل و ارتفاع استخوان‌های ابروهایتان، حفظ کنید.

۲) چیدن دقیق و با احتیاط
نکتۀ بعدی چیدن ابروها با قیچی کوچکی می‌باشد، که مطمئناً شما در آرایشگاه، بعد از بند انداختن ابروهایتان، آن را دیده‌اید. همچنین افرادی که خودشان در خانه ابروهایشان را بر می‌دارند، از این قیچی کوچک برای کوتاه کردن و چیدن ابروهایشان، استفاده می‌کنند. اما به یاد داشته باشید که ابروهایتان را بیش از اندازه نچیده، کوتاه نکنید و برندارید. آن‌ها را تا حد امکان، طبیعی و پر نگه دارید. اگر شما موهای اضافی را که از این‌ور و آن‌ور در آمده‌اند، دیدید، آن موقع فقط از یک موچین استفاده کرده و آن‌ها را بردارید. (در اینجا شما نمی‌توانید به کندن آن‌ها نه بگویید و خیلی سخت است که آن‌ها را با بند بردارید، چون موجب می‌شود که بیشتر اوقات یک خراش شدید با بند انداختن، بر روی پوست شما ایجاد شود و به همین خاطر اگر شما از موچین برای کندن این موها استفاده کنید، کار شما با خراش‎‌های تصادفی ایجاد شده توسط بند، تمام نمی‌شود.)

۳) کندن بیش از اندازه یا بند انداختن تصادفی
اگر ابروهای شما بیش از اندازه برداشته شده‌اند، یا به طور تصادفی بند انداخته شده‌اند (به این معنی که موهای اصلی ابروهای شما با بند کنده شده‌اند)، بعضی اوقات شاید هرگز در آن قسمت‎‌ها مو رشد نکند (در موارد نادر که غالباً به خاطر بند انداختن می‌باشد)، یا ممکن است منجر به رشد آهستۀ آن‌ها شود، بنابراین شما باید فوراً به دنبال تهیۀ برخی سرم‌های رشد مو که در بازار موجود هستند، بوده و شروع به استفادۀ از آن‌ها کنید یا شروع به ماساژ دادن ابروهایتان به آرامی با روغن بادام، روغن زیتون یا حتی روغن کرچک به طور منظم، نمایید.

۴) شکل ابرو
در کنار پهنای ابروها، حتی شکل ابروها خیلی مسئلۀ با اهمیتی می‌باشد. اگر شما در حال حاضر ابروهای خیلی نازک و بند شده‌ای دارید، پس اکنون زمانی است که حداقل یکبار به آن‌ها اجازه دهید که به شکل طبیعی خود رشد کنند. پس شکل چشم‌هایتان و استخوان‌های ابروهایتان را بررسی کنید تا علم و دانش این را به دست آورید که بدانید ابروهایتان باید چقدر پهنا داشته، تا کجا ارتفاع داشته باشند، فرو رفتگی و قوس آن‌ها در کدام قسمت باشد، از کجا شروع شده و در کجا تمام شوند. شما همچنین ممکن است در جستجوی کمک با کیفیت و حرفه‌ای باشید.

۵) ابروهای نازک
اگر ابروهای شما باریک است و اگر شما نمی‌توانید به طور طبیعی پهنای آن‌ها را افزایش دهید، دلیلش این است که شما با ابروهای نازک متولد شده‌اید. پس در این صورت به سراغ مدادهای ابرو رفته و جاهای خالی توی ابروهایتان را با یک حرکت خال‌خال (نقطه‌نقطه) پر کنید.

نکاتی برای آرایش ابرو متناسب با شکل چشم

  •  چشم‌های گودرفته: ابروها را با یک مداد ابرو که دو درجه روشن‌تر از موهای شماست، پر کنید. خط مژۀ بالایی و پایینی را با یک درجۀ اختلاف رنگ مطابق با آن، خط بکشید.
  •  چشم‌های گرد: ابروها را با یک مداد ابرو که درجۀ رنگش با موی شما مطابقت دارد، پر کنید. خط مژۀ بالایی را با یک مداد چشم با درجۀ دودی‌تر و تیره‌تر خط بکشید.
  •  چشم‌های ریز: هرچه ابرو نازک‌تر باشد، چشم‌های شما بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. یک درجه رنگ ملایم از مداد ابرو را انتخاب کنید و یک سایۀ پررنگ‌تر در امتداد خط مژۀ بالایی بزنید. سپس کار خود را با ریمل حجم‌دهندۀ مشکی قهوه‌ای خاتمه دهید.
برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن