چه خبر؟

نظر آملی‌ لاریجانی درباره با بدحجابی

درباره برخورد با بدحجابی. رییس قوه قضاییه با بیان این‌که «بحث برخورد با مظاهر بدحجابی سطحی است» گفت: ما باید لایه‌های زیرین را درست کنیم در غیر این صورت با معلول برخورد کرده‌ایم نه با علت.

 

 

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در دیدار نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان آذربایجان غربی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر توجه به سبک زندگی اظهار کرد: سبک زندگی با کیفیت پوشاک، خوراک، مسکن و رفتار ما با بزرگترها و خویشاوندان مشخص می‌شود.

وی افزود: ما در اهمیت این‌که سبک زندگی‌مان چیست تردیدی نداریم، اما بحث اینجاست که چرا امروز وضعیتی داریم که فکر می‌کنیم چالشی است. گاهی احساس می‌کنیم فرزندان آن حرمتی که باید برای بزرگترها قائل باشند را قائل نیستند و گاهی خویشاوندان از رعایت نشدن صله رحم گله می‌کنند.

رییس قوه قضاییه گفت: زمانی کمترین ذره نان را از روی زمین جمع می‌کردیم، اما الان در رستوران‌ها ببینید چطور عمل می‌شود.

وی گفت: این وضع که برای ما پیش آمده و بیش از یک قرن است که برای مغرب زمین پیش آمده لایه‌های زیرینی دارد و این لایه‌ها چیزی است که در مغرب زمین به نام مدرنیته یا تجدد مطرح است.

آملی لاریجانی اظهار کرد:‌ ممکن است در فلان شهر آمریکا فیلم بسازند و این فیلم در همه جا پخش می‌شود، اما فیلم سازی زمینه‌های بسیاری داشته تا به اینجا رسیده است.

وی با بیان این‌که «فردگرایی از مبانی تجدد و مدرنیته است» گفت:‌ عقل ابزاری در غرب باعث شده که غرب فقط به دنبال کثرت تولید باشد. آمریکایی که اینقدر ادعا دارند حاضر نشدند به کنوانسیون مربوط به لایه‌ی ازن بپیوندند و گفتند در این صورت خیلی از کارخانه‌های ما تعطیل می‌شود.

رییس قوه قضاییه افزود: وقتی تلقی ما از انسان و هستی این شد که هر کدام از ما مسیری داریم و هر کس راه خود را تعیین می‌کند، هیچ کس با همسایه‌ی خود کاری ندارد. این امر در سیاست‌ هم مصداق دارد و افراد در دخالت در عالم سیاست هم بی‌انگیزه می‌شوند. مثلا می‌گویند در غرب آزادی و حق رای وجود دارد، اما ۲۵ درصد از مردم رای می‌دهند زیرا انگیزه ندارند.

آملی لاریجانی با بیان این‌که «ما به عنوان انسان‌های مومن و معتقد باید طور دیگری به انسان نگاه کنیم» گفت: ممکن است ما از رفتار فرزندان یا حجاب آنها ناراضی باشیم اما اینها در سطح است و ما باید چیزهای دیگری را درست کنیم. برخی از افراد متدین که خیلی هم از وضعیت حجاب ناراحت هستند- که البته این‌ها باید سر جای خود رعایت شوند- گرفتار چیزهای دیگری هستند.

وی ادامه داد: ما نمی‌گوییم با مظاهر نباید برخورد کنیم، زیرا هر چیزی در چارچوب قانون باید انجام شود، ولی نگاه توحیدی به انسان نگاه دیگری است و ما تا لایه‌های زیرین را درست نکنیم با معلول برخورد کرده‌ایم نه علت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن