چه خبر؟

ساخت باریک ترین صفحه کلید جهان

دانشمندان دانشگاه کمبریج صفحه کلیدی ساخته اند که ضخامتی برابر با یک برگ کاغذ دارد و هر بخش از آن می تواند به یک سطح حساس قابل لمس تبدیل شود.

این صفحه کلید کم مصرف با استفاده از فناوری بی سیم به همراه صفحات الکترونیکی قابل چاپ و قابل انعطاف ساخته شده است. سطح این صفحه کلید طوری ساخته شده که با نوعی قلم که قابلیت تشخیص دست خط را دارد نیز می تواند مورد استفاده قرارگیرد.

سازندگان این دستگاه گفتند: این صفحه کلید می تواند برای افزایش مناطق حساس به لمس در تبلت ها و گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. در صورت استفاده از این صفحه کلید در این وسایل هوشمند، کاربران می توانند از یک صفحه کلید کامل در اندازه بسیار نازک برای نوشتن پیام بر روی تلفن همراه خود استفاده کنند.

این صفحه کلید را می توان به پوشش محافظتی برای استفاده در تبلت مجهز کرد. همچنین می توان در آن مناطق لمسی بزرگی ایجاد کرد تا برای استفاده بر روی رایانه های رومیزی نیز استفاده شوند.
سطح نازک این صفحه کلید به منظور بهینه سازی فناوری این بلوتوث هوشمند، به صورت بی سیم به یک تراشه (CSR۱۰۱۰) جدید متصل شده است.

این صفحه کلید در حال حاضر امکان اتصال به گوشی های هوشمند و تبلت های اپل و همچنین رایانه های شخصی را دارد. سازندگان این دستگاه در روز جمعه آینده از این صفحه کلید در نمایشگاه (IFA) برلین رو نمایی خواهند کرد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن