کامپیوتر و اینترنت

چرا همه کاربران به آنتی ویروس نیاز دارند ؟؟

راستش را بخواهید خود من یک زمانی اصلا از آنتی ویروس استفاده نمی کردم و مثل الان بعضی ها مصرانه ادعا می کردم که به هیچ آنتی ویروسی نیاز ندارم.شاید با خود بگویید افرادی مثل من چطور این فکرها را می کنند؟راستش رو بخواید زمانی که من از اینترنت و فلش دیسک استفاده نمی کردم هیچ ویروسی وارد سیستم من نمی شد و من در اوایل که مبتدی بودم این قضیه خوب برام جا نیفتاده بود.

اما به محض اینکه با اینترنت و فلش دیسک ها آشنا شدم و دیگه یه جورایی اینها وارد دنیای کامپیوتری من شدند، هر چقدر از این تجهیزات ارتباطی مخصوصا فلش دیسک ها بیشتر استفاده می کردم زمینه ورود کرم ها و ویروس های کامپیوتری به سیستم من بیشتر فراهم می شد.

اوایل مراقب بودم و اجازه نمی دادم که فلش دیسک من دست هر کسی بیفتد اما مگر چقدر می شد کنترل کرد.بعد از چند وقت با ویروس های معمول کنار می اومدم چون تاثیر خاصی در نحوه کار سیستم من ایجاد نمی کردند اما یکبار ویروسی وارد سیستم من شد که نتیجه زحمات چندماه من رو به هدر داد و مجبور شدم از نو پارتیشن بندی کنم از اینجا شد که دیگه تصمیم گرفتم هر وقت ویندوزی جدید روی سیستم خودم نصب می کنم آنتی ویروسی نیز در کنار آن نصب و همیشه در حال اجرا قرار دهم.

به طور کلی هیچ اهمیتی ندارد که شما چقدر هوشمند و مراقب هستید چون کرم ها خیلی از شما باهوشتر و سمجتر هستند بنابراین به طور جد باید برای مقابله با آنها از یک نرم افزار آنتی ویروس مناسب استفاده کنید. این ایده که مثلا فرض کنیم یک آنتی ویروس فقط برای افراد حواس پرت و بی نظم است ، بسیار خنده دار است و البته گسترش این ایده می تواند صدمات جبران ناپذیری را به سیستم های کامپیوتری وارد کند. یک آنتی ویروس حتی برای هشیار ترین افراد نیز لازم است.
هشیار بودن کاربر می تواند فقط کمک کند

بعضی از کاربران فکر می کنند که کرم های کامپیوتری فقط با دانلود فایل های مشکوک ,اجرای نرم افزارهای سرقتی,بازدید از وبسایتهای نامعتبر وارد سیستم می شوند.البته این موارد از مهمترین روش هایی است که یک کرم می تواند خود را تکثیر کند.اما دقت داشته باشید که تنها این موارد نیستند و روش های خاص دیگری نیز وجود دارد.
یک نرم افزار آنتی ویروس یک لایه نهایی حفاظت است

یک نرم افزار آنتی ویروس یک لایه نهایی حفاظت است.اگر یک وبسایت از یک رخنه امنیتی در مرورگر یا پلاگینی مانند فلش برای نفوذ استفاده کند. معمولا تلاش می کند تا یک کی لوگر,تروجان,روت کیت و… را روی سیستم شما نصب کند.امروزه مالویرها بیشتر برای جمع آوری اطلاعات مالی کاربران ساخته و منتشر می شوند.
اما چرا افراد تمایلی به نصب و اجرای یک نرم افزار آنتی ویروس ندارند؟

تعدادی از کاربران بر این باورند که نرم افزارهای آنتی ویروس سنگین هستند و باعث کندی سرعت کامپیوتر می شوند.این قضیه در گذشته بسیار منطقی به نظر می رسید.در گذشته اجرای مداوم نرم افزارهایی مانند نورتن و مکافی کارایی سیستم را به طور قابل ملاحظه ای پایین می آوردند.به طوری که می توان گفت اجرای آنها نسبت به اجرای ویروس ها کارایی بیشتری را از سیستم می گرفتند.آنها دارای اعلانات پر دردسری مثلا برای خرید یا آپدیت خود بودند که کاربر را مجبور می کرد هر چند دقیقه یکبار با کلیک راست مواس آنها را از گوشه سمت راست نوار وظیفه محو کند.

اما این قضیه امروزه به هیچ وجه درست نیست ؛ با گذشت زمان و پیشرفت علوم کامپیوتری چه در بحث نرم افزار و چه در سخت افزار انقلابی عظیم را در عرصه پیشرفت کارایی و سرعت اجرای سخت افزارها ایجاد کرد.امروزه کامپیوترها بسیار سریع و قدرتمند هستند. به طوری که اجرای هیچ نرم افزار آنتی ویروسی نمی تواند سبب کندی ای که پیشتر با آن روبرو بودیم شود.
شما هنوز هم باید هشیار باشید !!

یک آنتی ویروس تنها یک لایه منفرد امنیت است. با تست های فراوانی که از آنتی ویروس ها گرفته شده است می توان نتیجعه گرفت هیچ نرم افزار آنتی ویروسی کامل نیست چرا که هیچ کدام از آنها قادر نبودند تمامی ویروس های موجود روی یک سیستم را شناسایی کنند. حال اگر شما احتیاطات لازم را رعایت نکنید حتی در صورتی که از آنتی ویروس استفاده می کنید ممکن است یک ویروس سیستم شما را آلوده کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن