چه خبر؟

ستادها درباره مناظره دیروز چه موضعی گرفتند؟

دومین دور مناظره نامزدهای ریاست جمهوری، عصر امرز برگزار شد که با واکنشهای مختلفی از سوی نامزها و اعضای ستادهایشان همراه بود. برخی از اظهار نظرهای نامزدها یا اعضای ستادشان در ادامه می آید. از مخاطبان فهیم سایت الف نیز می خواهیم که با ارائه نظرات و پیشنهادها یا ارزیابی خود از این دو دور مناظره، به ایجاد بحث و گفت و گویی عمومی در این زمینه کمک کنند. باشد که از دل این مباحث نیز نکات و زوایایی تازه برای همه مان مشخص شود.

مناظره امروز واکنشهای متفاوتی را در پی داشت، برخی ها از بهبود فضای مناظره گفتند و برخی هم آن را خنثی دانستند و حتی برخی نتیجه مناظره ها را معکوس دانستند. در ادمه واکنش برخی نامزدها و ستادهایشان را می آوریم؛

جلیلی
رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در تهران گفت که مناظره امروز هشت کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری رضایت نسبی مردم را جلب کرده و نسبت به مناظره قبلی خیلی بهتر بوده است.
سیدحسین نقوی‌حسینی افزود: در مناظره امروز فرصت‌های بهتری در اختیار نامزدها قرار گرفت تا بتوانند هم نقد خود را به حوزه فرهنگ بیان کنند و هم رویکردها و راهکارهایشان را برای اصلاح مسائل فرهنگی مطرح کنند. وی در پایان تصریح کرد که بهتر است در مناظره سوم کاندیداها بیش از مناظره امروز کاندیداها به نقد کشیده شوند و فرصت نقد یکدیگر را داشته باشند.

حداد عادل
رییس ستاد انتخاباتی حدادعادل با انتقاد از طولانی بودن زمان دومین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری، اظهار کرد: مناظره هشت نفره بهتر از این نمی‌شود.
حسین نجابت با توجه ارزیابی خود از مناظره امروز کاندیداهای یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری،‌ گفت: این مناظره در حد مقدورات بد نبود، اما طولانی بودن آن مساله است؛ چراکه یک مناظره باید حداکثر با احتساب استراحت بین آن یک ساعت و نیم باشد، اما مناظره امروز بیش از چهار ساعت طول کشید.

روحانی
رییس ستاد انتخابات روحانی، کیفیت برگزاری دومین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری را نسبت به سری قبل بهتر توصیف کرد.
نعمت‌زاده در رابطه با مناظره و گفت‌وگوی هشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: دو ساعت اول را که مشاهده کردم ارزیابی بهتری نسبت به مناظره قبل داشتم. و فکر می‌کنم بحث روحانی چشمگیر و اثربخش بود. وی ادامه داد: محتوا و سوالاتی که مطرح کردند کاندیداها بر اساس سوالات پاسخگو هستند. این کار در واقع مناظره نیست، بلکه اظهار نظر است. مناظره این است که دو به دو با هم بحث کنند، ولی این فقط یک اظهار نظر و نظرخواهی است.

عارف
سخنگوی ستاد انتخاباتی عارف با اشاره به نحوه برگزاری دومین مناظره هشت کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: دغدغه طراحان این مناظره بیشتر امنیتی – انتظامی بوده است.
حسن رسولی گفت: به نظر من مناظره بر خلاف فلسفه وجودی‌اش و هدفی که مترتب بر این برنامه‌هاست، یعنی تهییج و تشویق فضای عمومی جامعه به سمت مهم‌ترین مساله روز ایران یعنی انتخابات و شور و نشاط بخشیدن به انتخابات و تلاش در جهت جذب آرای خاکستری و خاموش نه تنها نتیجه مثبتی نگرفته بلکه نتیجه عکس آن حاصل شده است.
وی افزود: من فکر می‌کنم که این مناظره‌ها تاکنون تاثیر منفی بر تحرک اجتماعی و انتخاباتی میان مردم داشته است و با توجه به فراگیر بودن رسانه ملی به نظرم فاصله آشکاری میان نتیجه و هدف این مناظره مشهود است.

غرضی
سیدمحمدزهیرغرضی اظهار کرد: با این شیوه برگزاری مناظرات ممکن نیست بتوانیم یک حماسه سیاسی آن هم به صورت حداکثری را رقم بزنیم.
فرزند محمد غرضی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که ان‌شاءالله مناظرات بعدی چالشی‌تر برگزار شود، خاطرنشان کرد: مناظره‌ای که امروز برگزار شد، با مناظره‌ای که در روز جمعه برگزار گردید هیچ تفاوت خاصی نداشت و تنها تفاوت این دو مناظره در بخش دوم آن بود. بخشی که امروز جایگزین قسمت نمایش تصویر و سوال‌های گزینه‌ای شد، نه بخشی مفید بود و نه بخشی چالش‌انگیز و در مجموع می‌توان گفت این بخش، بخشی خنثی بود.

ولایتی
رییس ستاد انتخاباتی علی‌اکبر ولایتی مناظره تلویزیونی امروز هشت نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری را خوب توصیف کرد و گفت که در این دور از مناظره بعضی اشکالات برطرف شده بود.
شاهین محمدصادقی یادآور شد: کار صداوسیما در اصلاح روش خوب بود و ما انتقادی از نظر اجرا به آن نداشتیم. وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در مناظره امروز فرصت کافی برای کاندیداها وجود داشت و جای انتقاد نسبت به دفعه قبل خیلی کمتر بود.

کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری
یک عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری گفت که دومین مرحله مناظره تلویزیونی هشت نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نسبت به دوره اول بهتر بود و صداوسیما به وظیفه خود به خوبی عمل کرد.
سیدرمضان شجاعی کیاسری افزود: ما از نحوه طرح سوالات و پاسخ‌ها راضی بودیم، ان‌شاءالله مردم هم از روند مناظره راضی باشند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن