چه خبر؟

ولایتی: دولتی مشورت‌پذیر تشکیل می‌دهم

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بدون تردید نظر جامعتین در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز در تعیین تکلیف نهایی حضور کاندیدا‌ها تاثیر اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) علی اکبر ولایتی در حاشیه همایش بیداری اسلامی؛ افق‌های آینده و انتخابات ۹۲ در جمع خبرنگاران درباره تبلیغات انتخابات خاطر نشان کرد: مطابق قانون از زمانی که کاندیدا‌ها مجاز به تبلغات هستند بحث تبلیغات را آغاز می‌کنیم و با توجه به فرصتی که رسانه ملی و رادیو در اختیار کاندیدا‌ها قرار داده است فرصت و امکان کافی برای تبلیغات وجود دارد و نیازی به هزینه‌های مالی زیادی نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد به نفع کسی از انتخابات کناره‌گیری کنید؟ گفت: ‌به هیچ وجه این امکان وجود ندارد و ان‌شاالله تا آخر هستم و منتظر آرای ملت هستیم هرکسی که در انتخابات پیروز شود مسلما حمایت آحاد ملت را خواهد داشت و مردم هم به سابقه و برنامه‌های افراد نگاه می‌کنند و در کنار آن به ظرفیت و سابقه افراد مهم توجه دارند.

این کاندیدا‌ی انتخابات در پاسخ به پرسش دیگری درباره تعطیلی ستاد انتخابات ستاد ائتلاف پیشرفت افزود: ما سه نفر همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در ائتلاف پیشرفت با سایر کاندیدا‌ها هم رایزنی صورت می‌گیرد؟ گفت‌: همچنان در کنار بقیه برادران فعالیت خواهیم کرد تا این‌که به توافق برسیم. ما سه نفر تا آخر فعالیت خود را ادامه می‌دهیم و در نهایت تصمیم خواهیم گرفت که چه کسی باید به صحنه انتخابات به عنوان کاندیدا‌ی نهایی وارد شود.

به گزارش ایسنا، ولایتی در جمع خبرنگاران گفت: همه‌ کسانی که کاندیدا هستند و برای بر عهده گرفتن این پست بسیار حساس و مهم و تعیین کننده‌ ریاست جمهوری فعالیت می‌کنند اخلاق‌مدار باشند. شعار بنده اخلاق مداری، ثبات مدیریتی و استفاده از همه‌ نیروهای اصولگرا در سراسر کشور در حوزه‌های مختلف و افراد متخصص و کارآمد در حوزه‌های مختلف است؛ بنابراین دولتی که تشکیل می‌دهیم دولتی مشورت‌پذیر است. و در آن نه فقط افراد متخصص و باتجربه را در حوزه‌های تخصصی به کار می‌گیریم بلکه در همان حوزه‌ها هم افرادی که متصدی هستند باید مشورت‌پذیر باشند و با گروه‌های صاحب‌نظر بخصوص در بخش‌های مختلف غیردولتی و اساتید دانشگاه و کسانی که خیر این کشور را می‌خواهند و در عین حال در حوزه‌ای تخصص دارند مشورت کنند.

وی ادامه داد: در راس آن‌ها کسانی که با ما همکاری خواهند کرد چه – کسانی که وزرا هستند وچه کسانی که در سطوح دیگر مدیریتی فعال هستند باید افرادی متقی و خداترس باشند.

وی افزود: مبنای ما اگر در به کارگیری افراد غیر از تخصص و تجربه و مشورت پذیری در راس همه‌ آن‌ها تقوا باشد و افراد متقی متصدی کارها باشند، عملا نگرانی از ایجاد فساد اداری بسیار کاهش پیدا می‌کند ضمن این‌که دولت باید حضور و نظارت داشته باشد و یکی از اولویت‌های ما مبارزه با فساد اداری است و ظرفیت‌ها در این‌باره در کشور بسیار بالاست دولتی که روی کار می‌آید باید چنان کارآمد باشد و مدیریت داشته باشد که بتواند این ظرفیت‌ها را از قوه به فعل درآورد و مردم ما مردمی هستند که حامی انقلاب هستند و با وجود مشکلاتی که در جامعه وجود دارد روز ۲۲ بهمن همه‌ مردم صرف نظر از این‌که چه سلیقه‌ سیاسی دارند به میدان می‌آیند؛ زیرا انقلاب متعلق به مردم است و مردم این حکومت و انقلاب و کشور را متعلق به خود می‌دانند و دولت باید از این ظرفیت بالای مردم حداکثر استفاده را بکند.

ولایتی همچنین درباره‌ سیاست‌هایش در حوزه‌ اقتصادی نیز گفت: بازسازی اقتصادی و بازسازی روابط خارجی در راس برنامه‌های ماست، پرسیدید در بازسازی روابط خارجی دیدگاه من راجع به کشورهای منطقه و کشورهای همسایه چیست؟ باید گفت که بازسازی سیاست خارجی نقش اساسی و اولویت‌دار است حتما باید مراقب باشید تنش در اطراف ما نباشد. بلکه درخت دوستی در کشورهای منطقه بنشانیم. ایران با فرصتی که دارد ۱۵ کشور را در همسایگی خود دارد ما باید از این فرصت عظیم بهره بگیریم و با همسایگان خود هر روز روابط خود را بهتر کنیم. نه تنها تنش نداشته باشیم، بلکه باید هم‌افزایی کنیم و بتوانیم همکاری منطقه‌ای بسیار بارور را شکل دهیم.

وی تاکید کرد: به نفع هیچ‌کس از عرصه‌ انتخابات کنار نمی‌رود فقط بر اساس تصمیم‌گیری ائتلاف و مجموعه‌ی اصولگرایان تحت حمایت جامعه‌ مدرسین و جامعه‌ روحانیت تصمیم نهایی زا می‌گیرم.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن