چه خبر؟

بنزین سهمیه بندی ۶۰۰ و بنزین آزاد ۱۰۰۰ تومان

سید مهدی موسوی نژاد، با اشاره به اینکه دولت در بودجه سال جاری کسب درآمد ۱۲۰هزار میلیاردتومان از طریق افزایش قیمت حامل های انرژی را پیش بینی کرده است افزود: که در صورت تصویب آن، باید قیمت حامل های انرژی چند برابر گران می شد، اما این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق رد شد.

وی تصریح کرد: شرایط فعلی کشور در زمینه اقتصاد، تولید و تورم مطلوب نیست و با گران شدن قیمت حامل های انرژی چیزی جز بالا رفتن تورم و رکود شدید اقتصادی نصیب کشور نمی شود.

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به بالا رفتن هزینه های دولت، کمیسیون تلفیق با افزایش ۳۸ درصدی حامل های انرژی موافقت کرد بنابراین با افزایش قیمت برای تمام حامل های انرژی است بیشترین درصد افزایش قیمت در بنزین و گازوئیل خواهد بود.

وی در مورد قیمت احتمالی بنزین گفت: بنزین همچنان با دو نرخ در جایگاه ها عرضه خواهد شد، که برای بنزین سهمیه بندی مبلغ ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان و برای بنزین آزاد مبلغی در حدود ۱۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورد زمان اجرای این طرح گفت: در انتظار شروع به کار مجدد مجلس در هفته آینده و تصویب لایحه در صحن علنی هستیم، در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی به دولت مجوز افزایش قیمت داده خواهد شد.

وی در خصوص میادین مشترک گفت: توجه به میادین مشترک و جلوگیری از خام فروشی موضوعی مهم است که باید دراین زمینه برنامه های دقیقی را برای پیشبرد اهداف و افزایش توانمندی اقتصادی کشور مورد توجه قرار داد، در سال۹۱ عملکرد‌های بسیار خوبی در زمینه‌های پخش و پالایش و تولید بنزین با کیفیت بالا و مطابق با استاندارد جهانی صورت گرفت که نشان از توانایی علمی و عزم گسترده ملی برای دستیابی به خودکفایی است.

نماینده مردم بوشهر و دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با سرلوحه قراردادن رهنمودهای مقام ‏معظم رهبری و اجرای راهبرد اقتصاد مقاومتی همه باید در خنثی کردن آثار تحریم ها و بهبود رفاه ‏و معیشت مردم اهتمام ورزیم.‏

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درادامه بهره برداری از “میادین مشترک” با همسایگان را ‏از مهمترین اولویت های بخش انرژی کشور ذکر کردو ادامه داد: علاوه بر این باید در بحث انرژی ‏هسته ای، بر اساس سیاست های کلی نظام و و رهبری گام های مثبتی که در این زمینه برداشته ‏شده، تکمیل شود.‏

نماینده مجلس شورای اسلامی اختصاص سهم مناسب به انرژی های تجدیدپذیر را از دیگر اهدافی عنوان کرد و گفت: بخشهای مختلف نفت و انرژی مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.‏

موسوی نژاد یادآور شد: مجلس طرفدار تولید و اقتصاد داخلی است و بر همین اساس از تولید و تولیدکننده حمایت خواهد کرد و در راستای ایجاد حماسه اقتصادی گام های مهمی برخواهد داشت.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید و صنعت یکی از ویژگی های بودجه سال ۹۲ است، گفت: مجلس باید طوری بودجه را برنامه ریزی کند که از تولید داخلی و اقتصاد غیرنفتی حمایت شود و دولت بتواند با اجرای این بودجه مشکلات اقتصادی را کاهش دهد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن