چه خبر؟

از ۴۱۸ میلیون تلفن همراه فروخته شده در جهان، ۲۱۶ میلیون، گوشی هوشمند بوده است

بر اساس آمار منتشره از سوی آی دی سی، فروش فصل اول سال مالی ۲۰۱۳ در بخش تلفن همراه، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی، با رشد مواجه بوده است.
بر این اساس در مدت ذکر شده (از ژانویه تا پایان مارس ۲۰۱۳) تعداد ۴۱۸٫۶ میلیون تلفن همراه وارد بازارجهانی شده که از این تعداد ۲۱۶٫۲ میلیون واحد آن، گوشی هوشمند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۶٫۲ میلیون گوشی بیشتر وارد بازار شده است.
سامسونگ در این بین، همچنان رهبری بلامنازعه جهانی در تولید و عرضه تلفن همراه را از آن خود کرده است. این کمپانی ۱۱۵ میلیون تلفن همراه در طول این فصل عرضه کرده که در مقایسه با ۹۳٫۶ میلیون گوشی در مدت مشابه سال قبل، رشد را نشان می دهد.
اپل نیز از ۳۵ میلیون واحد سال گذشته به ۳۷٫۴ میلیون واحد عرضه، رسیده و رشد داشته است.
ال جی نیز از ۱۳٫۷ میلیون واحد عرضه گوشی ، خود را به ۱۵٫۴ میلیون واحد رسانده است. این کمپانی بعد از دو فصل غیبت از لیست ۵ فروشنده عمده، اینک به این لیست بازگشته است که به مدد همکاری با گوگل برای تولید نکسوس چهار و نیز ساخت گوشی هایی با قابلیت LTE و نسل چهارم و نیز عرضه اوپتیموس سری جی موفقیتهایی در بازار کسب کرده است.
 وضعیت عرضه گوشی هوشمند یا  smartphone  در جهان  در مقیاس میلیون واحد
فروشنده
تعداد تلفن های ارسال شده به بازار در فصل اول ۲۰۱۳ به میلیون واحد
سهم بازار در فصل اول سال مالی ۲۰۱۳
تعداد تلفن های ارسال شده به بازار در فصل اول ۲۰۱۲ به میلیون واحد
سهم بازار در فصل اول سال مالی ۲۰۱۲
تغییر سال- به-سال
سامسونگ
۷۰٫۷
۳۲٫۷%
۴۴٫۰
۲۸٫۸%
۶۰٫۷%
اپل
۳۷٫۴
۱۷٫۳%
۳۵٫۱
۲۳٫۰%
۶٫۶%
ال جی
۱۰٫۳
۴٫۸%
۴٫۹
۳٫۲%
۱۱۰٫۲%
هوآوی
۹٫۹
۴٫۶%
۵٫۱
۳٫۳%
۹۴٫۱%
ZTE
۹٫۱
۴٫۲%
۶٫۱
۴٫۰%
۴۹٫۲%
سایر
۷۸٫۸
۳۶٫۴%
۵۷٫۵
۳۷٫۷%
۳۷٫۰%
جمع
۲۱۶٫۲
۱۰۰٫۰%
۱۵۲٫۷
۱۰۰٫۰%
۴۱٫۶%
در مورد سایر کمپانی ها نیز عرضه ۱۷۵ میلیون گوشی در فصل اول سال مالی جالب توجه است که این رقم در سال قبل آن ۱۶۱ میلیون گوشی بوده است.
البته آمار آی دی سی در مورد کمپانی هایی مانند HTC وارد جزییات نشده است و ما نمی دانیم این کمپانی بحران زده در چه وضعیتی قرار دارد.
در مورد نوکیا طبق جدول، باید گفته شود که عرضه تلفن همراه توسط این کمپانی با کاهش ۲۵ درصدی مواجه بوده است و از ۸۲ میلیون گوشی عرضه شده در سال ۲۰۱۲ در فصل اول، به ۶۱ میلیون واحد در فصل اول سال مالی ۲۰۱۳ رسید.
اپل رشد ۶ درصدی، ال جی رشد ۱۲ درصدی و سامسونگ رشد ۲۲ درصدی را در فصل اول سال ۲۰۱۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، داشته اند.
رشد کمپانی چینی هوآوی در بازار گوشی های هوشمند نیز قابل توجه است. این کمپانی در فصل اول سال مالی ۲۰۱۳ بیش از ۹٫۹ میلیون گوشی هوشمند راهی بازار جهانی کرده است که این رقم در سال گذشته ۵٫۱ میلیون گوشی هوشمند بوده که تغییر مثبت ۹۴ را مشاهده می کنیم. این کمپانی در مقایسه با سال ۲۰۱۲ عرضه گوشی های خود را در منطقه آسیا/پاسیفیک دو برابر کرده است.
وضعیت برای دیگر کمپانی چینی یعنی ZTE‌نیز در بخش گوشی های هوشمند خوب بوده است. این کمپانی نیز در فصل اول سال مالی ۲۰۱۳ بیش از ۹٫۱ میلیون گوشی هوشمند راهی بازار جهانی کرده است که در مقایسه با رقم ۶٫۱ میلیون گوشی هوشمند سال ۲۰۱۲ رشد مثبت ۴۹ درصدی را نشان می دهد. ZTE در بازار آسیا و امریکای شمالی و نیز در بازار جدید امریکای لاتین خوش درخشیده است و کارشناسان رشد عرضه گوشی های هوشمند توسط این کمپانی را در بازارهای جدید پیش بینی می کنند. دربازار چین فشار برای بالا بردن قیمت گوشی برای افزایش سود در جریان است و ZTE‌در این جریان نقش مهمی ایفا می کند. این کمپانی چینی از اولین کمپانی ها است که گوشی مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس عرضه کرده است.
سایر برندهایی که گوشی هوشمند می زنند نیز از ۵۷ میلیون گوشی در فصل اول سال مالی ۲۰۱۲ به ۷۸ میلیون واحد در فصل اول سال مالی ۲۰۱۳ رسیده است.
تعداد تلفن موبایل Mobile phone عرضه شده به میلیون واحد در حالت مقایسه ای بین فصل اول سال مالی ۲۰۱۳ با ۲۰۱۲
فروشنده
تعداد واحد ارسالی در فصل اول سال مالی ۲۰۱۳ به میلیون
سهم بازار در فصل اول سال ۲۰۱۳
تعداد واحد ارسالی در فصل اول سال مالی ۲۰۱۲ به میلیون
سهم بازار در فصل اول سال ۲۰۱۲
تغییر سال-به-سال
سامسونگ
۱۱۵٫۰
۲۷٫۵%
۹۳٫۶
۲۳٫۳%
۲۲٫۹%
نوکیا
۶۱٫۹
۱۴٫۸%
۸۲٫۷
۲۰٫۶%
-۲۵٫۱%
اپل
۳۷٫۴
۸٫۹%
۳۵٫۱
۸٫۷%
۶٫۶%
ال جی
۱۵٫۴
۳٫۷%
۱۳٫۷
۳٫۴%
۱۲٫۴%
ZTE
۱۳٫۵
۳٫۲%
۱۶٫۲
۴٫۰%
-۱۶٫۵%
سایر
۱۷۵٫۴
۴۱٫۹%
۱۶۱٫۱
۴۰٫۰%
۸٫۹%
جمع
۴۱۸٫۶
۱۰۰٫۰%
۴۰۲٫۴
۱۰۰٫۰%
۴٫۰%

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن