چه خبر؟

مواد غذایی خواب آور را بشناسید

سیب زمینی

سیب زمینی که در واقع ریشه یک گیاه است ، سطح قند خون را بیش از حد بالا نمی برد . این گیاه اسیدهایی که در بدن ما تولید می شوند و مانع از ورود تریپتوفان به مغز ما می شوند را از بین می برد. تریپتوفان یک ماده بسیار موثر در افزایش خواب است.

فرآورده های لبنی

محصولات لبنی همگی حاوی تریپتوفان هستند و به همین دلیل همیشه توصیه می شود که قبل از خواب یک لیوان شیر گرم بنوشیم . بنابراین قبل از خواب بهتر است بستنی کم چرب ، شیر کم چرب و یا ماست کم چرب بخورید.

سبزیجات

سبزیجاتی که پروتئین کمی دارند و کربوهیدارت زیادی دارند ، برای خواب آرام توصیه می شوند. کلم بروکلی، گل کلم، ذرت، کلم پیچ، اسفناج، کدو حلوایی، نخود فرنگی و کدو از جمله سبزیجاتی هستند که برای وعده شام بسیار مناسبند.

عسل

اگر قبل از خواب بیش از حد مواد شیرین و شکر دار بخورید ، سخت تر به خواب می روید اما اگر قبل از خواب مقدار کمی گلوکز مصرف کنید مغز شما فرستادن پیام هوشیاری برای قسمتهای مختلف بدنتان را متوقف می کند . قبل از خواب مقدار کمی عسل به یک فنجان شیر و یا یک فنجان چای بابونه اضافه کنید و آن را بنوشید تا خواب خوب و آرامی داشته باشید.

آجیل

بادام حاوی تریپتوفان و منیزیم است و در نتیجه عضله ها را شل می کند و به خواب ما کمک می کند. آجیلهای دیگر مثل گردو و بادام زمینی نیز همین خاصیت را دارند و انتخاب های خوبی هستند. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید بهتر است از آجیلهای شور استفاده نکنید .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن