چه خبر؟

با جوش های زیر پوستی چه کنیم؟

دلایل ایجاد ضایعات ثانویه می تواند قرار گرفتن طولانی مدت و تماس با نور خورشید، حساسیت های پوستی، بیماری های زمینه ای پوستی و حتی استفاده از لیزر در پوست باشد.

جوش های زیر پوستی بیشتر خود را به صورت سر سیاه و سفید نشان میدهند که پزشکان برای این دو نوع جوش زیر پوستی توصیه هایی کرده اند.

متخصصان به افرادی که دارای جوش های سفید زیر پوستی هستند سفارش کرد در صورت نگرانی از لحاظ زیبایی می توانند برای درمان به متخصص مراجعه کنند و به هیچ عنوان این ضایعات را دستکاری نکنند.

جوش‌های سرسیاه

جوش‌های سرسیاه اولین قدم ایجاد جوش‌های جوانی در کسانی است که پوست چرب دارند و در سنین بلوغ به دلیل تغییرات هورمونی شایع هستند.جوش‌های سرسیاه، جوش‌های معمولی سربسته‌ای هستند که به علت تنگی منافذ پوست به بیرون تخلیه نمی‌شوند. این جوش‌ها به دلیل تجمع چربی به وجود آمده و در مردان شایع‌تر هستند.

توصیه‌هایی ضدجوش سرسیاه

پاکسازی منظم پوست، اولین شرط برای عدم به وجود آمدن این جوش‌ها است. اگر پوست به خوبی تمیز نشود، آلودگی‌های بیشتری جذب می‌کند و ابتدا جوش‌هایی به رنگ زرد و سپس سیاه ایجاد می‌شود.
بهترین درمان جوش های زیر پوستی اگر به مرحله عفونی نرسیده باشند لایه بردارها هستند و معمولا احتیاجی به درمان خوراکی نیست. در این بین ترتینوئین و اسید سالیسیلیک بهترین لایه بردارها هستند. بطور کلی کومدونها، پاپولهای کوچک به رنگ پوست می باشند که بیشتر در پیشانی و چانه افراد دچار آکنه دیده می شود.

نکته آخر:در نهایت مراقبت اولیه از پوست مستعد آکنه و کمک از متخصص پوست می تواند در بهبود این ضایعه پوستی مفید باشد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن