چه خبر؟

تصاویر / اعدام سارقان مسلح بانک سپه کرمانشاه ۱۸+/ و تصویر زمان دستگیری

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: سه نفر از سارقان مسلح بانک سپه کرمانشاه صبح امروز پنجشنبه در میدان آزادی کرمانشاه به دار مجازات آویخته شدند.




















عکس /
فرزاد منتی

Persianv.com At site
Persianv.com At site

پایان زندگی سه تبهکار
جام جم آنلاین: سه عضو باند سارقان مسلح بانک سپه کرمانشاه که پس از سرقت خودروی حامل پول بانک چهار نفر را کشته بودند صبح امروز پنجشنبه در میدان آزادی کرمانشاه در ملاعام به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش جام جم آنلاین، این سه متهم اعضای یک باند تبهکار بودند که ۲۶ مرداد سال جاری پس از حمله به خودروی حامل پول بانک سپه در کرمانشاه سه مامور نگهبان و یک سرباز نیروی انتظامی را با شلیک گلوله به شهادت رسانده و متواری شده بودند.

در پی تشکیل پرونده،تحقیقات گسترده ماموران انتظامی کرمانشاه و اداره اطلاعات این شهر آغاز شد تا اینکه مخفیگاه متهمان در یکی از محله های کرمانشاه بامداد ۱۲ شهریور امسال شناسایی شد و ماموران پس از محاصره محل با اخطار به متهمان از آنها خواستند خود را تسلیم کنند اما اعضای باند تبهکاری به سوی ماموران انتظامی شلیک کردند که درپی شلیک متقابل از سوی ماموران، سرکرده باند که مردی به نام «صلاح الدین» بود به هلاکت رسید و ماموران با ورود به مخفیگاه متهمان، پنج نفر از مجرمین را در این رابطه دستگیر کردند.

با انتقال متهمان به مرکز پلیس، آنها مورد بازجویی قرار گرفتند که در این بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند.

متهمان پس از بازسازی صحنه حادثه روانه زندان شدند و پرونده آنها با صدور کیفرخواست به دادگاه کرمانشاه ارسال شد و دو نفر از آنها به حبس و سه تن دیگر به اتهام قتل و سرقت مسلحانه، به اعدام در ملاعام محکوم شدند.

با صدور این احکام پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و پس از تایید حکم،پرونده به واحد اجرای احکام دادگستری استان کرمانشاه ارسال شد که این حکم امروز پنجشنبه ۱۵ دی ماه در مقابل دیدگان هزاران شهروند کرمانشاهی و مسئولین قضایی و انتظامی و اولیای دم سه مرد تبهکار به دار مجازات آویخته شدند.

شرح ماجرا

روز ۲۶ مرداد امسال هنگامی که خودروی حامل پول بانک سپه کرمانشاه مقابل یکی بانک‌های این شهر متوقف شد و ماموران محافظ بانک خواستند که کیسه های پول را به بانک منتقل کنند، خودرویی مقابل آنها پیچید و چند مرد نقابدار مسلح به سوی آنها شلیک کردند و با سرقت کیسه های پول متواری شدند.

در پی این تیراندازی مرگبار، کارکنان بانک سراسیمه به خیابان آمدند و با مشاهده اجساد راننده، نگهبان، تحویلدار بانک و یک سرباز نیروی انتظامی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفتند و موضوع را خبر دادند.

دقایقی بعد با حضور ماموران انتظامی در محل حادثه اجساد به پزشکی قانونی منتقل و جستجوی ویژه پلیس برای یافتن تبهکاران فراری آغاز شد.

تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا اینکه ماموران ردپایی از چند تبهکار حرفه ای به دست آوردند که نشان می‌داد آنها در جریان سرقت مرگبار بانک نقش داشتند.

به این ترتیب مخفیگاه آنها از سوی پلیس شناسایی شد که در ساعت اولیه بامداد ۱۲ شهریور امسال ماموران منطقه را محاصره کردند.

درگیری مسلحانه پلیس با مردان تبهکار

با شروع عملیات دزدهای مسلح که خود را در محاصره پلیس می دیدند اقدام به درگیری مسلحانه کردند که این درگیری چهار ساعت به طول انجامید.

هنگامی درگیری نیروهای پلیس سرکرده این باند به نام «صلاح الدین» را هدف گلوله قرار دادند و وی به هلاکت رسید.

با کشته شدن سرکرده باند حلقه محاصره پلیس و نیروهای امنیتی تنگ تر شد و سرانجام پنج عضو دیگر این باند دستگیر شدند.

در بررسی از مخفیگاه متهمان یک خودروی پراید، چند قبضه سلاح و نارنجک دستی همراه یک ساک حاوی پول از آنها کشف و ضبط شد.

تحقیق از متهمان

با انتقال متهمان به پلیس آگاهی استان کرمانشاه که چهار مرد و یک زن بودند،بازجویی از آنها انجام شد که در این بازجویی‌ها مشخص شد مرد کشته شده «صلاح الدین» نام داشته که نقشه این سرقت مرگبار را طراحی کرده بود.

سرکرده باند دزد مسلح بانک ها بود

ماموران در پی اعتراف متهمان به بررسی سوابق سرکرده کشته شده باند به نام صلاح الدین پرداختند و معلوم شد وی کسی بوده که چند سال پیش با تشکیل یک باند تبهکاری اقدام به سرقت مسلحانه از بانک های تهران می‌کرده است.

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد «صلاح الدین» پس از آنها همراه برادرش و چند تن دیگر از اعضای باند خود دستگیر می‌شوند به زندان رجایی شهر کرج انتقال می یابند اما چند ماه پیش از ارتکاب سرقت مسلحانه بانک سپه کرمانشاه با طراحی یک نقشه از پیش تعیین شده خود را به بیماری می زند و ماموران زندان او را برای درمان به یکی از بیمارستان های کرج منتقل می کنند که در میانه راه تعدادی از همدستان وی که همچنان فعالیت های مجرمانه خود را ادامه می دادند با تیراندازی به سمت ماموران او را فراری داده و با خود می برند.

در ادامه مشخص شد تبهکار کشته شده پس از این فرار، باند جدیدی را تشکیل داده و نقشه سرقت بانک سپه کرمانشاه را عملی می‌کند.

بنا بر این گزارش، دو نفر از متهمان این باند پس از محاکمه به حبس و سه متهم دیگر به اعدام محکوم شدند.

طبق حکم صادره، متهمان در میدان آزادی شهر کرمانشاه امروز به دار مجازات آویخته شدند.

ملکی – خبرنگار گروه حواد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن