دین و دانش

استفاده از روشهای تحقیق مدرن/ محققان به جای ظاهر به محتوا توجه کنند

دکتر محمد ضیمران در مورد جایگاه پژوهش در ایران به خبرنگار مهر گفت: هرچند دانشگاهها و مؤسسات عالی تلاش می‎کنند پژوهش در کشور را گسترش و توسعه دهند ولی متأسفانه نتایجی که حاصل می شود .

وی افزود: به همین دلیل مقالات ارزشمندی که در نتیجه تحقیقات پدید می آینده خیلی چشمگیر و قابل توجه نیستند ولی امید می‏رود هر روز که می‎گذرد توجه نویسندگان، محققین و پژوهشگران به مبانی روش تحقیق بیشتر شده و با رعایت محورها آثاری خلق شوند که جنبه جهانی داشته باشند.

ضیمران درباره اینکه آیا پژوهشهایی که در کشور انجام می‎گیرند کاربردی و به روز هستند یا نه؟ نیز اظهار داشت: اعلام نظر در این مورد نیازمند اطلاعات و آمار دقیق است اما آنچه به طور کلی و براساس شواهد می توان گفت این است که پژوهشهای کاربردی به نسبت به کارهای نظری کمتر صورت گرفته است.

این استاد فلسفه هنر دانشگاه هنر در مورد راهکارهای کاربردی کردن پژوهشها نیز گفت:‌ در این راستا لازم است دانشمندان و محققین و اساتید بیشتر به معیارهای پذیرفته شده روشهای تحقیق مدرن توجه و در بررسیها و انجام پژوهشها از آن بهره بگیرند.

وی گفت:‌ بنابراین مهمترین مسئله این است که معیارهای اساسی پژوهشی که امروزه شناخته شده و چیز نامعلومی هم نیست مورد توجه قرار بگیرند و سعی شود به جای توجه به ظاهر انتشارات و نوشته‏ها بیشتر به محتواها نگاه کنند و اینکه دستاوردهای پژوهش از لحاظ روشی به چه صورت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن