خواندنی هاسرگرم شو

ترِوِر، تنهاترین اردک دنیا!

در جزیره‌ای بسیار دور، اردکی به نام ترِوِر زندگی می‌کرد. هیچکس نمی‌دانست از کجا آمده، چون تا قبل از ورودش هیچ اردکی در این جزیره وجود نداشت. او به طرز اسرارآمیزی بعد از یک طوفان شدید، در این جزیره سنگی دورافتاده ظاهر شد.

این جزیره نایو نام دارد و در اقیانوس آرام، در فاصله ۲۴۰۰ کیلومتری از جنوب شرقی نیوزیلند واقع شده است. کل این جزیره درون یک آتول مرجانی ۲۶۰ کیلومتر مربعی محصور است. نایو حدود ۱۶۰۰ نفر جمعیت دارد و بسیار سرسبز با صخره‌ها و غارهای سنگ آهکی، پناهگاه‌های سنگی، سواحل مخفی و صخره‌های مرجانی است. گردشگران زیادی، به خصوص از نیوزیلند و استرالیا، به خاطر غواصی و آب‌های زلال کریستالی آن به این جزیره می‌آیند.

ترِوِر، تنهاترین اردک دنیا!

طبیعت تِرِوِر را علیرغم میلش به نایو آورد؛ احتمالا از تونگا، نزدیکترین جزیره واقع در ۶۰۰ کیلومتری غرب جزیره یا حتی از نیوزیلند! هیچکس نمی‌داند که او چه سفر وحشتناکی را پشت سر گذاشته است.

ترور در ژانویه ۲۰۱۸ به نایو رسید و به محض فرود متوجه مشکل بزرگی شد. این جزیره هیچ تالاب، دریاچه، رودخانه و برکه‌ای نداشت. نایو از نظر هیدرولوژیکی مثل یک سنگ خشک بود. بنابراین یک گودال گِل‌آلود در کنار جاده خانه جدید ترور شد. از آنجا که او یک اردک مالارد بود، نام ترور مالارد، رئیس پارلمان نیوزیلند، را برایش انتخاب کردند.

ترور به اندازه یک نشانه شهری مشهور شد. وقتی خبرنگار «نیوزیلند هرالد» برای تعطیلات به نایو رفته بود، کسی که به او آدرس داد گفت: «بعد از اردک به راست بپیچ». او بعد از بازگشت به نیوزیلند،در سپتامبر ۲۰۱۸ یک ستون درباره ترور نوشت و اولین تبلیغات بین المللی را برای او انجام داد. کمی بعد هم صفحه فیسبوکی برای ترور ایجاد شد. یک تابلو هم در نزدیکی گودالش نصب شد: «جایگاه اردک نایو» و زیر نامش با خط کوچکتر نوشته شده بود: «تنها اردک تنهای جزیره»

ترِوِر، تنهاترین اردک دنیا!

مردم محلی از ترور مراقبت می‌کردند و به او نخودفرنگی، ذرت و برنج می‌دادند. وقتی آب گودال کم می‌شد، مردم آن را پر می‌کردند، حتی گاهی ماشین آتش نشانی برای پر کردن گودال می‌آمد. ترور همیشه در جزیره پرواز می‌کرد تا مردم را در مزارعشان ببیند و از غذا‌های خوشمزه‌ای که به او می‌دادند لذت ببرد. همچنین با یک خروس، یک مرغ و یک وکا (پرنده بدون پر بومی نیوزیلند و نایو) دوست شده بود و همگی در کنار گودال زندگی می‌کردند.

ترِوِر، تنهاترین اردک دنیا!

برخی افراد نگران بودند که ترور تنها بماند و پیشنهاد کردند که او را جایی ببرند که اردک‌های زیادی وجود دارد. عده‌ای هم پیشنهاد کردند اردکی به جزیره بیاورند که کنار او باشد. اما بدون منبع آب طبیعی، خانه ترور فقط برای یک اردک کافی بود.

اما زندگی ظاهرا شاد ترور کوتاه بود. سگ‌ها به او حمله کردند و جسد بی‌جانش در ۲۶ ژانویه ۲۰۱۹ در بوته‌های کنار گودال پیدا شد. خبر مرگ ترور تاسف زیادی در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. ترور مالارد در فیسبوک خود نوشت: «همدردی عمیق با مردم نایو از طرف پارلمان نیوزیلند»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن