چه خبر؟

بُخور برای پوست

یکی ازراه های پاک کردن پوست بخوردادن آن است که با این کار منافذ پوست باز می شود وبرای تغذیه ازماسک های مناسبی آماده می گردد. بعد ازعمل بخور، می توان دانه های سرسیاه جوش های صورت را فشار داد ، این کارباید درنهایت دقت وبا دستمال کاغذی تمیزانجام گیرد و نباید برای این کار ازناخن ها استفاده کرد.

بُخور و کمپرس از راههای مناسب برای صاف کردن پوست هستند.
بُخور : باعث پاک سازی عمیق منافذ پوست و خونرسانی بهتر به آن می شود و چربی و ذرات اضافی پوست را از بین میبرد.
برای بُخور دادن، دو لیتر آب را در یک ظرف تمیز بجوشانید. اگر پودر بخور گیاهی مثل پودر گل بابونه یا گل ختمی دارید، دو قاشق سوپ خوری از آن را در ظرف آب جوش ریخته و ظرف را از روی حرارت بردارید. سپس سر خود را بالای ظرف آب بگیرید و یک حوله ی تمیز روی سر خود بیندازید.
زمان بُخور برای پوستهای معمولی و چروکدار ۵ دقیقه و برای پوستهای چرب ۵ تا ۱۰ دقیقه است. اگر از پودر بُخور استفاده نکردید(یعنی فقط با آب)، زمان طولانیتری پوست خود را بُخور دهید.
کمپرس: برایپوستهای خشک و حساس روش بسیار مناسبی است. برای کمپرس مثل بُخور، آب را بجوشانید و پودر بُخور را به آن اضافه کنید. ۵ دقیقه صبر کنید. سپس محلول مذکور را صاف کرده و حوله ی تمیزی را به این محلول آغشته کنید و این حوله را ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید. (یادتان نرود که دو تا سوراخ برای جای چشمها در حوله باز کنید!)
می توانید بلافاصله پس از کمپرس داغ از کمپرس سرد نیز استفاده کنید. این عمل برای درمان جوش و التهاب پوست بسیار مفید است.

بهتر است در زمان استفاده از کمپرس تمرکز داشته باشید و آرام و عمیق نفس بکشید.

جوش های صورت را تا حد امکان با دست لمس نکنید ودرمورد انواع عفونی آن اجازه دهید تا جوش ها خشک شوند وسپس آنها را فشاردهید. پوست را به یکی ازروش های زیربخور می دهند.

بخور بخار آب :

این بخور را می توان همیشه ودرهمه جا انجام داد . بدین صورت که پوست را درمعرض بخار آب قراردهید . ولی مواظب باشید که بخار پوست شما را نسوزاند. با این کارآلودگی ها وچربی ها وسلول های شاخی ازسطح پوست تمیزمی شود وپوست شما  مرطوب می گردد و درمرطوب بودن مانع ایجاد چین وچروک ها می شود . بعداز این بخور می توان ازماسک استفاده کرد.

بخورگل ختمی وبابونه:

این بخورعلاوه براینکه باعث تمیزی ومرطوب شدن پوست می گردد ، باعث ضد عفونی وروشن شدن وشادابی پوست نیزمی شود .بهترین کاری که می توان بعد از این بخور، علاوه براستفاده ازانواع ماسک ها انجام داد ، استفاده ازروغن زیتون ودر صورت داشتن جوش درروی صورت ،از آب لیموترش است که باید به کمک پنبه ، مخلوط روغن زیتون و آب لیموترش  راروی پوست بمالید وپس ازسی دقیقه صورت را باآب ولرم بشویید.

طریقه استفاده ازبخور :

مقداری گل ختمی وگل بابونه ( گل ختمی دو برابر گل بابونه) را در ظرف آب جوش می ریزیم و سپس در ظرف را به مدت ده دقیقه می بندیم تا با حرارت ملایم دم بکشد و سپس در ظرف را برمی داریم و یک پارچه کلفت روی سر خود و ظرف می اندازیم و همین طورکه صورتمان بالای ظرف و در معرض بخارها قرار دارد با کمک دو انگشت دستمان پوست صورت را ماساژ می دهیم و این عمل را چند بار تکرار می کنیم. در فاصله بین تکرارها می توان استراحت کرد.S1379312740

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن