چه خبر؟

پس از ترک سیگار به این نکات توجه کنید

ترک کردن سیگار سخت، اما امکان پذیر است. پس از ترک سیگار بهتر است از یک سری روش های مفید برای جلوگیری از بازگشت مجدد به آن استفاده کنید!

 

پس از ترک سیگار بهتر است این نکات را رعایت کنید:
از مصرف نوشیدنی های کافئین دار بپرهیزید: پس از ترک سیگار بهتر است حداقل به مدت ۳ تا ۴ روز از نوشیدن قهوه اجتناب کنید؛ زیرا با مصرف کافئین ممکن است هوس سیگار کشیدن کنید.

 

√ دوری از استرس و اضطراب : زمانی که فرد سیگاری دچار استرس می شود، برای برطرف کردن آن به سیگار کشیدن رو می آورد. بنابراین بهتر است پس از ترک سیگار از قرار گرفتن در محیط های پراسترس پرهیز شود.

 

√ انجام کارهای چالش برانگیز را به تأخیر بیندازید: کارهای چالش برانگیز باعث ایجاد استرس و اضطراب می شود از طرفی انجام آن به تمرکز نیاز دارد. در این شرایط این احتمال وجود دارد که مجدداً به سیگار کشیدن گرایش پیدا کنید.

 

دوری از بحث یا بگومگو کردن: سعی کنید با نزدیکان و دوستان بگومگو نکنید تا مجدداً به سمت سیگار کشیدن گرایش پیدا نکنید.

 

√ خودداری از مصرف مشروبات الکلی: پس از ترک سیگار از مصرف مشروبات الکلی پرهیز کنید. مشروبات الکلی علاوه بر عوارض بسیاری که دارد، میل به سیگار کشیدن را افزایش می دهد.
مهمانی ها: از دورهمی هایی که افراد در آن سیگار می کشند، دوری کنید تا وسوسه نشوید.
√ خودتان را فریب ندهید: نگذارید این وسوسه که «این سیگار آخرین نخ سیگارم خواهد بود» شما را گول بزند؛ زیرا این موضوع می تواند به عنوان یک دام عمل کند و این عادت مخرب در شما ادامه پیدا کند.

 

hhh1443

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن