چه خبر؟

خواص اعجاب انگیز بلوبری

خواص اعجاب انگیز بلوبری

foodd1

امروز میخوایم راجع به یه نوع میوه صحبت کنیم که کمتر فرد ایرانی آن را می شناسد،ولی خوب خواص اعجاب انگیزش اینقدر زیاد هست که شناخت آن لازم و ضروری است.

 شاید روزی کشت و برداشت اون هم توی ایران رواج پیدا کنه و از همه مهمتر نام فارسی بهش اختصاص داده بشه.
 
اسم لاتین این میوه بلوبری است. بلوبری نوعی گیاه گلدار با میوه ای توت مانند به رنگ ابی تیره یا بنفش است. این میوه بومی شمال امریکا می باشد.  همان طور که در تصویر می بینید گل های این گیاه به صورت توپی، سفید رنگ و صورتی رنگ پریده یا قرمزمی باشد.

 

طعم میوه های این گیاه شیرین می باشد.بوته های آن می تواند میوه از ماه می تا ماه ژوئن (به مدت یک ماه )می باشد که البته مدت میوه داری این گیاه را می توان تغییر داد.

 

واین تحت تاثیر شرایط محلی گیاه مثل ارتفاع و پهنای جغرافیایی می باشد.
این میوه یکی از خوشمزه ترین میوه های تابستانی می باشد. این میوه به ظاهر کوچک نقش موثری در نرم کردن پوست های خشک، ارتقا عملکرد مغز و پیشگیری از سرطان دارد.

مطالعه ای جدید ثابت کرده که موش هایی که در رژیم غذایی آنها بلوبری به میزان فراوان گنجانده شده ، بعد از مدتی چربی شکمی خود را از دست داده اند.

گفتنی است که این نوع چربی ارتباط قوی با ابتلا به دیابت و بیماری قلبی دارد.

 از دیگر مزایای بلوبری کاهش کلسترول و ارتقا سطح گلوکز خون می باشد. محققان می گویند که آنتی اکسیدان موجود در بلوبری روش ذخیره بدن و پردازش گلوکز و یا قند را تغییر می دهد. بنابراین خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش می دهد. تاکنون مزایای خوردن میوه ها و سبزیجات به کرات ثابت شده است. اما این تحقیق تاثیر بسزای بلوبری در کاهش چربی شکمی را نشان می دهد.

راجع به تاثیر این میوه در صاف شدن شکم صحبت کردیم، حالا کمی دسته بندی شده تر بررسی می کنیم.

جوان کننده پوست
آنتی اکسیدان های موجود در این میوه باعث نرمی پوست می شود. ترکیب آن با آب لیمو و شکر منجر به روشن تر شدن و پوست اندازی می شود.

کمک به مثانه
 این میوه مثل کران بری حاوی ترکیباتی است که مانع از چسبیدن باکتری ها به دیواره مثانه می شود. بنابر این امکان عفونت مثانه کاهش می یابد.

پیشگیری از سرطان
انتوسیانین های بلوبری – که به آن رنگ مات آبی می دهد- به رادیکال های آزاد (عامل سرطان)حمله کرده و مانع ازرشد سلولهای سرطانی می شود. خوردن تنها نیم فنجان از این میوه در روز این نقش را به خوبی برآورده می کند.

غذای مغز
محققان می گویند که این میوه مانع از مشکلات مغزی نظیر از دست دادن حافظه می شود. و این به خاطر آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهای موجود در این میوه است.

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن