هنر آشپزی و خانه داری

طرز تهیه رولت گوشت چرخ کرده

طرز تهیه رولت گوشت چرخ کرده

 

fo2605

 

مواد لازم برای ۵ نفر :

 گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
 تخم مرغ۱ عدد
 شیر۱/۲ پیمانه
 آرد نخودچی ( نان خشک کوبیده )۱/۲ پیمانه
پیاز رنده و نرم شده ۲ قاشق غذا خوری


مواد وسط رولت گوشت:

 سبزیهای معطر ( جعفری- گشیز- سبیت – نعنا- مزره ) جمعا ۱۰۰ گرم
 هویج آب پز ۲ عدد
مغز گردو خرد شده  ۳ قاشق غذاخوری
 زرشک۲ قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل ، زردچوبهبه اندازه لازم

 

طرز تهیه :
شیر و تخم مرغ و پیاز نرم شده و آرد نان یا ( آردنخودچی ) و نمک و فلفل و زردچوبه و گوشت چرخ کرده را با هم خوب مخلوط کرده تا یکدست شود.
 
بعد آنرا روی یک ورق روغنی و یا یک سلفون که مقداری آرد نان پاشیده اید، به قطر ۱ سانت و به شکل مستطیل پهن کنید و سبزی خرد شده را روی آن پهن کرده به طوری که با لبه ۱ سانت فاصله باشد ( بجای سبزی از پوره سیب زمینی یا اسفناج و تخم مرغ درسته هم میشود استفاده کرد) و روی آن مغز گردوی خرد شده و زرشک را پخش کنید و هویج را هم روی آن قرارداده و از لبه شروع به رول کردن میکنید.
 
دو سر آن را بهم اورده و با همان فویل دو ساعت در یخچال بگذارید حالا در یک ظرف ۲ قاشق روغن ریخته و یک عدد پیاز را ریز کرده و تفت دهید و یک قاشق رب گوجه و هویج حلقه شده نمک و فلفل و زعفران و ۲ لیوان آب سس را درست کرده و بگذارید جوش بیاید و بعد رولت را با سلفون بلند کرده و به آرامی در سس قرار دهید و بگذارید به مدت نیم ساعت بپزد.
 
و بعد رولت را به آرامی با کفگیر برگردانده و ۵ دقیقه دیگر جوش بزند حالا ظرف رولت را از روی حرارت برداشته و رولت را به ظرف مورد نظر منتقل کرده و سس را صاف کرده و مقداری از آن را روی رولت ریخته و بقیه را در سس خوری بریزید و در کنار رولت قرار بدهید و اطراف آنرا با سبزیجات تزئین کنید و میل نمائید.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن