چه خبر؟

مناظره احمدی نژاد و روحانی آری یا خیر ؟

ارائه گزارش صد روزه عملکرد دولت یازدهم توسط رییس جمهور محترم جناب آقای روحانی با واکنشهای مختلفی روبرو شده است. یکی از وعده های رییس جمهور در هنگام ایام رقابت انتخاباتی انجام اقدامات کوتاه مدت و فوری در طول صد روز بود که می بایست گزارش انجام آن به اطلاع مردم برسد. به علاوه رییس جمهور وعده داده بود به شکل شفاف و صادقانه وضعیت کنونی اقتصاد کشور را که نقطه عزیمت دولت کنونی است را برای مردم بیان کند.

رییس جمهور در گزارش خود نکاتی قابل تامل و بحث را درباره میراث اقتصادی که از دولت دهم به این دولت رسیده بیان کرد. مساله خالی بودن انبارها از کالاهای اساسی مانند گندم ، خالی بودن خزانه و استقراض از بانک برای پرداخت حقوق کارمندان، رکود تورمی ، رشد اقتصادی منفی ۵٫۸% ، تورم بالای ۴۰ درصد از مهم ترین نکاتی بود که رییس جمهور به آن اشاره کرد.

به علاوه روحانی درباره دولتهای نهم و دهم گفته بود”:دولت گذشته از نظر درآمدهای ارزی و نفتی و غیردولتی پولدار‌ترین دولت بود. مجموع درآمدهای نفتی و ارزی کشور در طول دولت گذشته به ۷۵۰ میلیارد دلار رسید این در حالیست که‌‌ همان دولت بدهکار‌ترین دولت بود و به ما ارث رسید. ”

اما اینجا نقطه پایان گزارش روحانی از وضعیت فعلی اقتصاد کشور نبود. روحانی به رشد چند برابری نقدینگی و بی انضباطی مالی دولت قبل اشاره کرد که به تورم مهار گسیخته منجر شد و از تاثیر نقدینگی حاصل از مسکن مهر سخن گفت که به تضعیف پول ملی ما منجر شده است.

به نظر شما آیا برگزاری چنین مناظره ای به مصلحت کشور و منافع ملی هست؟به نظر شما هدف احمدی نژاد از شکستن سکوت سیاسی چند ماهه اش چیست؟و آیا به نظر شما روحانی دعوت احمدی نژاد را برای مناظره می پذیرد و به راستی می توان به برگزاری چنین مناظره ای امیدوار بود؟

این گزارش در ابتدا با واکنش برخی وزرای سابق دولت آقای احمدی نژاد، برخی نمایندگان مجلس و سیاسیون  روبرو شد. اما کمتر کسی گمان می کرد که خود آقای احمدی نژاد پس از سکوت سیاسی چندماهه اش وارد ماجرا شده و نه تنها به پاسخگویی ، بلکه به دعوت به مناظره در این باره اقدام کند.  احمدی نژاد در نامه ای که در آن گزارش آقای روحانی را همراه با انتساب عناوین غیرمنصفانه و بی‌پایه» به دولت‌های نهم و دهم می دانست، خطاب به رییس جمهور  نوشت:    ” به احترام تقاضاهای بی‌شمار گروه‌های مختلف مردم و از جمله صاحب‌نظران سیاسی و اقتصادی‌، لازم دیدم که از جنابعالی دعوت نمایم تا در فضایی کاملاً دوستانه و صمیمی، در مناظره‌ای صریح، اصولی و روشنگر در منظر افکار عمومی، ابهامات و حقایق ناب را آنطور که هست، مورد تصدیق و تاکید قرار دهیم تا از فرصت برداشتن گام‌های بلند و استوار در مسیر روبه جلوی کشور دریغ نشود. ”

حال سوال اصلی اینجاست که به نظر شما آیا برگزاری چنین مناظره ای به مصلحت کشور و منافع ملی هست؟

به نظر شما هدف احمدی نژاد از شکستن سکوت سیاسی چند ماهه اش چیست؟

و آیا به نظر شما روحانی دعوت احمدی نژاد را برای مناظره می پذیرد و به راستی می توان به برگزاری چنین مناظره ای امیدوار بود؟

منتظر نظرات شما مخاطبان و کاربران عزیز تبیان درباره سوالات فوق و گزارش روحانی واکنش احمدی نژاد و مناظره پیشنهادی  هستیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن