چه خبر؟

پخش فیلم جدیدی از هفت ایرانی ربوده شده در سوریه

شبکه خبری العربیه که به یکی از شاهزادگان خاندان آل سعود تعلق دارد، فیلم تازه ای از هفت شهروند ایرانی ربوده شده در سوریه را پخش کرد.

به گزارش «صفحه عربی تابناک»، مدت این فیلم بسیار کوتاه است و گویا، هدف از پخش آن، فرستادن پیامی مبنی بر سالم بودن این هفت شهروندمان به جمهوری اسلامی ایران و خانواده های آنان است.

در این فیلم کوتاه ـ که نزدیک یک دقیقه و پنج ثانیه است ـ چهار پرسش به زبان عربی توسط یکی از ربایندگان ـ که در صحنه دیده نمی‌شود ـ مطرح شده و مهندس «سجاد امیریان» پاسخ این پرسش‌ها را به زبان فارسی می‌دهد؛ این پرسش و پاسخ توسط آقای «عبدالخالق صحنه» که یکی از این هفت فرد ربوده شده است، ترجمه می‌شود.

گفتنی است، در این فیلم جدید، تنها چهار نفر از مجموع هفت نفر ربوده شده دیده می‌شوند. دو نفر از آنان در دو فیلم سابق نیز تصویری از آنان پخش نشد.

متن پرسش و پاسخ رد و بدل شده در این فیلم که کاملا دیکته شده و از روی اجبار است، به شرح زیر است:

* شما کجا ساکن بودید و کجا دستگیر شدید؟

ـــ در روستای (صدا روشن نیست) نزدیک پالایشگاه حمص دستگیر شدیم.

* چند روز در مجموعه بودید؟

ـــ واقعیتش مدت زمان زیادی در مجموعه بوده‌ایم.

* مسئول دادن سلاح به شما چه کسی بود؟

ـــ سازمان اطلاعات و امنیت سوریه و برخی شهروندان سوری مرتبط با دولت سوریه به ما سلاح می‌رساندند!

* آیا مردم عادی که به خیابان آمده بودند، مسلح بودند؟

ـــ خیر؛ مردم عادی بودند که دنبال خواسته‌های بحق خود بودند. ما جزو نیروهای ویژه و اعزامی از سوی ایران هستیم!

(ناظران اتحادیه عرب، مهندسان ایرانی را صرفا مهندسانی معرفی کرده‌اند که در حال کار در نیروگاهی در سوریه بوده‌اند؛ البته مخالفان نه گزارش و نه سخنان ناظران خود را هم نپذیرفتند.)

گویا، سناریویی که توسط کشورهایی چون عربستان و قطر برای نشان دادن دخالت ایران در سوریه نوشته شده است، با تصویب نشدن قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت سازمان ملل متحد، روز به روز شدت بیشتری می‌گیرد؛ سناریویی که مسئولان اجرای آن ـ اتفاقا ناشیانه‌ ـ در حال اجرای آن هستند، به گونه‌ای که باور اعتراف گروگان‌هایی که زیر فشار شکنجه و سلاح صحبت می‌کنند، ناممکن و البته خنده‌دار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن