موسیقی و سینما

سریال هایی که در ماه محرم پخش میشوند

در فاصله کمتر از یک ماه به آغاز ماه محرم تعدادی از سریال‌هایی که قرار است در این ایام از شبکه‌های سیما پخش شود، مشخص شده است.

 

بهناز شیربانی: از میان شبکه‌های سیما شبکه اول پخش سریال «راستش را بگو» به کارگردانی محمدرضا آهنج را از ششم آبان آغاز می‌کند.

پخش این سریال تا نیمه‌های محرم ادامه دارد و از سوی دیگر سریال «یلدا» ساخته حسن میرباقری از گزینه‌های پخش از این شبکه پس از اتمام «راستش را بگو» است.
«راستش را بگو» را مصطفی رستگاری نوشته و داستان چند دانشجو است که هنوز تعلقات دنیاییشان آنقدر نیست که دروغ و دروغگویی جزیی از زندگیشان شود، به همین دلیل تصمیم می‌گیرند به مردم بگویند راستش را بگویند، اما همین تصمیم ماجراهای تلخ و شیرین زیادی را به همراه می‌آورد و…

پخش سریال «راستش را بگو» با بازی لعیا زنگنه تا نیمه‌های محرم ادامه دارد

حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، رویا تیموریان، نیوشا ضیغمی، دانیال عبادی، لعیا زنگنه، مهدی سلوکی، سام درخشانی، محمد عمرانی، علیرضا جلالی تبار، رحیم نوروزی، رضا توکلی، امیرحسین مدرس، بهرام ابراهیمی، اصغر نقی‌زاده، علیرضا خطیبی، الناز بهمن‌زاده، محمد عمرانی، شیما نیکپور، رضا آحادی، نازآفرین کاظمی، عباس جمشیدی، اشکان اشتیاق، ایمان صفا و (با حضور) ثریا قاسمی و امیر آقایی (در نقش دکتر چمران) بازیگران اصلی این سریال هستند.
شبکه دو سیما نیز سریال «یک تکه زمین» به کارگردانی مهدی کرم‌پور را برای پخش در ایام ماه محرم در نظر گرفته است. کرم‌پور برای نخستین بار سریال‌سازی را تجربه می‌کند.

در خلاصه این سریال آمده است: حاج حیدر از آن نانواهای قدیم تهران است که هنوز نان سنگکش را توی ترازو می‌کشد و بع به دست مردم می‌دهد. مورد احترام است و همه از او و خانواده‌اش به نیکی یاد می‌کنند. وی در دهی نزدیک تهران که زادگاهش است قطعه زمینی دارد. روستایی‌ها فروش محصول سالانه خود را به او و خانواده‌اش سپرده‌اند. نظم این چرخه از روزی به‌هم می‌خورد که حاج حیدر نانوایی التفات را به دلیل تخلف تعطیل می‌کند.

داریوش ارجمند در نمایی از سریال «یک تکه زمین»
آتیلا پسیانی‌، داریوش ارجمند، ‌رویا تیموریان‌، شراره دولت‌آبادی‌، پوراندخت مهیمن‌، عنایت بخشی‌، حمید ابراهیمی‌، کوروش تهامی‌، نفیسه روشن، ‌حدیث می‌رامینی‌، سپیده اعلایی‌، عارف لرستانی از جمله بازیگران اصلی این مجموعه تلویزیونی هستند.

 

شبکه تهران نیز مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را از گزینه‌های پخش در این ماه اعلام کرده است. این مجموعه که بصورت اپیزودیک ساخته می‌شود در هر قسمت روایتگر داستان‌هایی عبرت‌آموز است.
تاکنون شبکه‌های سه و چهار گزینه‌ای  را برای پخش در ایام ماه محرم اعلام نکرده‌اند. باید منتظر ماند و دید آیا در روزهای کوتاه باقی مانده به شروع این ماه شبکه‌های سیما سریالی را به عنوان گزینه منتخب پخش اعلام می‌کنند یا خیر.
جدول زیر شامل سریال‌هایی است که از سال ۱۳۸۰ تاکنون در ایام ماه محرم از شبکه های سیما پخش شده است.

نام سریال
شبکه
سال تولید
کارگردان
خلاصه داستان
بازیگران
«شب دهم»
یک
۱۳۸۰
حسن فتحی
اواخر سال‌های حکومت رضا خان، خانواده‌ای قجر و دست شسته از همه حوادث بیرون خانه،خلوت گزیده و به خاطرات ایام اقتدار قجر دلخوش کرده‌اند.مرد جوان شروری در پی یک شکست، لاعلاج به سرقت از این خانه می‌آید. آنجا توطئه‌ای در کمین اوست و عشقی جانسوز که در پیش است و شرطی که انجام آن شیربهای این عشق است.
کتایون ریاحی، رویا تیموریان، محمود پاک‌نیت، حسین یاری، ثریا قاسمی، پرویز فلاحی‌پور، آتش تقی‌پور، پرویز پورحسینی
«باران عشق»
تهران
۱۳۸۰
احمد امینی،
فریدون حسن‌پور
یک بانک مراسم قرعه‌کشی برگزار می‌کند که یکی از جایزه‌های آن سفر به کربلاست. تعدادی از دارندگان حساب پس‌انداز برنده این جایزه می‌شوند. هر کس برای خودش داستانی دارد؛ یکی جانباز شیمیایی است، یکی پرده خوان پیری است ، دیگری دختری است با برادر عقب مانده‌اش ، آن یکی دخترش را در تصادفی از دست می‌دهد و باید قلب دخترش را به راننده‌ای اهدا کند که ناخواسته موجب مرگ آن دختر شده است.
خسرو شکیبایی، امین تارخ، آتیلا پسیانی
«سفر سبز»
سه
۱۳۸۱
حسین لطیفی
یک زوج مسیحی  ‌در سفر به ایران پسربچه‌ای را به‌عنوان ‌فرزندخوانده با خود می‌برند. این پسربچه زمانی که ۲۵ سال سن دارد با اعتراف‌ پدرخوانده‌‌اش‌
پیش از مرگ، پی به حقیقت می‌برد و تصمیم می‌گیرد به ایران برگردد.
پارسا پیروزفر، علی‌ نصیریان، محمدرضا شریفی‌نیا، مجید مظفری، حمیده خیرآبادی، لادن مستوفی، امین تارخ، سارا خوئینی‌ها
«افسون»
تهران
۱۳۸۲
جواد هاشمی
این سریال داستان جوانی به نام احسان را به تصویر می‌کشد که در هفت سالگی با علم و کتل آشنا می‌شود و عشق به ائمه از همان زمان در روح و جانش رسوخ می کند. او پس از ۱۶ سال برای احقاق حق پدرش که فکر می کند پایمال شده است از فرانسه به ایران سفر می‌کند و…
ایرج راد، رامبد شکرابی، حدیث فولاد‌وند، آتش تقی‌پور، پوراندخت مهیمن، افسر اسدی
«معصومیت از دست رفته»
سه
۱۳۸۲
داوود میرباقری
داستان این سریال مربوط به عاشورای سال ۶۱ هجری قمری است؛ زمانی که شوذب خزانه‌دار درگیر عشق قدیمی به حمیرای یهودی می‌شود، در حالی که زنش ماریای نصرانی است.
امین تارخ، فریبا کوثری، سارا خوئینی‌ها، داریوش فرهنگ، داوود رشیدی، اکبر عبدی
«غریبانه»
تهران
۱۳۸۳
قاسم جعفری
این سریال درباره رویارویی دو گروه وفاداران کربلا و فراموش‌کنندگان واقعه عظیم عاشوراست؛ افرادی که برای احیای حق و عدالت می‌جنگند و کسانی که قصد قربانی‌کردن عدالت به خاطر مصالح شخصی خود دارند.
حسن‌ جوهرچی، غلامحسین لطفی، حسن اسدی، مهدی سلوکی، پرستو گلستانی، علی منصوری، عزت‌الله مهرآوران
«روزهای اعتراض»
دو
۱۳۸۴
حسین سهیلی‌زاده
یکی از اهالی شهر، سال‌های قبل از انقلاب اسلامی به قتل می‌رسد و…
پژمان بازغی، مینا لاکانی، کیهان ملکی، سارا خوئینی‌ها، عبدالرضا اکبری
«جابربن‌حیان»
سه
۱۳۸۵
جواد افشار
این سریال به بخشی از زندگی جابربن‌حیان از شاگردان امام صادق(ع) اختصاص دارد.
حسن جوهرچی، عنایت بخشی، عنایت شفیعی، انوشیروان ارجمند، حسن اسدی، علیرام نورانی، کاظم افرندنیا
«پریدخت»
دو
۱۳۸۶
سامان مقدم
داستان این سریال درباره دختری به همین نام است که زندگی‌اش در سه مقطع زمانی سال‌های ۱۳۱۴ و وقایع مسجد گوهرشاد در سال ۱۳۲۰، واگذاری قدرت از پهلوی اول به محمدرضا و سال ۱۳۳۴ بعد از کودتای ۲۸مرداد به تصویر کشیده شد.
داریوش ارجمند، لیلا حاتمی، علی مصفا، کامبیز دیرباز، مهرداد ضیایی
«شاید برای شما هم اتفاق بیفتد»
تهران
۱۳۸۷
اپیزودهایی به کارگردانی راما قویدل، احمد معظمی و محمودمعظمی
میترا حجار، ایرج ‌نوذری، اشکان خطیبی، نرگس‌ محمدی،
هیلا اکرانی
«آخرین دعوت»
دو
۱۳۸۷
حسین سهیلی‌زاده
«آخرین دعوت» درباره زندگی استاد دانشگاهی به نام یوسف زمانی‌فر است که نماینده سابق مجلس بوده و برای یافتن اسنادی عازم زادگاهش در غرب کشور می‌شود اما طی حادثه ای سر از کوفه در سال ۶۱ هجری در می‌آورد.
سعید جلالی، محمد بیرانوند، فرامرز قریبیان، حامد بهداد، الهام حمیدی، سپیده ذاکری، فرزاد حسنی، پرویز فلاحی‌پور، مرجان شیرمحمدی
«طفلان مسلم»
دو
۱۳۸۷
مجتبی ‌یاسینی
این مجموعه تلویزیونی در قالب نمایش به اخلاق و سیره حضرت‌محمد(ص)، اهل بیت(ع) و بیان فلسفه قیام عاشورا می‌پردازد.
جهانگیر الماسی، شمسی فضل‌اللهی، محمد عمرانی، پوراندخت مهیمن
«بانو»
سه
۱۳۸۸
فرید سجادی حسینی
داستان این سریال در سال ۱۳۱۶ روایت می‌شود و به ماجرای کشف حجاب اشاره دارد. قصه درباره زنی است که پس از سال‌ها به شهری برمی‌گردد که مردمانش تصوری نادرست درباره او دارند. زن می‌خواهد این تصویر نادرست را تصحیح کند و…
داریوش ارجمند، سیاوش طهمورث، فریبا کوثری، ساره بیات، محمدرضا حقگو، خسرو دستگیر، کاوه خداشناس، شهاب‌کسرایی
«خون‌بها»
یک
۱۳۸۹
جواد مزدآبادی
داستان این مجموعه با مرگ یک نفر شروع می‌شود که برادرش به‌دنبال قاتل او می‌گردد و…
پولاد کیمیایی، سیاوش طهمورث، پوراندخت مهیمن، کاظم افرندنیا، لیلا اوتادی
«تا رهایی»
یک
۱۳۹۰
حسین تبریزی
یک چمدان حاوی قرص‌های روانگردان در فرودگاه با یک چمدان دیگر سهوا عوض می‌شود. واردکنندگان این قرص‌ها یکی از افراد خود را نزد صاحب چمدان می‌فرستند تا چمدان حاوی مواد را از او پس بگیرد.
سعید نیک‌پور، جعفر دهقان، حسن‌ جوهرچی، مهدی سلوکی، حمیدرضا پگاه، پویا امینی، روناک یونسی، شهرام عبدلی
«فرات»
دو
۱۳۹۰
مازیار میری
سریال «فرات» داستان دو دوست قدیمی را به تصویر می‌کشد که بر اثر حادثه‌ای، رفاقت دیرینه آن‌ها جای خود را به دشمنی می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که آن دو را رو در روی یکدیگر قرار می‌دهد.
اکبر زنجانپور، حسن پورشیرازی، گوهر خیراندیش، فریبا جدی‌کار، حمید ابراهیمی، رامین راستاد، نفیسه روشن، شیوا ابراهیمی، روح‌الله کمانی، ناز‌آفرین کاظمی
برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن