چه خبر؟

سرویس ضد اخلاق ایرانسل؟!

اخیراً سرویسی اغواگر در سامانه ایرانسل ارائه شده است که در ادبیات روایت اسلامی می‌توان آن را بمب «مخنث صوتی»[۱] نام نهاد.

پایگاه اصولگرای ۵۹۸، در یادداشتی آورده است: با سرویس صدای جادویی که شما را قادر می‌سازد با صدایی غیر از صدای خودتان با دوستان و آشنایان خود صحبت کنید کاربر مؤنث می‌توانید با صدای مذکر با مخاطب خود تماس برقرار کند و کاربر مذکر هم می‌تواند تماسی با صدای مؤنث برقرار کند. حال این سوال مطرح می‌شود که براستی چه ضرورت یا حتی ارزشی نسبی‌ای در این کار است؟

اخیراً سرویسی اغواگر در سامانه ایرانسل ارائه شده است که در ادبیات روایت اسلامی می‌توان آن را بمب «مخنث صوتی» [۱] نام نهاد. با سرویس صدای جادویی که شما را قادر می‌سازد با صدایی غیر از صدای خودتان با دوستان و آشنایان خود صحبت کنید کاربر مؤنث می‌توانید با صدای مذکر با مخاطب خود تماس برقرار کند و کاربر مذکر هم می‌تواند تماسی با صدای مؤنث برقرار کند.

حال این سوال مطرح می شود که براستی چه ضرورت یا حتی ارزشی نسبی‌ای در این کار است؟ آیا چیزی غیر از ابزاری برای اغواگری و سوء استفاده و نابودی خانواده‌ها و جامعه اخلاقی در پی خواهد داشت؟ آیا هیچ راهی در میان می‌ماند که مخاطب شما متوجه بشود که شما زن یا مرد هستید؟ آیا این یکی از مصادیق قطعی تشبه زن به مرد و مرد به زن نیست؟ وظیفه دستگاه‌های نظارتی در این بین چیست؟

در روایاتی از علائم آخرالزمان یا هنگام ظهور وجود دارد که این بلاهت‌ها و شیطنت‌ها را پیشگویی کرده است: الف. علائم آخرالزمان: پیامبر خدا (ص) در حدیث أشراط الساعه به گناهان و سیئات و بدعت‌های زیادی اشاره می‌کند که یکی از آنها، تشبه مردان و زنان به یکدیگر است: «وَ تَشَبَّهَ الرِّجَالُ بِالنِّسَاءِ وَ النِّسَاءُ بِالرِّجَال»[۲]؛ ب. علائم ظهور: امام صادق در پاسخ به زمان ظهور امام زمان فرموده‌اند: قائم ما هنگامی خروج می‌کند که مردان خود را به زنان و زنان خود را به مردان، شبیه می‌کنند: «یَخْرُجُ قَائِمُکُمْ قَالَ إِذَا تَشَبَّهَ الرِّجَالُ بِالنِّسَاءِ وَ النِّسَاءُ بِالرِّجَال»[۳].

واقعیت‌های جامعه به عیان نشان می‌دهد که چگونه موارد ذکر شده در حدیث «علائم قیامت» یک به یک و مو به مو آشکار شده است، از تشبه مردان و زنان به یکدیگر تا گناهان دیگری مثل زنا و ربا.

همچنین فارغ از موازین دینی این موضوع، فرض کنید که تشبه مرد به زن و زن به مرد جائز و امکان‌پذیر باشد. در این حال، ضمن اختلالات جدی در نظام جامعه اسلامی، زمینه سوءاستفاده بسیار زیادی نیز فراهیم می‌شود که به سرعت بنیان‌های خانواده را از بین خواهد برد.

در اصول کافی و دیگر کتبه اربعه، روایاتی در باره حرمت تشبه زنان به مردان آمده است، علاوه بر کتب اربعه، در جلد ۱۷ وسائل الشیعه، ص ۲۸۴، بابی با مجموعه ای از روایات وجود دارد باعنوان «بَابُ تَحْرِیمِ تَشَبُّهِ الرِّجَالِ بِالنِّسَاءِ وَ النِّسَاءِ بِالرِّجَالِ». در ج ۱۳، ص ۲۰۲ مستدرک الوسائل نیز روایاتی در بابی با همان عنوان آمده است. و علاوه بر آن روایات دیگری نیز دال بر این مضمون است؛ مانند: «لَعَنَ اللَّهُ … الْمُتَشَبِّهِینَ مِنَ الرِّجَالِ بِالنِّسَاءِ وَ الْمُتَشَبِّهَاتِ مِنَ النِّسَاءِ بِالرِّجَال …» الکافی، ج ۸، ص ۶۹ و نیز در وسائل‏الشیعه، ج ۱۷، ص ۲۸۴٫ خداوند لعنت کرده است زنان و مردانی که خود را به جنس مخالف شبیه می‌کنند.

لذا ضروری است که شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل پیش از تخریب خانواده‌ها و حرمت‌شکنی بیشتر شریعت اسلامی و نیز ورود مراجع معظم تقلید در تحریم این سرویس ضداخلاق و دین، اقدام به خنثی‌سازی «بمب مخنث صوتی» یاد شده و حذف آن سرویس بنمایند که در صورت سهل‌انگاری مسئولین مربوطه در این امر خسارات جبران‌ناپذیری به نظام خانواده به وجود خواهد آمد.

[۱]. معنای مخنث همان متشبه به جنس مخالف است؛ چنانکه در این حدیث آمده است: «لَعَنَ رَسُولُ اللَّهِ ص الْمُتَشَبِّهِینَ مِنَ الرِّجَالِ بِالنِّسَاءِ وَ الْمُتَشَبِّهَاتِ مِنَ النِّسَاءِ بِالرِّجَالِ قَالَ وَ هُمُ الْمُخَنَّثُون‏ …». الکافی، ج ۵، ص ۵۵۰٫ رسول خدا مخنث‌ها یعنی زنان و مردانی که خود را به جنس مخالف شبیه می‌کنند، لعنت کرده است.

[۲]. مستدرک‏الوسائل، ج ۸، ص ۲۷۵٫ مستدرک‏الوسائل، ج ۱۱، ص ۳۷۲٫ تفسیرالقمی، ج ۲، ص ۳۰۳٫ منتخب الأنوار المضیئه، ص ۸۵

[۳]. ». مستدرک الوسائل، ج ۱۲، ص۳۳۵٫ مستدرک‏الوسائل، ج ۱۴، ص ۲۶۱٫ مستدرک الوسائل، ج ۱۴، ص ۳۵۴٫ إعلام‏الورى، ص ۴۶۳٫ الخرائج و الجرائح، ج ۳، ص ۱۱۳۳٫ کشف الغمه، ج ۲، ص ۵۳۴٫ کمال‏الدین، ج ۱، ص ۳۳۰٫

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن