چه خبر؟

دختران و زنان حتما کره بادام زمینی بخورید

محققان دانشگاه پزشکی واشنگتن در سنت لوئیس و مدرسه پزشکی هاروارد اعلام کردند که خوردن کره بادام زمینی دو بار در هفته خطر ابتلا به سرطان سینه را در دختران نوجوان ۳۹ درصد کاهش می دهد.

به گفته دانشمندان، برخی از بیماری های خوش خیم سینه با وجود غیر سرطانی بودن، خطر ابتلا به سرطان سینه در مراحل بعدی زندگی را افزایش می دهند.

محققان دریافتند میان خوردن بادام زمینی در دختران ۹ تا ۱۵ ساله و کاهش ابتلای آن ها به بیماری های خوش خیم سینه نیز ارتباط قوی وجود دارد. این یافته ها نشان می دهد که کره بادام زمینی می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان کاهش دهد.

محققان ابتدا بین سال های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۱، ۹هزار و ۳۹ دختر نوجوان را مورد بررسی قرار دادند و دوباره بین سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۰، زمانی که آن ها ۱۸ تا ۳۰ ساله بودند، آن ها را مورد مطالعه قرار دادند. آن ها دریافتند شرکت کنندگانی که دو بار در هفته کره بادام زمینی یا آجیل می خوردند، ۳۹ درصد کمتر از کسانی که نمی خوردند به بیماری های خوش خیم سینه دچار شده اند. یافته های این مطالعه همچنین نشان می دهد که لوبیا، عدس، دانه های سویا و ذرت نیز می توانند در جلوگیری از بیماری های خوش خیم سینه کمک کنند.

پیش از این نیز دانشمندان از تاثیر کره بادام زمینی، آجیل و سبزی ها در کاهش خطر بیماری های خوش خیم سینه خبر داده بودند. همچنین تحقیقات موسسه سرطان شانگهای نشان می دهد خوردن بادام زمینی و سایر غذاهای غنی از ویتامین E می تواند خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد. دانشمندان همچنین دریافتند که غذاهای غنی از ویتامین E مانند بادام زمینی می تواند بدن را در برابر بیماری های قلبی و پیر چشمی محافظت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن