چه خبر؟

دختران موسوی شکایت نکرده‌اند اما وزارت اطلاعات پیگیری می‌کند

اعدامی بجنوردی مشمول عفو می‌شود

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ابتدای نشست ضمن تسلیت این حادثه به خانواده شهدا، مرزبانان و نیروی انتظامی گفت: امیدواریم هر چه زودتر عوامل این حادثه با کمک کشورهای همسایه شناسایی و دستگیر شوند و به مجازات عمل خود برسند. سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با اعدامی زنده شده نیز گفت: رئیس قوه‌قضاییه پیشنهاد عفو محکوم اعدامی را مطرح کرده و در صورت پذیرش مقام معظم رهبری این فرد مشمول عفو می‌شود. وی تأکید کرد: پس از دو ساعت از اجرای حکم و زمانی که فرد به پزشکی قانونی منتقل شده بود مأمور متوجه می‌شود که آثار حیات همچنان باقی است بنابراین وی به بیمارستان منتقل می‌شود. محسنی اژه‌ای گفت: امروز که پیگیری کردم مشخص شد که وی هوشیاری خود را پیدا کرده به بخش عمومی منتقل شده و رو به بهبود است.دادستان کل کشور گفت: در این ماجرا یک بحث حقوقی و شرعی مطرح است که ریاست قوه‌قضاییه هم در جلسه مسئولان عالی قضایی به آن اشاره داشته و از لحاظ حقوقی و شرعی مسئله پیچیده نیست.

پرونده مفتوح یکی از مقامات دولت قبل  در موضوع بیمه ایران

غلامحسن محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا یکی از مقامات دولت قبلی در پرونده بیمه و اخلال ارزی متهم است، گفت: پرونده ایشان در موضوع بیمه مفتوح است و تحقیقاتی در این مورد انجام شده و در حال انجام است. اما هنوز به دادگاه ارسال نشده است.

ادعاهای متهم اصلی پرونده بیمه ایران باید اثبات شود

محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که روز گذشته در جریان رای‌ اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور یکی از نماینده‌های مجلس اعلام کرد که یکی از این وزرای پیشنهادی در سال ۸۹ برایش حکم جلب صادر شده و همچنین یکی از متهمان بیمه ایران به او ۳۰۰ میلیون تومان رشوه داده است، آیا قوه‌قضاییهدر این راستا پیگیری‌هایی انجام داده است یا خیر؟ گفت: پرونده بیمه ایران دارای متهمان زیادی است که پرونده تعدادی از این متهمان به دادگاه رفته و پرونده تعدادی دیگر هنوز در دادسراست.وی ادامه داد: اگر اتهام احراز شود دادگاه به آن‌ها رسیدگی می‌کند و دادگاه رای را صادر کرد می‌گوییم فرد مجرم است یا این که نیست؛ لذا متهم اصلی پرونده بیمه ایران مطالبی را ادعا کرده اما این که ثابت می‌شود یا خیر در حال تحقیقات هستیم.

اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا شکایتی از سوی دختران موسوی پیرامون حوادث روز عید غدیر انجام شده است یا خیر، گفت: تا امروز که من پیگیر مسئله بودم هیچ شکایتی نه در ناجا و نه در دادسرا مطرح نشده است و وزارت اطلاعات خود پیگیر این مسئله است

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران حق فعالیت ندارد

سخنگوی قوه‌قضاییه در مورد فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران گفت: هر موسسه، نهاد، حزب، گروه و جمعیتی که به حکم دادگاه تعطیل شده تا زمانی که آن حکم پابرجا باشد نمی‌تواند به فعالیت بپردازد. در غیر این صورت دادستان متعرض می‌شود و با آنها برخورد می‌کند. وی ادامه داد: در موضوع انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تصمیم همان تصمیم قبلی است و آنها حق فعالیت ندارند و اگر فعالیتی کنند دادستان با آنها برخورد می‌کند. سخنگوی قوه قضایی درخصوص فعالیت حزب مشارکت و اینکه آیا این حزب منحل شده یا خیر، گفت: در این خصوص حکم صادر شده و این حزب نباید تحت این عنوان فعالیتی داشته باشد در غیر اینصورت با آنها برخورد می‌شود.

دختران موسوی شکایت نکرده‌اند اما وزارت اطلاعات پیگیر است

اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا شکایتی از سوی دختران موسوی پیرامون حوادث روز عید غدیر انجام شده است یا خیر، گفت: تا امروز که من پیگیر مسئله بودم هیچ شکایتی نه در ناجا و نه در دادسرا مطرح نشده است و وزارت اطلاعات خود پیگیر این مسئله است.

بازیگر مشهور بازداشت نشده است

وی در مورد شایعات پیرامون دستگیری پ.ا گفت: تا آنجایی که من می‌دانم و در جریان هستم کسی در تهران بازداشت نشده است.

رونده اخلال گران ارزی در حال بررسی است

وی در ارتباط با اینکه رئیس‌ بانک مرکزی اجازه نداد که نرخ دلار پایین بیاید، شما به عنوان مدعی‌العموم و عضو شورای پول و اعتبار چه تصمیمی در این خصوص گرفته‌اید، پاسخ داد: هنوز دادستان کل در این قضیه وارد نشده و خود دولت و سایر افراد در این زمینه فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهند.   سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوالی که پرونده‌ اخلال‌گران ارزی در چه مرحله‌ای است اضافه کرد: برخی از آنها به دادگاه رفته، حکم آن داده شده و محکوم شده‌اند و واسطه مهم ارزی هنوز به دادگاه نرفته است و چند نفر بازداشتی داریم.

از تبرئه جمشید بسم‌ا… اطلاع ندارم

یکی از خبرنگاران در خصوص تبرئه جمشید بسم‌ا… پرسید که اژه‌ای گفت: از تبرئه ایشان خبری ندارم، یک بخش پرونده به دادگاه رفته و عده‌ای محکوم شدند و پرونده دیگری نیز تشکیل شده که چند نفری هم بازداشت شده‌اند.

پرونده ای به نام دانشگاه ایرانیان نداشته ایم

یکی از خبرنگاران در خصوص پرونده دانشگاه ایرانیان از محسنی‌اژه‌ای سئوال کرد که وی گفت: ما به اسم دانشگاه ایرانیان پرونده‌ای نداشته‌ایم اما در بحث ۱۶ میلیارد تومان حساب مسدود شده و طرفین هم گفته‌اند که نسبت به اصل پول ادعایی ندارند و پول را باز می گردانند.وی افزود: موضوع در حال بررسی این است که آیا در نحوه برداشت خلافی صورت گرفته یا خیر؟

احتمال ورود مدعی العموم به موضوع نعیمه اشراقی

دادستان کل کشور درخصوص شکایت برخی از خانواده شهدا از نعیمه اشراقی گفت: در این مورد جمع کثیری از خانواده شهدا شکایت کردند و پرونده در دادسرای تهران در حال رسیدگی است.وی افزود: بدیهی است که در این‌گونه موارد که جنبه عمومی دارد و مربوط به حضرت امام(ره) می‌شود مدعی‌العموم هم وارد خواهد شد.

۱۳ شکایت از بابک زنجانی ثبت شده است

محسنی اژه‌ای درخصوص شکایت از بابک زنجانی به دلیل گودبرداری غیراصولی در خیابان ایران زمین گفت: تاکنون ۱۳ نفر از وی شکایت کرده‌اند و چون بحث شکایت شاکی خصوصی مطرح است اگر طرفین با هم به تفاهم برسند موضوع منتفی خواهد شد. وی افزود: از سوی شرکت نفت شکایتی از بابک زنجانی نشده است.

 دادستان کل کشور در خصوص توهین یکی از مداحان تهرانی به هاشمی رفسنجانی و اینکه آیا مدعی‌العموم برخوردی می‌کند، گفت: اگر چنانچه به یک مسئولی که در قانون تعیین شده بر حسب وظیفه مسئولیت توهین شود مدعی‌العموم ورود پیدا می‌کند اما در صورتی که این توهین به حسب وظیفه قانونی نباشد شکایت شاکی خصوصی مدنظر است اما در این موضوع با کسب اطلاعی که امروز از دادستان تهران کردم موضوع در حال بررسی است

بررسی موضوع  توهین یکی از مداحان تهرانی به هاشمی رفسنجانی

دادستان کل کشور در خصوص توهین یکی از مداحان تهرانی به هاشمی رفسنجانی و اینکه آیا مدعی‌العموم برخوردی می‌کند، گفت: اگر چنانچه به یک مسئولی که در قانون تعیین شده بر حسب وظیفه مسئولیت توهین شود مدعی‌العموم ورود پیدا می‌کند اما در صورتی که این توهین به حسب وظیفه قانونی نباشد شکایت شاکی خصوصی مدنظر است اما در این موضوع با کسب اطلاعی که امروز از دادستان تهران کردم موضوع در حال بررسی است.

پرونده سنگین گمرک هنوز به دادگاه ارسال نشده‌است

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سۆالی در مورد وضعیت پرونده گمرک گفت: این پرونده هنوز به دادگاه ارسال نشده است و باید گفت که یک پرونده بسیار سنگین به شمار می‌رود. وی تأکید کرد: در این پرونده تعداد زیادی از افراد دستگیر شده‌اند و تعدادی نیز با قرار وثیقه موقتاً آزاد شده‌اند.

مخالف رسیدگی به اموال مسئولان نیستیم

اژه‌ای در مورد طرح اعلام اموال مسئولان دولتی گفت: من به طور کلی مخالف رسیدگی به اموال مسئولان نیستیم و هم‌چنین موافق علنی بودن تمامی دادگاه‌ها هستم. وی ادامه داد:‌ اینکه اطلاعات دارای مسئولان به مردم اعلام شود کار خوبی است اما اگر طرح مجلس ضمانت اجرایی نداشته باشد و قرار نباشد که به اطلاع مردم برسد طرح بی‌فایده است.

پرونده ستار بهشتی به دادگاه ارسال خواهد شد

وی در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده ستار بهشتی گفت: این پرونده به دادگاه ارسال شده بود اما به دلیل نواقص مجدداً در اختیار دادسرا قرار گرفت و پس از رفع نواقص دوباره به دادگاه ارسال شد. سخنگوی قوه قضاییه تأکید کرد: گمان نمی‌کنم هنوز برای رسیدگی به این پرونده وقتی تعیین شده باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن