چه خبر؟

برگشت اموال واگذار شده به دانشگاه احمدی نژاد

اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور در حاشیه کارگاه کاربردهای فناوری فضایی در مدیریت و کاهش خطر بلایای طبیعی جمع خبرنگاران از ابلاغیه اخیر مقام معظم رهبری در خصوص تعیین تکلیف حوزه های فضایی خبر داد و گفت: فرمایشات آقا، تعیین تکلیف در زمینه حیطه های سازمان فضایی و مرزهای هوافضای کشور است و بر این اساس استنباط ما از این فرمایشات تفکیک وظایف سازمان فضایی ایران خواهد بود.

وی تاکید کرد: حوزه فناوری فضایی کاری علمی، دانشگاهی محسوب می شود که باید در زمینه آن اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد و جزئیات نتایج پروژه ها به مردم عرضه شود.

ترکان بر تجاری سازی یافته های علمی و کاربردی کردن پروژه های فضایی در کشور تاکید کرد و ادامه داد: لزوم کسب و کار در فضا برای نخبگان کشور از جمله اولویت های دولت تدبیر و امید خواهد بود.

سرپرست سازمان فضایی ایران در خصوص انفصال سازمان فضایی ایران از زیرمجموعه ریاست جمهوری نیز گفت: در اینکه ساختار این سازمان چه باشد و ارتباط تشکیلاتی آن چگونه، کارگروهی متشکل از فعالان حوزه فضایی در حال بررسی این موضوع هستند.

وی با اشاره به حضور مهندس شفتی رئیس سازمان فضایی ایران در دولت هشتم و دکتر بازرگان رئیس اسبق سازمان هوافضا در این کارگروه گفت: این کارگروه قرار است مناسب ترین ساختار سازمان فضایی ایران را ترسیم کند؛ چراکه این سازمان فعالیت های مهمی در زمینه ارتباط با ماهواره های سنجش از دور، کپسول زیستی و خدمات ماهواره ای دارد که باید بهترین ساختار برای آن ایجاد شود.

به گفته ترکان برنامه های سازمان فضایی ایران کماکان مانند گذشته طی می شود و اخلالی در آن بوجود نخواهد آمد.

وی در مورد ماهواره تدبیر نیز گفت: این ماهواره یکی از ماهواره هایی است که پیش از این در دست انجام بوده و تاکنون برای آن نامگذاری نشده بود و قرار است به عنوان اولین ماهواره دولت تدبیر و امید با نام تدبیر به فضا پرتاب شود.

مشاور ارشد رئیس جمهور در پاسخ به سوال مهر در خصوص تعیین تکلیف اموال مناطق آزاد که پیش از این عنوان شده بود به دانشگاه احمدی نژاد واگذار شده است نیز گفت: بررسی ها در این زمینه همانطور که قبلا نیز گفته شده بود، انجام شده و هم اکنون در مسیری هستیم که این اموال به مناطق آزاد برگردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن