چه خبر؟

واریز یارانه نفتی به حساب مردم

بیژن نامدار زنگنه با اشاره به جلسات مشترک وزارت نفت و هیات دولت برای تامین یارانه نقدی شهریور ماه، گفت: روز گذشته مذاکراتی برای تامین یارانه نقدی شهریور ماه انجام و مقرر شد وزارت نفت زودتر از موعد مقرر سهم ماهانه خود را به خزانه واریز کند.

وزیر نفت با اعلام اینکه وزارت نفت نقش تعیین کننده ای در تامین یارانه نقدی ماهانه مردم ایفا می کند، تصریح کرد: از این رو به طور متوسط ماهانه سهم وزارت نفت در تامین یارانه نقدی حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان است.

این عضو کابینه دولت یازدهم با یادآوری اینکه برای تامین یارانه نقدی شهریور ماه مشکلی وجود ندارد، تاکید کرد: وزارت نفت هم تا چند روز آینده سهم خود را به حساب دولت واریز خواهد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به صادرات نفت ایران با قیمت نزدیک به ۱۰۰ دلار بیان کرد: باید بدانیم قیمت بالای نفت در کوتاه‌مدت برای سیاسیون کشور جذاب است، اما در بلند مدت باعث تهدید می‌شود، چرا که رقبای ما با قیمت‌های بالا وارد می‌شوند.

وزیر نفت از افزایش ظرفیت تولید نفت ایران به عنوان یکی از برنامه های کوتاه مدت خود یاد کرد و افزود: با مجموعه اقدامات انجام شده پیش بینی می شود به زودی ظرفیت تولید نفت را به صورت پایدار به ۴ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

زنگنه با بیان اینکه در فاز دوم، این ظرفیت به ۴٫۵ میلیون بشکه افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت تولید نفت منجر به افزایش قدرت چانه زنی ایران در سطح بازارهای جهانی نفت و اوپک خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن