چه خبر؟

فروش لوازم التحریر همراه با کتب درسی ممنوع

سید احمد حسینی مدیر کل چاپ و توزیع و مواد رسانه های آموزشی در نشست خبری امروز که پیرامون توزیع کتاب های درسی و فعالیت های موسسه فرهنگی مدرسه برهان در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد گفت: امسال ۹۴۵ عنوان کتاب درسی داریم با ۱۳۱ میلیون شماره قان که برای ۱۲ میلیون و ۳۰۰ دانش آموز به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: با شروع سال تحصیلی همه دانش آموزان تحت پوشش وزارت آموزش و پرورش باید کتب درسی خود را دریافت کرده باشند.

مدیر کل چاپ و توزیع و مواد رسانه های آموزشی افزود: کتاب های سوم راهنمایی و دبیرستان از طریق ۵ هزار و ۴۰۰ کتابفروشی از ۱۶ شهریور در سراسر کشور به طور یکسان توزیع می شود.

حسینی گفت: کتاب های دوره ی ابتدایی، فنی و حرفه ای، کار دانش و پیش دانشگاهی از طریق واحد های آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و هم اکنون این کتاب ها در اختیار مسئولان توزیع کتاب ها در استان ها قرار دارد. و از امروز ۱۰ شهریور می توانند کتاب ها در اختیار واحد های آموزشی زیربط قرار دهند.

وی اظهار داشت: کتاب های درسی متناسب با آمار دانش آموزان که از سوی مرکز آمار آموزش و پرورش در اختیار ما قرار گرفته تولید شده و در اختیار استان ها قرار گرفته است.

* امسال ۶۸ عنوان کتاب درسی همراه با لوح فشرده در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد

مدیر کل چاپ و توزیع مواد رسانه های آموزشی افزود: امسال ۶۸ عنوان کتاب درسی همراه با لوح فشرده در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد یعنی دانش آموزان این لوح ها را همراه کتاب های خود خریداری می کنند ۴ عنوان آن مربوط به دوره ابتدایی ، دو عنوان آن مربوط به سوم راهنمایی، و ۱۰ عنوان آن متوسطه و پیش دانشگاهی، و ۵۲ عنوان آن مربوط به کار و دانش و فنی و حرفه ای است.

وی افزود: قیمت کتاب ها همان قیمت مندرج در پشت کتاب درسی است که در اختیار واحدهای آموزشی قرار گرفته و در کتاب فروشی ها نیز از طریق پوستری که چاپ شده در اختیار قرار می گیرد.

* فروش لوازم التحریر همراه کتاب درسی جداً ممنوع است

سید احمد حسینی گفت: فروش لوازم التحریر همراه کتاب درسی کاملاً ممنوع است و در صورت مشاهده قطعاً برخورد می شود.

همچنین شماره های ۴۴۹۸۷۹۷۳ و ۸۸۸۲۷۷۷۸ جهت رسیدگی به این امر در اختیار قرار می گیرد.

مدیر کل چاپ و توزیع مواد رسانه های آموزشی گفت کتاب های درسی از ۱۵ مهر ماه به صورت تک فروشی در فروشگاه قابل عرضه است و تمام کتب درسی وزارت آموزش و پروش به جز فنی و حرفه ای و کار و دانش در طول سال تحصیلی در انتشارات مدرسه و شرکت چاپ و نشر کتاب های درسی ایران موجود است.

همچنین بعد از تاریخ ۱۵ آبان فروش کتاب در کتاب فروشی ها ممنوع می باشد.

* کتاب های جدید التالیف پایه سوم و هفتم همراه با راهنمای معلم در اختیار معلمین قرار می گیرد

سید احمد حسینی افزود: تمام کتاب های کتاب های جدید التالیف پایه سوم و هفتم همراه با راهنمای معلم در اختیار معلمین قرار می گیرد. همچنین در دروس تربیت بدنی سال سوم ابتدایی و تربیت بدنی سال اول از اول متوسطه فقط کتاب دراختیار معلم قرار می گیرد و تنها معلم با همراه کتاب می تواند وارد کلاس شود و در دروس تفکر و پژوهش پایه سوم و تفکر و سبک زندگی اول متوسطه و معلم تنها از طریق کتاب می تواند آموزش را داشته باشد.

وی افزود: تمامی کتاب های درسی به صورت PDF روی سایت قرار دارند و هر کسی چه در داخل و خارج از کشور می تواند این کتاب ها را به صورت رایگان پرینت و یا دانلود کند .

وی عنوان کرد: بر اساس آمار مرکز آمار وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان هر منطقه پایه و دوره تحصیلی کاملاً مشخص است و از والدین می خواهیم از محل زندگی خود کتاب بخرند تا آمار تغییر نکند.

حسینی افزود: برای سال تحصیلی ۹۳ و ۹۴ ده میلیون جلد به چاپخانه ها دادیم و همچنین کتاب های پایه هفتم در حال تولید در چاپ خانه است و تا پایان شهریور ماه به دست دانش آموزان خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن