چه خبر؟

یادداشت توهین آمیز مشاور رئیس جمهور

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به یادداشت دیروز مشاور رئیس جمهور که در یکی از روزنامه ها منتشر شد ، گفت: این اظهارات مشاور رئیس جمهور به نوعی دور زدن قانون و توهین به ملت بوده ، نمایندگان به شدت ناراحت هستند و آقای روحانی باید در صحبت هایش در این خصوص موضع گیری کند.
جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی در حاشیه جلسه بررسی رای اعتماد به کابینه یازدهم در واکنش به یادداشت دیروز احمد ترکان مشاور رئیس جمهور که در روزنامه شرق با تیتر “مردم ببینید” منتشر شد ضمن انتقاد از موضع گیری وی گفت: در این یادداشت این طور آمده که چرا نمایندگان نسبت به کابینه رئیس جمهور منتخب انتقاد دارند و بنا دارند به تعدادی از آنها رای ندهند و این امر را دلیلی می گیرد بر اینکه اگر شما امروز به این کابینه رای ندهید مردم نیز در دوره بعد به شما رای نمی دهند.

وی با بیان اینکه این اظهارات ترکان دور زدن قانون است و هتک حرمت قانون است، گفت: من همانطور که در مخالفتم با کلیت کابینه عرض کردم هم رئیس جمهور و هم نمایندگان منتخب مردم هستند. مردم نمایندگان را در سال ۹۱ و رئیس جمهور را با فاصله یک سال در سال ۹۲ انتخاب کردند و به نمایندگان خود قدرت قانونگذاری دادند.

نماینده مردم مشهد خاطرنشان کرد: همان اندازه که دولت معتقد است می خواهد قانون را اجرا کند همان مقدار بلکه بیشتر نمایندگان دغدغه دارند که قانون را اجرا کرده و به وظیفه خود عمل کنند و موافقت ها و مخالفت ها با کابینه پیشنهادی در نزد مردم آشکار است.

کریمی قدوسی افزود: اگر نمایندگان دغدغه هایی که از ناحیه انقلاب دارند و احساس خلائی که در کابینه می کنند را نگویند فردا مسئول هستند لذا این نوع رفتار از سوی مشاور آقای روحانی غیر قابل انتظار بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آقای روحانی باید در خصوص اظهارات مشاور خود حتما در صحبت هایش موضع گیری کند، گفت: قرار است که اگر خلاف قانون اقدامی انجام شد آقای رئیس جمهور تذکر بدهد و اگر خلاف واقع و برخلاف شعار دولت راستگویان مطلبی عنوان شد موضع گیری نماید.

وی در پایان افزود: نمایندگان از این اقدام موضع و بیان ترکان به شدت ناراحت هستند و این را توهین به ملت می دانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن