چه خبر؟

علت نامگذاری سریال دودکش از زبان لطیفی

خیلی ها که تا الان منتظر بودند وجه اشتراکی بین نام سریال و خانواده قالیشوی آن پیدا کنند، حالا در روزهایی که پخش سریال دودکش به آخرین قسمت هایش رسیده دنبال دلیل این نام گذاری می گردند. اما محمدحسین لطیفی، کارگردان این کار معتقد است نیازی به تشابه مستقیم بین نام اثر و خود آن نیست.

او می گوید که اسم‌های تک سیلابی یا در نهایت دو سیلابی را برای کارهایش می پسندد و درباره نام دودکش معتقد است: «این عنوان خیلی ساده است و از طرفی کمی حالت مفرح و طنز را هم در خود دارد.»

لطیفی در روزهایی که مشغول ساخت دودکش بود، در گفتگو با مهر گفته بود: «یادم است زمانی که “عینک دودی” را ساختم همه پرسیدند چرا عینک دودی؟ گفتم به این خاطر که ما داریم یکدیگر را با عینک دودی می‌بینیم. کافی است آن را برداریم و دیگران را شفاف تر ببینیم. “دودکش” هم برای من همین است. اینکه ما در یک فضای پر از دود هستیم و اگر دودکشی باشد ما همدیگر را خیلی خوب خواهیم دید، همدیگر را دوست خواهیم داشت و به هم محبت خواهیم کرد.»

لطیفی قبل از دودکش، سریال های صاحبدلان، وفا، سفر سبز، کت جادویی، همسایه‌ها، نردبان آسمان، قلب یخی و ساخت ایران را کارگردانی کرده بود و دودکش دومین سریال ماه رمضانی او به حساب می آید.
خبرگذاری مهر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن