چه خبر؟

آخرین جزئیات پرونده «دیپلمات مست» که آزادنه در تهران می‌چرخد

رئیس کمیته مطالبلت ملی مجلس با اشاره به پرونده «دیپلمات مست عربستان» گفت: دیپلمات خاطی عربستانی در حال حاضر بدون هیچ‌گونه محدودیتی در تهران به سر می‌برد! و هیچگونه خسارتی به اولیای دم پرداخت نشده است.
مهدی دواتگری نماینده مراغه و عجب‌شیر با اشاره به آخرین وضعیت پرونده «دیپلمات مست عربستان»، گفت: این پرونده در حال حاضر بلاتکلیف مانده است.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی کشورمان اهتمامی که باید در پیگیری این پرونده داشته باشد، را ندارند.

مسئول پیگیری پرونده دیپلمات مست عربستان خاطرنشان کرد: در حالی که باید به اولیای دم، خسارت وارده پرداخت شود هیچ‌گونه خسارتی تا به امروز پرداخت نشده است.

رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس تاکید کرد: دیپلمات خاطی عربستانی در حال حاضر بدون هیچ‌گونه محدودیتی در تهران به سر می‌برد!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان گفت: پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی دولت یازدهم، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به پرونده دیپلمات مست عربستان رسیدگی خواهد کرد.

توضیحات وزارت امور خارجه

این در حالی است که سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص این پرونده پیگیری‌های حقوقی و رایزنی‌های سیاسی ادامه دارد.

وی ادامه داد: پیش از این هم اعلام کردیم؛ این پرونده مسئله پیچیده‌ای است که حل و فصل آن به آسانی مقدور نیست چراکه این فرد دیپلمات بوده و مصونیت سیاسی دارد و پیگیری حقوقی این پرونده به آسانی یک پرونده معمولی نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: هرچه از زاویه سیاسی به این پرونده پرداخته شود حل آن را سخت‌تر می‌کند.

عراقچی ادامه داد: توصیه من به رسانه‌ها و افراد مرتبط با این پرونده این است که اجازه دهند این مسئله روال معمول خود را طی کند.

وی اظهار داشت: دیپلمات مذکور به دلیل همان مسئله مصونیت طبیعی است که دستگیر نبوده اما تا تکمیل شدن پرونده اجازه خروج از ایران را ندارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: برای اینکه پرونده روال طبیعی خود را طی کند ما از طریق حقوقی یا سیاسی پیگیر هستیم و از این طریق به نتیجه خواهیم رسید و پرداخت دیه یکی از پیگیری‌های وزارت خارجه است.
گفتنی است، باشگاه خبرنگاران به محض وقوع حادثه کشته شدن یکی از هموطنانمان توسط یک دیپلمات مست عربستانی، پیگیری این موضوع را آغاز کرد به طوری که روز ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری مهدی دواتگری رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس و مسئول پیگیری آن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران برای اولین بار جزئیات پرونده این حادثه را علنی کرد.همچنین باشگاه خبرنگاران فیلم حضور دواتگری در منزل مقتول و دیدار با خانواده وی را منتشر کرد.

منبع: yjc.ir

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن