چه خبر؟

چرا خودروی استیو جابز هیچ‌وقت پلاک نداشت؟

استیو جابز یکی از بنیانگذاران شرکت اپل و مغز متفکر این شرکت در چهاردهم مهر ماه به دلیل ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

اما یکی از موارد و یا بهتر بگوئیم حواشی که در زمان حیات استیو جابز مورد استقبال وب‌سایت‌های خبری قرار گرفته بود استفاده استیو جابز از یک مرسدس بنز SL55 بدون پلاک قانونی بود.

به تازگی وب‌سایت آی‌تی وایر به دلیل اصلی این اقدام استیو جابز پی برده و آن را منتشر کرده است.

مطمئنا هیچ کس به این موضوع فکر نمی‌کرده است که مردی با این نام بزرگ در ایالات متحده به فکر قانون‌شکنی باشد! اما خب دلیل اصلی این موضوع چه می‌تواند باشد؟

در واقع استیو جابز همان‌طور که در بسیاری از موارد شعار متفاوت باشید را سرلوحه کارهای خود قرار داده بود در این مورد نیز تنها از یک خلا قانونی استفاده کرده بود.

بنا بر اعلام جان کالاس مدیر ارشد امنیتی اپل، استیو جابز با استفاده از یک خلا قانونی در قانون ایالت کالیفرنیا که در آن هر خریدار خودروی نو در این ایالت شش ماه فرصت دارد تا نسبت به دریافت پلاک و نصب آن بر روی خودروی خود اقدام کند،‌خودروی بدون پلاک سوار می‌شد.

استیو جابز به اندازه کافی و فراتر از حد انتظار ثروتمند بوده و برای این کار تنها با یک شرکت اجاره خودرو قرارداد بسته بود تا هر شش ماه یک بار یک خودرو مرسدس SL55 نو و جدید را بجای مرسدس قبلی به اجاره خود دربیاورد.

به نظر شما این راه‌حل خند‌ه‌دار یک مرد منطقی برای کنار زدن قانون بود و یا یک دلیل دیوانه‌وار دیگر تنها برای متفاوت بودن!؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن