موسیقی و سینما

رکورد دانلود غیرقانونی سریال «بازی تاج و تخت» بار دیگر شکسته شد

قسمت آخر فصل سوم سریال «بازی تاج و تخت» رکورد دانلود غیرقانونی را که پیش از این در دست خودش بود، جابجا کرد.

به گزارش خبرآنلاین، طبق آمار سایت «تورنت فریک» بیش از یک میلیون نفر قسمت آخر سریال «بازی تاج و تخت» را در عرض ۲۴ ساعت دانلود کردند. این درحالی است که در آن واحد ۱۷۰ هزار نفر به طور همزمان این اپیزود را بری دانلود در اختیار دیگر کاربران اینترنتی قرار داده‌اند.

رکورد قبلی دانلود غیرقانونی در دست قسمت اول فصل سوم همین سریال بود و ۱۶۰ هزار نفر بطور همزمان آن را برای دانلود به اشتراک گذاشته بودند.

کاربران استرالیا، آمریکا، کانادا و بریتانیا به ترتیب رتبه اول تا چهار بیشترین دانلود این اپیزود از سریال را در اختیار دارند.

پیش از این نیز اعلام شده بود فصل دوم «بازی تاج و تخت» رکورددار دانلود غیرقانونی در سال ۲۰۱۲ است. یکی از قسمت‌های فصل دوم همین سریال نزدیک به ۴٫۳ میلیون بار به طور غیرقانونی دانلود شده است.

نیکلای کاستر-والادو، بازیگر نقش جیمی لنیستر در این سریال حدود سه ماه پیش دانلود غیرقانونی را «دزدی» خواند و گفت: «وقتی این خبر را می‌شنوی می‌گویی «چه خوب!» اما بعد که فکرش را می‌کنی ناراحت می‌شوی. حداقل آرزو می‌کنی آن‌هایی که سریال را دانلود می‌کنند، دی‌وی‌دی سریال را بخرند. این آرزوی من است.»

این بازیگر افزود: «چه بخواهیم و چه نخواهیم این کار دزدی است. درست است که شبیه دزدی نیست اما کار درستی هم نیست.»

با این حال مایکل لومباردو مدیر برنامه‌ریزی شبکه اچ‌بی‌او گفت: «این کار نوعی تعریف از ماست. موضوع این است که تقاضا برای سریال ما بالاست و راستش را بخواهید تاثیر منفی بر فروش دی‌وی‌دی نمی‌گذارد. دانلود غیرقانونی چیزی است که همراه موفقیت می‌آید.»

چراغ سبز تولید فصل چهارم سریال «بازی تاج و تخت» برای پخش در سال ۲۰۱۴ صادر شده است. قرار است این فصل نیمه دوم کتاب «توفان شمشیرها» را در بر بگیرد که کتاب سوم از مجموعه رمان‌های «آواز یخ و آتش» نوشته جرج آر. آر. مارتین است.

مارتین قرار است با نوشتن دو جلد دیگر این مجموعه رمان را در هفت جلد خاتمه دهد.

در جوایز «انتخاب منتقدان تلویزیونی» دو سریال «Breaking Bad» و «بازی تاج و تخت» بطور مشترک جایزه بهترین سریل درام را گرفتند.

بی‌بی‌سی / ۱۱ ژوئن / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن