چه خبر؟

برخی برنامه های نامزدهای ریاست جمهوری برای معلمان و آموزش و پرورش

آموزش و پرورش در همه انتخابات ها از جمله انتخابات ریاست جمهوری نقشی کلیدی دارد چه در امر اجرای انتخابات و چه در بحث انتخاب، از این رو نامزدهای انتخاباتی نیز توجه ویژه ای به معلمان دارند.

زهرا تالانی: در این دوره نیز نامزدهای ریاست جمهوری اظهار نظرهای مختلفی درباره معلمان و نظام آموزش و پرورش کشور داشته اند.
در جدول زیر اظهار نظر کاندیداها آورده شده است:

نام کاندیداها اظهار نظر
غلامعلی حداد عادل -خطری بالاتر از این نیست که برای تربیت معلم به صورت کمی و کیفی برنامه نداشته باشیم و به صورت منفعل منتظر بنشینیم که چه کسی مراجعه می‌کند و بعد آموزش و پروش را پر کنیم از حق‌التدریسی‌هایی که آموزش معلمی ندیدند.
-مشاهده آثار جهانی انقلاب و بیداری اسلامی وظیفه ما را برای اداره بهتر کشور سنگین‌تر می‌کند و ما باید برای ایفای وظیفه خطیر جهانی پایه‌های انقلاب را در داخل کشور هر چه می‌توانیم استوارتر کنیم و مستلزم آن است که تک تک افراد این کشور را مؤمن، فرهیخته و کارآمد تربیت کنیم و چنین وظیفه‌ای بیش از هر دستگاهی متوجه آموزش و پروش است.
حسن روحانی در عرصه آموزش و پرورش ۴ رکن نظام آموزشی ، فضای آموزشی ، متون درسی و معلمان نقش دارند که رکن اصلی معلمان هستند . ستون فقرات آموزش و پرورش معلمان هستند . باید به معیشت معلمان توجه شود که شغل دوم نداشته باشند .
محسن رضایی -اگر قبول داریم همه خانواده‌های فعلی ایرانی و مردان و زنان آینده از دل آموزش و پرورش بیرون می‌آیند این نهاد باید ارتقاء جایگاه یابد تا بتواند رسالت خود را بر دوش بگیرد.
-مهمترین مساله در آموزش و پرورش پس از سی سال از انقلاب موضوع بازنگری اساسی در فلسفه آموزش و پرورش در ایران و قوانین و مقررات آن است،باید بر اساس این فلسفه بازنگری‌های لازم در حوزه استراتژی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها انجام شود و این موضوع در مجمع مورد بحث قرار گرفته شد و نتیجه کار این شد که چه در دولت و چه در عرصه‌ آموزش و پرورش پیشنهادها به مجمع ارائه شوند و مورد بررسی قرار بگیرند.
– در آموزش و پرورش باید به ارتقاء و شکوفایی توجه شود و بینش دانش آموزان در کنار دانش، مهارت و سلامت روحی و جسمی آن‌ها مورد توجه قرار گیرند.
-دانش آموزان باید بتوانند خود را برای مشارکت جدی و فعالیت در جهت توسعه ملی آماده کنند و باید بینش، دانش، مهارت و سلامت روحی و جسمی آن‌ها همزمان شکوفا شود تا بتواند عناصر مولد‌تر و فعال‌تری در جامعه باشند.
-در هفته‌های گذشته سیاست‌های کلان پیشنهادی در رابطه با آموزش و پرورش نهایی شده است و این بحث‌ها ادامه دارد، از امروز سیاست‌های کلی مربوط به امنیت و فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستور کار قرار گرفته است.

محمد باقر قالیباف

اکنون بیشتر معلمان در کشور ما به دلیل دغدغه معیشتی دو شغله اند و اگر این طور نباشد قادر به اداره زندگی نیستند.معلمان ما به دنبال رزق حلال هستند و جز این که برای گذران زندگی دو شغله باشند یا چند شیفت کار کنند راه دیگری ندارند.
– سه شیفت کار کردن معلمان با کرامت آنها سازگار نیست.

-منابع انسانی سرمایه اصلی هر سازمانی هستند و این سرمایه می‌تواند منابع مادی را نیز ایجاد کند؛ اما در حال حاضر و در شرایطی که بهترین منابع انسانی را در اختیارداریم؛ مدیریت، حلقه گم شده ای است که مانع استفاده درست از این سرمایه‌ها می‌شود.
– اطمینان می‌دهم در صورت توفیق خدمت، در هر شرایط اقتصادی و حتی در شرایط تحریم، برای خوب اداره کردن دو وزراتخانه مهم آموزش و پرورش و آموزش عالی، هیچ بهانه ای باقی نگذارم.

-بنده مطالبات معلمان را می‌دانم و برای فراهم کردن آنها برنامه دقیق دارم.
– تردیدی نداریم که سرمایه گذاری در فرهنگ و به ویژه حوزه آموزش و پرورش جزو پربازده ترین سرمایه گذاری هاست. آینده ما منوط به سرمایه گذاری در حوزه آموزش و پرورش است.
علی اکبر ولایتی -عدم تمرکز صرف روی مقاطع تحصیلی و توجه به مقاطع تحصیلی و محتوای دروس
– ایجاد احساس تحول در نظام آموزشی کشور با اصلاح و اجرای برنامه های بنیادین در میان فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن