چه خبر؟

نخستین اظهارنظر ۸ نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری

نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری در اظهارنظرهایی بخش هایی از برنامه های خود را تشریح کردند.
رضا الیاسی: شب گذشته زمان قانونی شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت ۶۸۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید و شورای نگهبان اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده را به وزارت کشور اعلام کرد.
بر همین اساس وزارت کشور از میان ۶۸۶فرد ثبت نام شده نام ۸ نامزد مورد تایید شورای نگهبان را به صورت رسمی اعلام کرد.
بر اساس اعلام وزارت کشور، سعید جلیلی، غلامعلی حداد عادل، محسن رضایی، حسن روحانی، محمدرضا عارف، محمد غرضی، محمد باقر قالیباف و علی اکبر ولایتی با سوابق اجرایی مختلف به عنوان نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم معرفی شدند.
پس از اعلام وزارت کشور، نامزدهای تایید صلاحیت شده در نخستین اظهارنظرهای خود بخش هایی از برنامه خود را تشریح کرده اند که در جدول زیر مشاهده می کنید:
نامزد

اظهارنظر

کلید واژه
سعید جلیلی

مهمترین دلیل ما برای حضور در انتخابات، باور به این موضوع است که ترویج گفتمان انقلاب اسلامی می تواند موجب پیشرفت، رفاه و تعالی‌کشور باشد. برنامه ای‌که بر این مبنا مورد توجه‌ داریم، این است‌که باید سازوکاری اندیشیده شود که ظرفیت‌های کشور و آحاد جامعه و ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کشور که که ظرفیت‌های بسیارخوب و قابل توجهی است،آزاد شوند؛ معطل نمانند و شکوفا شوند.

ترویج گفتمان انقلاب اسلامی
غلامعلی حدادعادل

علت حضورم در انتخابات این است که کشور را محتاج آرامش و سازندگی و خردورزی می‌دانم. بسیاری از مشکلات ما در اثر بی‌توجهی به همین اصول است و مهمترین برنامه من توجه به مشکلات اقتصادی مردم است.

توجه به مشکلات اقتصادی مردم
محسن رضایی

سقوط ارزش پول ملی کمتر از سقوط خرمشهر نیست، مهمترین انگیزه برای حضور در انتخابات جلوگیری از همین سقوط است. تحریم‌های اقتصادی خطری برای کشور است و باید به فضل پروردگار این خطر را کنار بزنیم. بازگشت اخلاق در سیاست و کارآمدی در اقتصاد، از دیگر برنامه‌هایم برای دولت آینده است، برای اینکه آرامش و نشاط را به خانواده‌ها برگردانیم باید عمل کنیم چون با شعار نمی‌شود مسائل و مشکلات را حل کرد.

بازگشت اخلاق به سیاست و کارآمدی به اقتصاد
حسن روحانی

محور برنامه اقتصادی بنده تولید ثروت ملی و توزیع عادلانه آن است و برنامه فرهنگی‌ام اصلاح ساختار فرهنگی و تامین امنیت فرهنگی و در زمینه سیاست خارجی نیز تعامل سازنده با جهان است. برنامه‌ام در زمینه سیاست داخلی، تدوین حقوق شهروندی و انسجام وحدت ملی است.

تولید ثروت ملی و توزیع عادلانه، تعامل سازنده و تدوین حقوق شهروندی
محمدرضا عارف

مهم‌ترین برنامه‌هایش در حوزه اقتصاد، مهار تورم و کنترل نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان است .

مهار تورم و کنترل نرخ بیکاری
محمد غرضی

من یک کلمه بیشتر ندارم. من می‌خواهم یک دولت ضد تورم تشکیل دهم. من به دولت‌های متورم نقد دارم. من نه ستاد، نه سخنگو و نه پول دارم. من هیچی ندارم، من یک تجربه‌ای دارم که می‌خواهم آن را به ملت ایران منتقل کنم که اگر قبول کردند، فبها المراد، اما اگر قبول نکردند به آن‌ها می‌گویم که دوباره دچار این دردسر می‌شوید و دولتی سر کار می‌آید که جیب فقرا را خالی و جیب اغنیا را پر می‌کند.

دولت ضد تورم
محمدباقر قالیباف

برنامه‌های مدونی برای حل معضلات اقتصادی کشور داریم که به اطلاع مردم ایران رسیده است. بهترین شعار این است که به شعارها پایان دهیم.

پایان دادن به شعارها
علی اکبر ولایتی

انگیزه من از شرکت در انتخابات، ساختن ایرانی آباد و سربلند و تحقق سند چشم‌انداز بیست ساله کشور است. برنامه‌های مختلفی دارم که مهم‌ترین آنها بازسازی سیاست خارجی و اقتصاد کشور به ویژه با اولویت بهبود شرایط مردم است.

ساخت ایرانی آباد و سربلند

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن