چه خبر؟

مردم فریب اصولگرایان تقلبی را نمی خورند/ تمامیت خواهی با اصولگرایی سنخیت ندارد

به گزارش گروه فضای مجازی ایرنا، این مطلب بخشی از مصاحبه شبکه ایران با ‘محمدابراهیم رضایی’ نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی است.
متن این مصاحبه به شرح ذیل است:
رضایی با بیان این مطلب که در کشوری زندگی می کنیم که بر اساس قومیت های مختلف،‌ سلایق و نگرش های فکری و سیاسی متفاوتی وجود دارد، ‌خاطر نشان کرد: ما افراد توانمند زیادی در کشور داریم که باید از توانمندی ها و صلاحیت های آنان در عرصه های مختلف سیاسی‌، اجتماعی و فرهنگی به خوبی استفاده شود.
وی با تأکید بر این که در عرصه مدیریت اجرایی کشور باید از همه استعدادها برای پیشبرد اهداف و مصالح کشور استفاده شود، افزود: نباید پست ها و مدیریت ها در دست گروه و افراد خاص با نگرش سیاسی مشخص قرار گیرد، بیان داشت: تمامیت خواهی امری منفور است و از سوی هر جریانی که دنبال شود، ‌چه اصولگرا و چه اصلاح طلب قابل قبول ملت ایران نیست، چرا که با آرمان های انقلاب و امام(ره) زاویه دارد.
نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ادامه داد: افراد یا گروه هایی که به دنبال قبض پست ها و مدیریت های کشور از سوی طیف و گروه خاص خود هستند، نمی توانند خود را اصولگرا بنامند.
وی با اشاره به اینکه افراد و اشخاص بسیاری خود را اصولگرا می نامند،‌ اما از اصولگرایی بویی نبرده اند، ‌افزود: عده ای لفظ اصولگرایی را در راستای اهداف خود به بازی گرفته اند.
نماینده اراک با اشاره به اینکه بازی و به سخره گرفتن الفاظ اصولگرایی و اصلاح طلبی،‌ چیزی از این طیف ها باقی نمی گذارد، بیان داشت: همه باید به سمت تعادل پیش رویم، ‌چرا که تحقق اصول و آرمان های انقلاب در گرو پرهیز از افراطی گری و تندروی است.
وی با بیان این مطلب که افراطیون اصولگرایی و اصلاح طلبی به زودی از اذهان مردم پاک خواهد شد، خاطر نشان کرد: مردم افراطیون هر دو جریان حذف خواهند کرد،‌ چرا که افراطی گری به کشور آسیب های جدی وارد کرده و دیگر مردم حاضر نیستند هزینه آنان را پرداخت کنند.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: هر گروه و جریانی که به سمت افراط و تمامیت خواهی پیش رود، چه اصولگرا باشد و چه اصلاح طلب، ‌از سوی مردم حذف می شوند.
وی ادامه داد: افراد فرصت طلبی در جریان اصولگرا هستند که هیچ اعتقادی به اصول، ‌راه و روش اصولگرایی ندارند و رفتار،‌ منش، ‌اخلاق و عمل آنان هیچ سنخیتی با اصولگرایی ندارد،‌ اما همین افراد تلاش دارند خود را اصولگرا واقعی قلمداد کنند.
رضایی تصریح کرد: تلاش اصولگرایان واقعی باید جدیت و تلاش مضاعف در برای خدمت رسانی به مردم باشد، ‌نه تأمین منافع طیف و گروه خاصی.
وی اضافه کرد: نگاه مردم به مشی و راه واقعی اصولگرایی است، لذا فریب اصولگرایان تقلبی را نمی خورند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن