چه خبر؟

نجابت:واکنش احراز صلاحیت‌نشدگان، نشانگر بلوغ سیاسی جامعه است

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت عکس‌العمل کسانی که صلاحیت‌شان برای ریاست جمهوری احراز نشده، نشان از بلوغ سیاسی جامعه دارد.

حسین نجابت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: عکس‌العمل کاندیداهایی که شورای نگهبان صلاحیت‌شان را برای ریاست جمهوری احراز نکرده، واقعا قابل توجه و فوق‌العاده بوده و آقای هاشمی رفسنجانی که در صدر این افراد بودند و دیگران همه به نظر شورای نگهبان تمکین کردند که این نوعی بلوغ سیاسی و اجتماعی را در کشور نشان می‌دهد.

وی با پیش‌بینی اینکه رقابت‌های انتخاباتی عمدتا بین دو تا سه نفر از کاندیداها شکل خواهد گرفت، تصریح کرد: من فکر می‌کنم حداقل در دو هفته آینده هشت نفری که صلاحیت‌شان برای ریاست جمهوری احراز شده، در صحنه حضور خواهند داشت، ممکن است ائتلاف‌های جدیدی صورت گیرد و اصولگرایان سعی کنند به اتحاد نظر برسند و تنها یک یا دو نفر از آنها در صحنه باقی بماند.

نجابت با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نیز احتمالا به اتحاد نظر خواهند رسید، افزود: باید تا دو هفته آینده که تبلیغات اوج خواهد گرفت، صبر کرد تا عکس‌العمل مردم و آرای عمومی را نسبت به داوطلبان ببینیم که این منشاء دسته‌بندی‌های جدید خواهد شد.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان تاکید کرد: به نظر می‌رسد حتی اگر همه کاندیداها هم در صحنه رقابت‌ها حضور داشته باشند، آرای عمومی حول دو یا نهایتا سه نفر شکل خواهد گرفت. زیرا بعد از دوگانه‌هایی که در انتخابات ۸۴ و ۸۸ اتفاق افتاد، مردم می‌خواهند رای‌شان معنادار شود و به کسانی رای می‌دهند که نزدیک‌تر به نظر آنها هستند و رای بیشتری دارند.

نجابت در پایان ابراز امیدواری کرد که در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری رقابت سالمی بین جریان‌های مختلف شکل بگیرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن