چه خبر؟

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه تشریح کرد: ۳راهبرد عملیاتی آمریکا در انتخابات خرداد۹۲

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه کاهش مشارکت، بی‌ثبات‌سازی و تاثیرگذاری بر انتخاب اصلح را سه راهبرد عملیاتی آمریکا بریا انتخابات ۲۴ خرداد ایران دانست.
حمید رضا مقدم‌فر در نشست بصیرتی، روشنگری اساتید دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی در دانشگاه تبریز با اشاره به وضعیت سیاسی کشور اظهار کرد: به لحاظ سیاسی در شرایط حساسی قرار داریم و اینکه مقام معظم رهبری امسال، سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامیدند، معنا دار است.
وی اضافه کرد: سال ۹۲ می‌تواند آبستن پدیده‌ها و رخدادهایی باشد اما آمادگی برای خلق حماسه در برابر رخدادها و استفاده از فرصت ها و پیشگیری از تحقق سناریوهای دشمن در شرایط فعلی حائز اهمیت است.
مقدم فر افزود: در شرایط حساس کنونی آرایش و صف‌بندی‌ها در عرصه رقابت انتخابات میان دو گفتمان است، گفتمان اول گفتمان اصیل انقلاب اسلامی با محوریت نیروهای انقلاب و مردم بصیر و وفادار به نظام اسلامی است و در برابر آن گفتمان سازش و ایستایی با محوریت فتنه و انحراف قرار دارد.

ویژگی‌های گفتمان سازش و ایستایی با محوریت فتنه و انحراف
مقدم‌فر گفتمان سازش و ایستایی را با محوریت فتنه و انحراف دارای ویژگی‌های مثل سازش با آمریکا، القای اینکه مذاکره و ارتباط با آمریکا تنها چاره کار است و سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و بحرانی دانستن وضع جامعه دانست.
وی القای بن بست در کشور، با شعار عقلانیت ، اعتدال و توقف پیشرفت‌ها و ایستایی و وابستگی، نادیده گرفتن موقعیت فوق‌العاده کشور به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و تمرکز بر زخم‌ها و چالش‌ها و پیوند و روابط آشکار و پنهان با سازمان ها و وابستگان کشورهای بیگانه را از دیگر ویژگی‌های گفتمان سازش و ایستایی با محوریت فتنه و انحراف دانست.

ویژگی‌های دو گفتمان رقیب در انتخابات
وی ویژگی‌ گفتمان اصیل انقلاب اسلامی را مقاومت و ایستادگی برای پیشرفت و موقعیت روز افزون در جمهوری اسلامی، امید آفرینی در عین واقع بینی، عدالت خواهی و خدمت به تولید و رفاه برای مردم و هوشیاری در برابر سیاه‌نمایی بحرانی‌نمایی دشمن و سناریوخوانی دسیسه‌ها و آمادگی برای مقابله و پیشگیری خواند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه اعتقاد به ظرفیت‌های داخلی کشور در حل مشکلات اقتصادی و عدم وادادگی و تسلیم در برابر دشمن، اعتقاد به ضعف و زبونی و آسیب‌پذیری دشمنان نظام اسلامی، تکیه بر الگوی موفق زندگی و زیست بدون آمریکا و قدرت‌های بزرگ توام با پیشرفت و سرافرازی و الهام بخش دانستن انقلاب اسلامی در نهضت بیداری اسلامی و گسترش دیپلماسی عمومی انقلاب اسلامی در عقبه‌های استراتژیک نظام را از دیگر ویژ‌گی‌های گفتمان اصیل انقلاب اسلامی برشمرد.

مقدم فر با اشاره به پیشرفته های کشور طی سالهای بعد از انقلاب گفت: امروز ایران به طور مسلم یک قدرت منطقه ای است و یازده برابر متوسط سرعت رشد علمی جهان، سرعت علمی دارد. اطراف ایران راببینید، افغانستان، پاکستان، سوریه لبنان و اخیرأ ترکیه در چه شرایط امنیتی هستند؟!ایستادگی و مقاومت ما را به این جایگاه رسانده است.
وی هدف راهبردی آمریکا در انتخابات آینده را پیرامون دو مورد اصلی داتست و به تشریح این اهداف پرداخت : کاهش مشارکت اولین هدف دشمن در انتخابات آینده است، اگر مردم مشارکت کمتری داشته باشند، غرب و آمریکا می تواند به جهانیان اینگونه بگوید که شما که با الهام بخشی جمهوری اسلامی ایران انقلاب کردید، ببینید مردم خودش از این نظام سیاسی فاصله گرفته و دیگر آن را قبول ندارد و در انتخاباتش نمی کنند.
هدف بعدی دشمن تاثیر گذاری در انتخاب گزینه اصلح است
وی افزود: هدف بعدی دشمن تاثیر گذاری در انتخاب گزینه اصلح است یعنی اگرنتوانستند مردم را به خیابان ها بریزند و اصل انتخابات منتفی شود، باید مردم در مشارکت به تردید بیفتند و اگر هیچ کدام از این دو یعنی تعطیلی انتخابات و کاهش مشارکت حاصل نشد؛ تاثیر گذاری روی انتخاب مردم است. اینجا نقش رسانه ها به چشم بیشتر به چشم می آید.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه شبکه‌ای رسانه‌ای آمریکایی و غربی و شبکه رسانه‌ای صهیونیستی را اصلی‌ترین یگان و نیروهای عمل کننده دشمن برای اجرا و عملیاتی کردن سه راهبرد آمریکا برای انتخابات ۲۴ خرداد دانست.
مقدم فر افزود: آنچه مهم است، این که از سناریوهای دشمن غافل نباشیم. یکی از تلخی های فتنه ی ۸۸ این بود که ما غافل گیر شدیم. جریان فتنه نباید هشت ماه طول می کشید، علت اصلی طولانی شدن دوران فتنه این بود که ما در سال ۸۸ غافل گیر شدیم.
وی به تلاش دشمن برای گسستن پیوند نظام با مردم اشاره کرد و با حساس و سرنوشت‌ساز خواندن انتخابات ۲۴ خرداد‌ اظهار کرد: این مردم رزمایش‌ موفق سیاسی و اقتصادی را در سال۹۱ تجربه کرده‌اند و آماده هستند و به فضل الهی تمام تو طئه ها را خنثی خو اهند کرد.
وی اظهار کرد: سه دستاورد برای این انتخابات متصور است که دستاورد اول مردم سالاری دینی همان چیزی که تا امروز مکتب لیبرال دموکراسی را به چالش کشانده است.
انتخابات یک فرصت طلایی برای نظام
مقدم فر دستاورد دوم را انسجام و وحدت ملی دانست و تاکید کرد: وجود اقوام، مذاهب، سلیقه‌ها و افکار گوناگون تا کنون مانع از بروز وحدت ملی نشده و نخواهد شد و در تمام عرصه‌ها مردم با مشارکت خود ضمن خلق حماسه ید واحده بوده و انسجام ملی را به نمایش گذاشته است.
وی ثبات و اقتدار نظام را دستاورد سوم حضور حداکثری مردم در انتخابات ارزیابی کرد و آن را بیعتی مجدد با آرمان های امام و انقلاب دانست.
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه از انتخابات به عنوان یک فرصت طلایی برای نظام نام برد و گفت: همان طور که انتخابات فرصتی برای انسجام و وحدت ملی، مانوری برای اقتدار انقلاب، پایبندی مردم به نظام اسلامی و بیعت مجدد با ولایت است، با غفلت و سهل‌انگاری‌ها نیز می‌تواند زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم آورده و به فرصتی برای او و تهدیدی برای نظام تبدیل شود.
پرهیز از انفعال در مقابل دشمن موضوع دیگری بود که مقدم‌فر از آن به عنوان یکی دیگر از الزامات جهاد در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی یاد کرد و در تشریح این مسئله، حرکت رو به جلو در سال حماسه سیاسی را نیازمند پرهیز از انفعال در برابر دشمن عنوان کرد و گفت که این مسئله از ‌طریق حضور گسترده در انتخابات و انتخاب گزینه اصلح برای ریاست جمهوری میسر می‌شود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن