چه خبر؟

باقری لنکرانی: هزینه‌های انتخاباتی ما را برخی از اطبا می‌پردازند

کامران باقری لنکرانی که هفته گذشته در مراسمی در تهران و با حضور آیت الله مصباح یزدی رسما به عنوان نامزد جبهه پایداری معرفی شد در کنفرانس خبری امروز خود درباره مسایل مختلفی از جمله موضع افراد درباره حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ ، نقاط ضعف و قوت دولت فعلی و … سخن گفت.

در ادامه اهم سخنان این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به نقل از فارس می‌آید:

  •  کسانی که در فتنه ۸۸ پشتیبان فتنه‌گران بودند می‌خواهند با یک بازآرایی و در چند لایه مختلف در انتخابات آتی تأثیرگذار باشند.

  • مقام معظم رهبری فرموده‌ است دولت آینده باید نقاط مثبت این دولت‌های گذشته را منهای نقاط ضعفش را داشته باشد. برخی‌ها پرکاری و احیای شعارهای انقلاب را نقاط قوت دولت می‌دانند و یا برخی دیگر می‌گویند که دولت به شعارهای انقلاب خیانت کرده؛ به نظرم مهمترین ضعف دولت این بوده که در برنامه‌ریزی‌ها مبانی و ارزشی خود فاصله گرفته است.

  • کاندیدای احتمالی دولت در سال ۸۴ حتی یک موضع‌گیری علنی بر علیه اغتشاشات و جریانات معارض آن سال نداشت.بنابراین نقطه چالش در سال ۸۸ رای‌آوری یا عدم آن نبود بلکه این بود که عده‌ای تلاش داشتند بنای کشور بر اساس مبانی ارزش‌ها و اصول مردم سالاری دینی اتفاق نیفتد و در واقع می‌خواستند اداره کشور بر اساس روال سال‌های گذشته پیش برود و با آرمانگرایی گسست ایجاد شود. بنابراین کاندیدای احتمالی دولت که وی نیز چنین باوری داشت واکنش موثری در برابر اغتشاشات نشان نداد.

  •  کسی که مسئولیت در کشور را بر عهده دارد می‌تواند در انتخابات اثر گذار باشد. در حالی که بر اساس تفکر مردم سالاری دینی آن طور که امام و رهبری به ما آموختند حتی رهبری یک رای بیشتر ندارد. لذا تصور اثرگذاری بیش از یک رای انحراف از اصول است.

  • اینکه برخی گفتند مطرح کردن هولوکاست و نقد تفکر صهیونیستی به طور علنی از نقاط ضعف سیاست خارجی است، برخلاف مبنایی است که حضرت امام (ره) به ما آموخته‌اند. باید با لایه‌های مردم حرف بزنیم و آن چه که امام و مقام معظم رهبری به ما آموخته‌اند دنبال کردن یک دیپلماسی عمومی است. کسانی که برخلاف این صحبت می‌کنند متوجه این نکته نشده‌اند.

  • این طور نیست که ما بخواهیم با همه دنیا بجنگیم و دعوا کنیم اما باید بدانیم که همه دنیا آمریکای شمالی واروپای غربی نیست. لذا در این دوره از انتخابات سوابق قبلی باید مورد توجه قرار گیرد.

  • اگر کسی می‌گوید ما نباید در داخل تنش ایجاد کنیم اما خودش در زمان استیضاح وزیر تعاون از طراحان اصلی بودند، حرفش مورد پذیرش نخواهد بود.

  • بنده از هفته گذشته رسما به عنوان داوطلب اعلام حضور کردم و در حال حاضر ستادهای ما در حال شکل‌گیری است.

  • در این دوره حضور کم خرج ما با هزینه‌هایی که دیگران انجام می‌دهند قابل مقایسه نیست و ما از محل کمک‌‌هایی که دوستان، برخی از اطبا دارند هزینه‌ها را پیش می‌بریم و دستگاه‌های نظارتی را نیز نظارت لازم را در این زمینه دارند.

  • مبارزه با فساد باید با تعامل سه قوه صورت گیرد نه اینکه مسئول یک قوه در پایان ماموریتش از مبارزه با فساد سخن بگوید.چرا که اصولا وظیفه دولت افشاگری نیست و باید زمینه فساد را از بین ببرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن