چه خبر؟

می‌توانیم ماهانه ۵۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت کنیم!

غلامعلی جعفر‌زاده ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی  از تعیین تکلیف فاز دوم هدفمند‌سازی یارانه در جلسه صبح امروز (دوشنبه دوم اردیبهشت) کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: باید نحوه اجرای فاز دوم هدفمند‌سازی تعیین‌تکلیف شود چراکه زمان زیادی نداریم.

وی افزود: در جلسه عصر روز گذشته کمیسیون تلفیق مباحث درآمدی تمام شد بنابراین باید درآمدهای بحث هدفمند‌سازی یارانه‌ها نیز بررسی شود.

عضو کمیسیون تلفیق تصریح کرد: دولت در لایحه بودجه سال جاری ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در بخش هدفمند‌سازی یارانه‌ها پیش‌بینی کرده است که از این میزان ۱۰۸ هزار میلیارد تومان پرداخت نقدی تعیین شده است.

وی گفت: دولت مواد ۷،۸ و ۱۱ قانون هدفمند‌‌سازی یارانه‌ها را رعایت نکرده و اصرار مجلس این است که دولت قانون هدفمند‌سازی را رعایت کند.

نماینده رشت اظهار داشت: اگر دولت افزایش درآمد دارد این افزایش را برای پوشش کسری فاز اول هزینه کند چراکه در مرحله اول ۱۳-۱۴ هزار میلیارد تومان کسری داشته است؛ بطوریکه از ۴۲ هزار میلیارد تومان فاز اول فقط ۲۶ هزار میلیارد برآورد شده است که چهار هزار میلیارد تومان آن نیز واقعی نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه به وعده دولت مبنی بر پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی اشاره کرد و با انتقاد از این موضوع گفت: اصلا چرا ماهی ۲۵۰ هزار تومان پرداخت کنیم؟ ما می‌توانیم هر ماه ۵۰۰ هزار تومان به هر خانوار یارانه بدهیم!

وی افزود: اما با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان یارانه در هر ماه خانوارها حتی نخواهند توانست یک لامپ روشن کنند و یا یک نان بخرند!

جعفرزاده ایمن آبادی اظهار داشت: این چه استدلالی است که درآمد کشور را بین مردم تقسیم کنیم و به مباحث زیرساختی و توسعه‌ای کشور هیچ توجهی نکنیم، چرا مثل صدسال پیش حرف می‌زنید، چرا با عقل و شعور مردم بازی می‌کنید؟

عضو کمیسیون تلفیق ادامه داد: اگر کشور درآمد دارد آن را هزینه زیرساخت‌ها کنید اشتغال ایجاد کنید، مگر مردم ما صدقه بگیر هستند اینطور با آنها حرف می‌زنید.

وی افزود: اگر واقعا دولت از درآمد اضافی دارد حقوق‌ها را افزایش دهد و اشتغال ایجاد کند تا مردم فعال و پویا شوند، این حرف‌های جاهلانه چیست که می‌گوید.

نماینده مردم رشت از سخنان رئیس‌جمهور در جمع مردم خوزستان انتقاد کرد و گفت: رئیس‌جمهور باید از امید و تلاش صحبت کند نه اینکه این حرف‌ها را بزند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بزرگترین فاکتور و همه شاخص‌های اقتصادی یک کشور اشتغال است بنابراین باید این مهم تقویت شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن