چه خبر؟

دوره پیش‌دانشگاهی حذف می‌شود

حمیدرضا حاجی‌بابایی صبح دوشنبه در دیدار با آیت‌الله صفایی‌بوشهری امام جمعه بوشهر اظهار داشت: آغاز به کار دانشگاه فرهنگیان یکی از مهمترین برنامه‌های اجرای سند تحول بنیادین بود که هر سال ۲۵ هزار نفر در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند و این کار به عنوان شاه کلید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

 وی از تصویب برنامه درسی ملی در راستای اجرای برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خبر داد و اضافه کرد: این برنامه درسی ملی، نقشه راه کتاب‌های درسی است که با محوریت ایمان، اخلاق، عمل، تفکر تصویب شده و کتب درسی بر اساس این برنامه نوشته می‌شوند که از سال آینده اجرا می‌شود.
 
وزیر آموزش و پرورش مشکلات مالی و عدم توانایی لازم در پرداخت اعتبارات به مدارس را به عنوان یکی از مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: هزینه آب و برق مدارس با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی پرداخت شد.
 
وی در ادامه با اشاره به مشکلات دوره پیش دانشگاهی، از حذف این دوره بر اساس سند تحول بنیادین اموزش و پروش خبر داد و خاطرنشان ساخت: دوره پیش دانشگاهی بیشترین ضربه را به آموزش و پرورش وارد کرد.
 
حاجی‌بابایی در ادامه به برخی از برنامه‌های فرهنگی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، پنج میلیون نفر در سال جاری در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام شدند.
 
وی سال گذشته را به علت آغاز اجرای طرح سند بنیادین از سخت‌ترین سال‌های آموزش و پرورش دانست و افزود: باید برای اجرای این سند زیرساخت‌ها را به گونه‌ای ایجاد می کردیم که کمترین مشکلات را داشته باشیم.
 
وزیر آموزش و پرورش به شکل‌گیری شخصیت دانش‌اموزان در مقطع دبستان اشاره و تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی بسیار خوبی برای این مهم صورت می‌گرفت و ما نیز همه توان خود را برای اجرای این اهداف به کار گرفتیم.
 
وی با تاکید بر لزوم داشتن نگاه اسلامی در اجرای برنامه‌ها در مقطع ابتدائی، گفت: آموزش و پرورش مهمترین جایی است که نیروی انسانی در آنجا تربیت می‌شود و باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن