کامپیوتر و اینترنت

Dropbox مهمان یاهو شد !

شاید اشتباهی تصور کنید که یاهو دراپ باکس را خریداری کرده است. باید بگوییم خیر , در واقع این فقط ادغام وهمکاری بین سرویس یاهو میل و درایو ابری Dropbox است.

در حالی که جی میل به سرویس Google drive و هات میل و اوت لوک به SkyDrive تکیه کرده اند,  یاهو به جای هدر دادن وقت و سرمایه خود برای اضافه کردن سرویس مشابه تصمیم به همکاری و ادغام با Dropbox برای استفاده در سرویس ایمیل خود کرده است. 

 

 

این واقعا یک ایده خوب برای مقابله و خنثی کردن بعضی از فعالیت های رقبای دیرینه یاهو یعنی گوگل و مایکروسافت است.

از طرفی محدودیتی های از نظر تعداد و حجم فایل های پیوست شده در سرویس ایمیل یاهو وجود داشت و حال با ادغام شدن درآپ باکس شما می توایند فایل ها را مستقیما از درایو ابری خود و با حجمی حتی بیسشتر از ۲۵MB به ایمیل خود پیوست کنید.

چگونگی استفاده از Dropbox در یاهو!

این بسیار ساده است. ایمیل جدید خود را ایجاد کنید و مثله همیشه برای پیوست کردن فایل ها بر روی گزینه “attachment” کلیک کنید. اکنون دو انتخاب برای شما نمایش میابد.

  • پیوست فایل از درایو رایانه شخصی
  • پیوست  و اشتراک گذاری فایل از درایو ابری Dropbox

درصورت بروز مشکل درهریک از تایپیک ها حتما مدیریت را درجریان بذارید

حال باید مجوز دسترسی یاهو به درایو ابری را صادر کنید. برای اینکار باید مشخصات حساب خود در Dropbox را در پنجره باز شده وارد کنید. سپس بر روی گزینه  “Sign up” کلیک کنید.

ممکن است هنوز حساب Dropbox خود را ایجاد نکرده باشید. منتظر چه هستید یه سایت www.dropbox.com مراجعه کنید و به رایگان صاحب درایو ابری شوید.

درصورت بروز مشکل درهریک از تایپیک ها حتما مدیریت را درجریان بذارید

اکنون قادر هستید هر آنچه که در Dropbox  ذخیره کرده اید را به ایمیل یاهو پیوست کنید. فایل های خود را انتخاب کنید و بر روی گزینه “Choose” کلیک کنید. کار تمام است.

درصورت بروز مشکل درهریک از تایپیک ها حتما مدیریت را درجریان بذارید

هنگامی که به حساب ایمیل خود در یاهو وارد می شوید در واقع به حساب Dropbox خود نیز دسترسی دارید. بنابراین در صورت لزوم  می توانید فایل های پیوست شده به ایمیل های دریافتی را در درایو ابری خود ذخیره کنید. برای این کار کافی است بر روی فایل مورد نظر راست کلیک و گزینه “Save to Dropbox” را برگزنید.

بهتر است بدانید همه سود این ویژگی جدید برای یاهو نیست. بلکه کمپانی Dropbox نیزاز این ادغام به خوبی استقبال کرده است. بر اساس آمار تعداد کاربران این سرویس ذخیره سازی ابری از مرز ۱۰۰ میلیون  نفر عبور کرده است که رقیب جدی و سرسخت دو سرویس Google drive و Sky Drive  محسوب می شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن