روانشناسی

پیشنهاداتی برای اینکه زنان بتوانند تمایلات جنسی‌شان را حفظ کنند

پیشنهاداتی برای اینکه زنان بتوانند تمایلات جنسی‌شان را حفظ کنند
فقدان تمایل به برقراری رابطه جنسی یکی از دلایل مهم توقف رابطه جنسی میان زوجین است. مفهوم این موضوع این است که چنانچه شما از قبل ذهنیت منفی در زمینه رابطه جنسی داشته باشید، در طی زمان و یا پس از ازدواجتان که با این مساله مواجه می شوید، این امر به طور عمیق و وسیع تمایل شما به برقراری رابطه جنسی را تحت تاثیرات منفی خود قرار می دهد.
لذا برای رفع این مشکل و برای بازگشت تمایلات جنسی باید شروع به ایجاد یک ذهنیت مثبت نسبت به رابطه جنسی نمود. به عنوان مثال به چیزی که شهوانی است مانند یک دوش یا حمام، یک ماساژ حرفه ای، خواندن یک کتاب، به طور پیوسته فکر کردن به چگونگی برقراری ارتباط جنسی رضایت بخش با همسر  و … می تواند از برخی روشهای انتخابی شما برای بازگشت صحیح به تمایلات جنسی تان باشد.
شما باید مترصد و ایجاد کننده این فرصتها باشید زیرا اینها موقعیتهایی پرورشی و آموزشی محسوب می شوند که خود فرد در خلق و ایجاد آن نقش بسزایی دارد.
لازم است که زن در رابطه جنسی نقش فعالتری به خود بگیرد و آنچه را می خواهد شروع کند و بر اساس آن ادامه دهد.
اینکه هنگام برقراری رابطه جنسی با همسرتان باید چه احساسی داشته باشید به خود شما، احتیاجات تان، مطالعات تان،آرزوها و تمایلات تان بستگی دارد. اینکه شما به لحاظ جنسی ارضا بشوید یک موضوع بسیار مهم است و می تواند به همسرتان هم تسری پیدا کند.
البته روشهای مختلفی برای غلبه بر بی تمایلی جنسی وجود دارد که پنج نمونه از آن را برای شما شرح می دهیم. چنانچه شما در دیگر حیطه ها نیز دچار مشکلات زناشویی هستید،(مانند مشکلات مالی، فرزند دار شدن، تقسیم غیر منصفانه کارهای منزل و .. ) ما به شما توصیه می کنیم که ابتدا مشکل جنسی تان را در اولویت قرار داده و آن را برطرف کنید. چرا که زنان عادت دارند که این نوع مشکلات را در درون خود بریزند  اما هرگز آنها را فراموش نمی کنند تا حدی که حتی رابطه جنسی آنها تحت تاثیر قرار می گیرد و تمایلات خود را از دست می دهند.
 نکته اول
برقراری رابطه جنسی بسیار مهم تر از تجربه کردن ارگاسم است. موضوع نادرستی که گاه به زنان و مردان گفته می شود این است که وقتی زن به ارگاسم می رسد از نظر جنسی ارضا شده است. درحالی که این غلط بوده و تعجب آور است! زنان سالم می توانند به ارگاسم برسند که اغلب چنین هم می شود اما هنوز با این حال تمایلات جنسی ندارند یعنی رغبتی به برقراری رابطه با همسرشان نشان نمی دهند.
متاسفانه زوجینی که به دنبال پاسخ دهی به مشکلات جنسی شان هستند بر روی داشتن ارگاسم بهتر و بیشتر متمرکز می شوند و این کار از طریق موقعیتهای جنسی، وسایل و ابزارهای متنوع جنسی و … انجام می دهند. در حالی که به ارگاسم رسیدن بخش کوچکی از آن چیزی است که رابطه جنسی شما می تواند و باید داشته باشد چرا که کیفیت رابطه زن و مرد و توجه مرد به خواسته ها و تمایلات همسرش نقش بسیار عمیقتر و موثرتری بر رابطه جنسی دارد. لذا ضروری است مجددا بر روی جنبه های شهوانی و احساسی رابطه جنسی تان تمرکز کنید.
نکته دوم
نیاز جنسی شما و همسرتان یکسان است. وقتی که زن و شوهری به یک ارتباط طولانی مدت می رسند زن از گفتن آنچه که می خواهد خودداری می کند و لذا از نظر جنسی کمتر ارضا می شود زیرا به بحث و گفتگو درباره تغییر نیازهایی جنسی اش نمی نشیند و این تغییرات را در نظر نمی گیرد. علاوه بر این زنان از اینکه یک رابطه جنسی موفقیت آمیز را از همسرشان درخواست کنند، احساس انزجار دارند و بسیاری از آنها بیان این درخواست را دور از ادب و شان زنانه می دانند.
این موضوع سبب شده بسیاری از زنان احساس کنند که نیازهایشان در مرتبه نخست اهمیت قرار ندارد در حالی که باید بدانید شما نیز یک طرف رابطه جنسی هستید و نیاز شما به اندازه نیاز های شوهرتان حایز اهمیت است.
نکته سوم
به این مساله اشراف داشته باشید که فراتر از رابطه جنسی چه می خواهید؟ اگر از اینکه بخشی از ارتباط شما به رابطه جنسی ختم می شود ناراحت هستید لازم است از اینکه واقعا در ورای یک رابطه جنسی خواهان چه چیزی هستید، آگاهی کسب کنید.

معمولا بیشتر زنان خواهان پیش نوازی نسبتا طولانی قبل از برقراری رابطه جنسی هستند. اما از طرف دیگرمتاسفانه بسیاری از زنان از پیش نوازی فرار می کنند چرا که می خواهند هر چه زودتر رابطه جنسی تمام شود. لذا اگر خواهان برقراری رابطه جنسی نباشید وضعیت سردرگمی خواهید یافت و در یک چرخه گیر می افتید؛ از یک طرف رابطه جنسی تان ارضا کننده نیست و تمایل به بهبود آن دارید و از طرف دیگر از این رابطه فرار می کنید. لذا شما هرگز به اندازه کافی تحریک نمی شوید زیرا نیازهای خود را در نظر نمی گیرید و انها را بیان نکرده و ان را جستجو نمی کنید زیرا هرگز در طی سالها فعالیت جنسی تان با همسرتان، در این زمینه به بحث و گفتگو ننشسته اید در حالی که گفتگوی صادقانه و تبادل نظر کلید رفع این بی تمایلی است.
اگر از اینکه بخشی از ارتباط شما به رابطه جنسی ختم می شود ناراحت هستید لازم است از اینکه واقعا در ورای یک رابطه جنسی خواهان چه چیزی هستید، آگاهی کسب کنید
نکته چهارم
به تماس مجدد با بدن تان باز گردید. زنان دایما در حال فکر و خیال و مرور مشغله ها و مسئولیتهایشان زندگی می کنند. البته داشتن برنامه ریزی برای مسئولیتها و داشتن دغدغه دایمی در این زمینه ها بسیار خوب است مگر در رختخواب. هر زنی باید به خودش اجازه و این فرصت را دهد که در هنگام چشیدن احساس های مختلف و شورانگیز لمس شدن، خندیدن، شنیدن و .. با خیالی اسوده مراحل را طی کند و حتی لازم است بدون احساس شرم و گناه به راحتی از تجربیات جنسی خود با همسرش به طور لذت بخشی تعریف و تمجید و یادآوری کند.
 نکته پنجم
در تعیین نقشه و راه ارتباط جنسی حضور فعال داشته باشید. بسیاری از زنان هنوز در رختخواب نقش انفعالی دارند و منتظر هستند که شوهر شرع کننده باشد و شکل و مدّت و کیفیت رابطه جنسی تنها از جانب همسرش تعیین شود و بعد شکایت می کند که این چیزی نیست که او دوست داشته و دلش می خواسته است.
لازم است که زن در رابطه جنسی نقش فعالتری به خود بگیرد و آنچه را می خواهد شروع کند و بر اساس آن ادامه دهد. این امر به او احساس و اعتماد به نفس در رابطه جنسی می دهد که در نهایت او را قادر به ساخت یک زندگی بهتر و کامل تر جنسی خواهد کرد.
 حرف آخر
بدست اوردن مجدد تمایلات و خواسته های جنسی کار مشکل و وقت گیری نیست و کافی است که یک نشست صمیمی و صادقانه با همسرتان در زمینه رابطه جنسی داشته باشید و با یکدیگر صحبت کنید. با انجام این کار بیشتر از  هر وقت دیگری به طرف رابطه جنسی ترغیب خواهید شد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن