روانشناسی

بهترین سن بارداری چند سالگی است؟

محققان تحقیقات زیادی در مورد زمان‌ مناسب بارداری انجام داده‌اند و نتایج نشان داده است اوج توانایی باروری زنان در ؟؟؟سالگی است..

تمام خانم‌ها هنگام تولد بالاترین میزان تخمک‌ها را برای باروری دارند یعنی حدود یک میلیون تخمک. هم‌چنان که سن افزایش می‌یابد، تخمدان‌ها هم پیرتر می‌شوند و آمادگی کمتری برای باروری خواهند داشت. در عین حال احتمال بروز سقط جنین نیز در سنین بالا بیشتر است.

 

البته فقط سن بارداری مهم نیست و پس از زایمان مراقبت‌های مربوط به نوزاد و شیردهی هم اهمیت دارد، اینکه مادر بتواند با بیداری‌های کودک بیدار بماند و هنگام خوابیدن‌ او استراحت کند در دهه سوم راحت‌تر است و پس از آن از نظر بدنی و فیزیکی فشار بیشتری را متحمل خواهد شد.

 

به عقیده بسیاری از متخصصان، ۲۵سالگی، بهترین سن برای فرزند اول است زیرا هم مادر سن مناسبی دارد و هم اینکه در بازی‌ها و مراحل گوناگون رشدی کودک بهتر می‌تواند در کنارش باشد. علاوه بر وضعیت جسمی، در این سن فرد از نظر عاطفی نیز انعطاف‌پذیری و ظرفیت بیشتری برای تحمل و پذیرش مسوولیت‌ها و تعهدات مربوط به فرزندان دارد. از طرف دیگر مادر شدن در این دهه امکان تحصیل و آموزش دیدن را به شما می‌دهد. می‌توانید در این زمان فرزنددار شوید و سپس دوباره به جامعه برگردید و شغل و کارهای مورد علاقه خود را از سر بگیرید. در صورتی که در سنین بالاتر اگر کار و حرفه خود را برای پرداختن به مسوولیت‌های مادری رها کنید، جذب دوباره به بازار کار به مراتب سخت‌تر خواهد بود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن