چه خبر؟

ترین های دنیای مجازی

امروزه به جرات میتوان گفت که دنیای مجازی و دنیای اینترنت بسیار وسیع تر از دنیای واقعی بشر است. دیگر انجام خیلی از کارها را بدون وجود این دنیا مجازی نمی توان حتی تصور کرد. در این مطلب ما قصد داریم آمارهای جالب از بهترین بزرگترین و سیعترین … یا به عبارت بهتر آماری از “ترین ها” ی دنیای اینترنت را مورد بررسی قرار دهیم.

از لحاظ درصد استفاده از اینترنت کشور سوئد پرمصرفترین کشور است و بعد از آن آمریکا قرار دارد.

در حدواز د ۳۳% جمعیت جهان از اینترنت استفاده می‌کنند، اما این رقم در آفریقا به یک‌ ششم جمعیت می‌رسد.

۹۰ درصد مردم سوئد و ۷۵ درصد آمریکایی‌ها به استفاده از اینترنت عادت دارند. با این همه، در آمریکا نسبت به کشورهایی مانند کانادا، ایرلند، ژاپن و نروژ درصد خانواده‌های کمتری صاحب کامپیوتر هستند. یمن‌، در خاورمیانه‌، پس از دو کشور آفریقایی زیمبابوه و بورکینافاسو در انتهای فهرست استفاده از اینترنت جای گرفته است.

طبق این گزارش یک سوم مردم جهان کاربران اینترنت را تشکیل می­‌دهند. البته کاربری وب در همه جا یکسان نیست. برای مثال در کشورهای آفریقایی از هر ۶ نفر تنها ۱ نفراز اینترنت استفاده می‌کند.

سنگاپور سریع‌ترین اینترنت جهان را در اختیار دارد و اقتصاد ایرلند از اینترنت بیشترین بهره را برده است. ۱۵ درصد تولید خالص داخلی این کشور را در سال‌های بین ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ صادرات مبتنی بر ارتباطات و اینترنت تشکیل میدهد.

برنرز لی، مدیر بنیاد جهانی وب در یک بیانیه اعلام کرده است: وب یک گفت و گوی جهانی است. سرکوب رو به رشد آزادی بیان شاید بزرگترین چالش برای آینده دنیای وب باشد. هزینه‌های بالای ارتباط، میلیاردها انسان را از دستیابی به حقوقشان برای دانش و مشارکت فعال باز می­‌دارد. هزینه‌ها در این زمینه باید به شدت کاهش یابند.

دسترسی به اینترنت که برای بسیاری از مردم جهان به عنوان امری تجملی به شمار می­رود به طور فزاینده‌ای به عنوان یک حق بشری و ابزاری ضروری جهت حضوری شایسته درجامعه نوین دیده می­‌شود.

ریاست بنیاد جهانی وب را “تیم‌ برنرزلی” به عهده دارد که از او به‌عنوان “مخترع وب” نام برده می‌شود

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن