چه خبر؟

فریب دختر ۱۲ ساله برای داشتن زندگی رویای در دوبی

دخترک وقتی شنید می‌تواند در دوبی زندگی‌ای رؤیایی داشته باشد در دام وسوسه‌های مرد فریبکار افتاد.

به گزارش ایران پلیس شیراز و زاهدان در عملیات مشترک توانستند ۳ روز بعد دختر ۱۲ ساله را از زندان مرد آشنا نجات دهند.

دخترک هنوز چند روزی نبود به مدرسه می‌رفت که با حرف‌های وسوسه‌آمیز کارگری ۳۵ ساله فریب سفر به دوبی را خورد و از مدرسه و خانه‌اش فراری شد.

هنگامی که مرد بنا به دختر ۱۲ ساله وعده ازدواج و زندگی در دوبی را می‌داد، دخترک در تصور بچگانه‌اش می‌دید که با این مرد به رؤیاهایش دست پیدا خواهد کرد.

ساعت ۲ ظهر روز ۸ مهرماه سالجاری وقتی دختر ۱۲ ساله به خانه‌اش در یکی از محله‌های شیراز برنگشت، پدرش نگران شد به مدرسه رفت و سراغ وی را گرفت، مرد شیرازی هنگامی که متوجه شد دخترش اصلاً به مدرسه نرفته است با دلواپسی هرجا را که می‌توانست جست‌وجو کرد تا خبری از دخترک بگیرد ولی شواهد نشان می‌داد که کسی از سرنوشت وی اطلاعی ندارد.
با مخابره این ماجرا به پلیس ۱۱۰ شیراز، تیمی از مأموران برای رسیدگی به مقابل خانه مرد نگران رفتند و تحقیقات خود را آغاز کردند که پدر دخترک به آنان گفت: «شیما» کلاس دوم راهنمایی است و تاکنون سابقه نداشته که حتی چند دقیقه‌ای دیر به خانه برگردد. وی امروز کیفش را برداشت و به مدرسه رفت ولی مدیر مدرسه می‌گوید که دخترم به مدرسه نرفته و می‌ترسم که اتفاق بدی برایش افتاده باشد. وی در ادامه بازجویی‌ها افزود: برای دخترم گوشی موبایل خریده بودم و وی پس از این که از مدرسه می‌آمد حق داشت از گوشی موبایلش استفاده کند، چند دقیقه پیش با موبایلش تماس گرفتم و متوجه شدم وی صبح که از خانه خارج شده موبایلش را نیز همراه خود برده و جوابگوی تماس‌های ما نیست.

با ادعاهای این مرد و با دستور بازپرس دادسرای امور جنایی شهر شیراز تیمی از کارآگاهان مأموریت یافتند تا سرنخی از سرنوشت دختر گمشده بیابند.

در ادامه کارآگاهان با ردیابی‌های ویژه دریافتند که «شیما» در شهر زاهدان به سرمی‌برد و تحقیقات دیگر نیز نشان می‌داد یکی از کارگران ساختمانی که در خانه پدر دخترک مشغول به کار بوده است از همان روزی که شیما ناپدید شده وی نیز سرکار نیامده است.
بدین ترتیب با به دست آمدن سرنخ مهمی از این ماجرا کارآگاهان شیرازی برای یافتن ردی از «شیما» به شهر زاهدان رفتند.

در این مرحله و با توجه به حساسیت پرونده سرهنگ کارآگاه محسن عطار، رئیس پلیس آگاهی زاهدان به تیمی از کارآگاهان دستور داد تا با همکاری کارآگاهان شیرازی دختر ۱۲ساله را پیدا و به خانواده‌اش تحویل دهند.

بر این اساس کارآگاهان با انجام تجسس‌های میدانی موفق شدند مردی به نام علی را شناسایی کنند که تحقیقات محلی حاکی از آن بود وی کارگر بنایی بوده و به تازگی از شیراز برگشته است، بنابراین این مرد در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و جالب این که در بازجویی‌ها ادعای بی‌گناهی کرد.

«علی» در تحقیقات اصرار بر آن داشت که سوءتفاهم به وجود آمده و وی اطلاعی از سرنوشت دختر ۱۲ ساله ندارد ولی هنگامی که با شواهد و مدارک پلیسی روبه‌رو شد لب به اعتراف گشود و گفت: من در خانه پدری شیما مشغول به کار بودم و ناخواسته با دخترک هم صحبت شدم و زمانی که متوجه شدم وی علاقه زیادی به زندگی در شهر دوبی را دارد با استفاده از این علاقه‌مندی‌اش به وی گفتم که می‌خواهم ازدواج کنم و همسر آینده‌ام را به دوبی ببرم، بدین ترتیب اعتماد وی را به خود جلب کردم و با گرفتن شماره موبایلش چند روز بعد با هم قرار گذاشتیم و وی را به شهر زاهدان آوردم. در ادامه کارآگاهان با راهنمایی وی موفق شدند محل نگهداری دخترک را پیدا کنند و وی را که در اتاقی زندانی شده بود نجات داده و به پدرش بازگردانند.

«شیما» نیز در پلیس آگاهی به افسر بازجو گفت: «علی» مدام از دوبی حرف می‌زد و به من می‌گفت که آنجا بهترین مکان برای زندگی است و مرا به زاهدان برد و آنجا فهمیدم که همه حرف‌هایش دروغ بوده و وی مرا فریب داده است.

سرهنگ محسن عطار رئیس پلیس آگاهی زاهدان درباره این پرونده به خبرنگار شوک گفت: با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان اداره مبارزه با آدم‌ربایی واردعمل و موفق شدند در زمان بسیار کوتاهی مرد شیاد را دستگیر کنند و بلافاصله نیز محل نگهداری دختر ۱۲ساله را شناسایی و وی را رها کنند.

وی در ادامه افزود: خانواده‌ها به ویژه خانواده‌هایی که بچه‌هایشان در سنین نوجوانی هستند باید نظارت بیشتری بر آنان داشته باشند و ارتباطات آنان با سایر افراد را تحت کنترل داشته و به فرزندان خود آموزش‌های لازم را بیاموزند تا شاهد چنین رخدادهایی نباشیم.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن