چه خبر؟

چه کنیم تا همیشه خوش اندام بمانیم ؟

خانمها تمایل زیادی به خوش اندام بودن و رژیم گرفتن دارند . در سال ۱۹۹۲
طبق آماری از ایالات متحده ، ۴۰ درصد خانمها در حال رژیم بودند . نکته مهم
اینجاست که هدف از رژیم گرفتن رسیدن به ثبات وزنی و الگوی مناسب زندگی است .
شما با رژیم لاغری اقدام به کاهش وزن می کنید و با تغییر الگوی زندگی به
حفظ این وزن می پردازید . فردی که رژیم می گیرد باید بداند رویه غذایی که
تاکنون داشته است غلط بوده ، اگر آزادانه از انواع شیرینی می خورده ، بدون
اندازه گیری روغن مصرف می کرده و از هرچه در دسترس داشته می خورده است یعنی
در واقع حدی برای غذا خوردن نداشته ، اینها همه غلط است . میزان انرژی
مورد نیاز و مواد غذایی که باید به فرد برسد با یک رژیم سالم تعیین می شود
که باید الگوی همیشگی فرد برای غذا خوردن باشد نه فقط برای کاهش وزن !

با کاهش وزن ، فرد هم توده چربی بدن خود را از دست می دهد هم توده عضلانی ؛
رژیمهای کوتاه مدت موجب هدر رفتن سریع توده عضلانی خصوصاً عضلات دستگاه
گوارش می شود و فرد دچار سوء هاضمه می گردد ، برای جلوگیری از کاهش توده
عضلانی در حد امکان ، توصیه می شود سالانه تنها اقدام به کاهش ۱۰ درصد از
وزن خود بکنید یعنی اگر یک فرد ۷۰ کیلو گرمی هستید بهترین و سالم ترین
میزان کاهش وزن برای شما ۷ کیلوگرم در سال می باشد .

● توصیه های حفظ وزن

۱) برای حفظ وزن کاهش یافته باید شیوه زندگی خود را تغییر دهید و آنرا بر اساس یک رژیم غذایی مناسب پایه ریزی کنید .

۲) یک برنامه ورزشی منظم را که مناسب وضعیت جسمیتان است ، دنبال کنید .

۳) از استرس های خود بکاهید .

۴) از راهنمایی های غذایی (که پیشتر در بخش هرم ذکر شد) تا حد امکان پیروی کنید .

۵) از مصرف غذاهایی که با آرد سفید و شکر افزوده تهیه شده مثل انواع شیرینی و غذاهای پرچربی پرهیز کنید .

گرداوری=پت ومت

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن