سایت سرگرمی پت و مت|اخبار داغ حوادث

چه کنیم تا همیشه خوش اندام بمانیم ؟

marziye
۸ مرداد ۱۳۹۱
صفر نظر
  • خانمها تمایل زیادی به خوش اندام بودن و رژیم گرفتن دارند . در سال ۱۹۹۲
    طبق آماری از ایالات متحده ، ۴۰ درصد خانمها در حال رژیم بودند . نکته مهم
    اینجاست که هدف از رژیم گرفتن رسیدن به ثبات وزنی و الگوی مناسب زندگی است .
    شما با رژیم لاغری اقدام به کاهش وزن می کنید و با تغییر الگوی زندگی به
    حفظ این وزن می پردازید . فردی که رژیم می گیرد باید بداند رویه غذایی که
    تاکنون داشته است غلط بوده ، اگر آزادانه از انواع شیرینی می خورده ، بدون
    اندازه گیری روغن مصرف می کرده و از هرچه در دسترس داشته می خورده است یعنی
    در واقع حدی برای غذا خوردن نداشته ، اینها همه غلط است . میزان انرژی
    مورد نیاز و مواد غذایی که باید به فرد برسد با یک رژیم سالم تعیین می شود
    که باید الگوی همیشگی فرد برای غذا خوردن باشد نه فقط برای کاهش وزن !

    با کاهش وزن ، فرد هم توده چربی بدن خود را از دست می دهد هم توده عضلانی ؛
    رژیمهای کوتاه مدت موجب هدر رفتن سریع توده عضلانی خصوصاً عضلات دستگاه
    گوارش می شود و فرد دچار سوء هاضمه می گردد ، برای جلوگیری از کاهش توده
    عضلانی در حد امکان ، توصیه می شود سالانه تنها اقدام به کاهش ۱۰ درصد از
    وزن خود بکنید یعنی اگر یک فرد ۷۰ کیلو گرمی هستید بهترین و سالم ترین
    میزان کاهش وزن برای شما ۷ کیلوگرم در سال می باشد .

    ● توصیه های حفظ وزن

    ۱) برای حفظ وزن کاهش یافته باید شیوه زندگی خود را تغییر دهید و آنرا بر اساس یک رژیم غذایی مناسب پایه ریزی کنید .

    ۲) یک برنامه ورزشی منظم را که مناسب وضعیت جسمیتان است ، دنبال کنید .

    ۳) از استرس های خود بکاهید .

    ۴) از راهنمایی های غذایی (که پیشتر در بخش هرم ذکر شد) تا حد امکان پیروی کنید .

    ۵) از مصرف غذاهایی که با آرد سفید و شکر افزوده تهیه شده مثل انواع شیرینی و غذاهای پرچربی پرهیز کنید .

    گرداوری=پت ومت

    برچسب ها :